Też uważam że raport powinien pokazac dobry zysk z Leasingu . 3 A321 z floty zostały sprzedane tydzień przed końcem kwartału a przez pełne dwa miesiące pracowały już 3 nowe A321 dla Aeroflot dochodzi zysk ze sprzedaży co powinno ruszyc kursem A przypuszczenia że sprzedaż 3 A321 była wymuszona brakiem pieniedzy na zakup dla Aeroflot nowych samolotów jest bezsensowne bo finasowaniem zajmuje sie HNCA . Ze pieniądze nie były im potrzebne potwierdza również Aviaam zakupem nastepnego A321 o czym spółka informowała 17 lipca . Kupiono samolotu Airbus A321 ESPI Raport nr. 10/2017 Data 17 lipca 2017 rFirma Aviaam Leasing AB (zwana dalej "Spółką") informuje, że Spółka wraz ze swoimi spółkami zależnymi (zwana dalej "Grupą") nabyła jeden samolot Airbus A321-211 i weszła w List intencyjny z firmą Yamal Airlines w odniesieniu do przyszłego operatora wynajem przedmiotowego statku powietrznego.
Dovado, jak naprawdę jest nie wiemy, ale PR-we wypowiedzi przedstawicieli spółki to jeszcze nie jest kropka nad I. W sprzeczności z nimi stoi po pierwsze wstrzymanie dywidendy mimo bardzo dobrego roku 2016, a także zwykła praktyka kredytowa, która wymaga od kredytobiorcy angażowania środków własnych. Szukałem informacji dot. leasingu samolotów - proporcje są różne, bardzo często oczekuje się 20% wkładu, ale np rok temu przy zakupie 4 A321 AAL kupił 2 maszyny za kredyt od GECAS-a a 2 za swoje. Gdyby sprzedawali je by oszczędzić na odsetkach z kredytu, to zatrzymaliby te dwie ostatnie. W tym wypadku pewnie jest tak jak mówi prezes - przenoszą aktywność do Chin, chyba że trafi się okazja jak teraz z Yamalem.
Nie koniecznie sypie NN sypią ci którzy kupili od NN po 4,5 bo sprzedaż 10 mln pln z 20 %zyskiem daje 2 mln zysku . Tak sie zarabia na emerytach co tam prowizje maklerskie jak ich nie ma od zysku tylko od wpłaconej kasy . Gdzie jest napisane że emeryci mają zarobic Jaka w OFE masz odpowiedzialnośc za stracone pieniądze emerytów . A odnosząc sie do postu poprzedniego to po pierwsze wszystkie cztery A321 zostały zakupione przy wsparciu kredytowym a nie dwa patrz komunikaty spółki , Skoro zadłuzenie wzrosło o 180 mln pln w momencie zakupu to kredytowanie wynosiło około 50% ceny zakupu o czym pisałem .Oczywiście po sprzedaży dwóch spółce matce Gecas kredyt spadł do zera . Ale dopiero po sprzedaży 3 A321 pojawiły sie w spółce pieniądze które nie poszly do Chin tylko zostały przeznaczone na zakup nastepnego A321 z leasingiem do Yamal Prawdopodobne również jest że pieniądze za sprzedaż 4 A321 w 3Q pójdą na zakup nastepnego A321 bo w Kownie przechowywane były 2 A321 a nie tylko ten jeden zakupiony dla Yamal .Cała operacja ze sprzedazą z leasingiem do SPA Polska i nowym leasingiem do Yamal nie miałaby ekonomicznego wyjaśnienia gdyby spółka nie sprzedał ich z zyskiem ,bo kto pozbywa sie kredytu na którym zarabia , cena sprzedaży musiała byc wyższa niz spodziewany zysk z leasingu . Nie widze też sprzeczności w braku wypłaty dywidendy bo przecież jeśli zarobili w 2016 roku 17 mln $ a 15 mln $ poszła na Aviaam Chiny na wkład własny został ustalony w maju 2016 roku przy podpisywaniu JV z Chińczykami na kredytowanie 800 mln$ to logicznie z czego miała by ta dywidenda Nie wiem czemu uważasz że to jest PR bo umowie JV wyrażnie pisze że tanie kredytowanie zapewni HNCA a Aviaam zapewnia doświadczenie , zaplecze techniczne i klientów . Nie wiem ale dla mnie logiczne jest że nie oddadzą swojej kasy ze spólek w których mają 100% udziału w zysku do spółki której prezesem jest Chinka i mają 50 % udziału . Przecież Aviaam zajmuje sie handlem samolotami i na tym zarabia przynajmniej do tej pory . Przecież jeśli w4q spółka zapłaciła 1,7$ mln podatku i NN po tych wynikach sprzedał swoje ponad 5% to chyba nawet w takim NN wiedżą że podatku nie płaci od straty tylko taki podatek płaci sie z około 10 mln$ zysku , a strata wyszła bo przeksiegowano 10 Bombardierów których ceny spadły o 30 %ma to oczywiście przełożenie bo teraz bedą mniejsze odpisy amortyzacyjne .
Wątpię by 15 mln $ do spółki było całym zaangażowaniem fin AAL w Azji. Nawet biorąc pod uwagę tylko wyjściową umowę na sprzęt za 800 mln $, to jest niecałe 2% całej sumy. Mało. Gdybym był Chińczykiem, to by było za mało. Oprócz wpłaty na kapitał zakładowy spółki muszą też, moim zdaniem, wchodzić w grę dodatkowe pieniądze przy przejmowaniu konkretnego sprzętu - i tak gros finansowania przejmuje HNCA i nikt tego nie kwestionuje, ale nie wierzę, by w umowie nie przewidziano możliwości normalnego dzielenia się nie tylko korzyściami ale i ryzykiem. Inaczej wyglądałoby to tak, że przy stopniowym rozwoju działalności Chiny Ludowe płacą więcej i więcej, a partner tylko siedzi i zgarnia pieniądze.
15 mln jest na pierwszy projekt wart 800mln $ i Chińczycy tylko na tym zarabiają ,Przyjmujemy bo tak jest że HNCA i CDB to jeden i ten sam właściciel państwo . I teraz ten właściciel ma wybór dac Amerykanom na 1,8 % obligacje czy dac na leasing samolotów z oprocentowaniem dwa razy wyższym i to już jest podwójny zysk dla Chińskiego banku . Ale to jest dopiero pierwsza koszyśc dla CRLChińska Republika Ludowa bo druga na tych samych pieniadzach CRL zarabia drugi raz przez HNCA przyjmując że dla 50% udziału dla CRL dochodzi nastpne 2,5 % z leasingu . Ale to wciąż nie wszystko bo umowa przwiduje kilkanaście procent rocznie powyżej ceny samolotu wiec po 12 latach Chińczycy mają spłacony kredyt na wysokich odsetkach zarobioną kase z leasingu oraz zostaje im 50 % wartości spłaconych samolotów czysty zysk. I to nie Aviaam ale HNCA sama podaje w komunikacie widzi te korzyści .Strony osiągną efekt mnożnikowy połączenia. Pomyślna realizacja tego projektu jest, aby rozpocząć od finansowania, napędzany przez inwestycje, przyczyniając się do projektów inwestycyjnych wysokiej jakości . Joint venture firm leasingowych z własnych środków dźwignia do podważenia trochę duży, pierwsza faza 30 milionów dolarów lewarowanie kapitału ponad $ 800 mln działalności leasingowej samolotów ,ale ten ostatni będzie napdzał inne branże konserwacji samolotów szkoleniowych lotu, kultury i turystykim wiec CRL zyskuje czwarty raz .Aviaam daje prowincji w której leasing jest w powijakach baz klientów na całym świecie ,dostep do innych rynków, bardzo duże doświadczenie w leasingu ,pełne zaplecze techniczne MRO Chińczycy daja tylko pieniadze.
Dnia 2017-08-03 o godz. 12:44 robertczarnota napisał(a): > ktoś się znowu zabrał za wysypywanie. Pewnie znowu fundusz. Traci pieniądze przyszłych emerytów.
Umiesz liczyc, licz na siebie a nie panstwo i emerytury. Bedzie placz za kilkadziesiat lat, ze bieda bo sie nie chcialo pracowac ani odkladac tylko 500+, dziecko+, samochod+. A fundusze mialo niby panstwo przejac ale cos ucichl temat chyba ?