Dzisiaj odbył się test czwartego już Airbusa A320-214SL,przeznaczonego dla Aerofloty Test odbył się na rejestracji francuskiej F-WWBN, rejestracja federacji rosyjskiej VP-BFH (MSN 7653) 29.03 2017 12.43
Jak wiemy Aviaam wykazała stratę przy jednoczesnym wroście kapitałów własnych .Kapitały własne wzrosły o 26 mln i jak zauważył OBS w raporcie zysku i strat w euro jest wpisana strata a powinien być zysk bo zysk a nie strata z przeszacowania zaksięgowany jest w bilansie w euro Jednak tak duży wzrost wartości floty z perspektywy samego przeszacowania samolotów jest nie możliwy Wg mnie co już tłumaczyłem zysk spółki był nie w gotówce tylko w samolotach. .Dotyczy to Bombardiera Challenger 850 (LY-ZAB) którego Avia nie zakupiła a przejeła 100% udziaływ Regional Charter Capital Ltd Bermud której była tylko 50% udziałowcem napewno udziały w tej spółce posiadało SPA dlatego niższe przychody z leasingu z Polski w 4 q przy tej samej liczbie pracujacych samolotów w SPA Polska co w 3q.Drugim samolotem który pojawił się w spółce w 4q bez zakupów jest Boeing 737-500 (LY-KLJ) We wrześniu a więc w chwili kiedy Aviaam pośredniczyła w sprzedaży 2 A321 z Aerofloty dla Darta pojawiła się informacja o dodaniu do końca roku średniego samolotu do obsługi klasy biznesowej a więc już wtedy musiano wiedzieć że Dart nie będzie potrzebował średniego Boeinga bo otrzyma 2 dwa razy większe A321 i i może go przekazać w zamian za pośrednictwo . Obydwa te samoloty poszły od razu we wzrost kapitał własne gdyż nie są na sprzedaż tylko do wynajęcia obsługiwane jak pozostałe dwa Bombardiery w http://www.klasjet.aero/en/page/our-fleet Trzecim samolotem jest Boeing 737 UR-CGZ otrzymany od córki Dikkys Investment pomimo iż w dokumentach cargo przy odbieraniu przesyłki od Transareo widniało 10 mn $ zaksięgowano jego wartość tylko na 2 mln $ pewno dlatego że przejęta spółka Dikkys w marcu 2016 roku oprócz Boeinga została przyjęty z papierami dłużnymi Dlug został spłacony w 4q było to 3mln$ które poszły w stratę w rachunku zysku i strat ale Aviaam na tym zarobiła bo zaksięgowała 10mln $.w kapitałach własnych z przeszacowania wartości przejętego Boeinga .Niestety przy takim księgowaniu wzrostu wartości floty który rzeczywiście był zarobkiem firmy nie przeszedł przez rachunek zysku zgodnie z ich metodą księgowania wzrost wartości floty poszedł we wzrost kapitałów własnych.
Patrząc na raport 4q nasuwa się jeszcze dziwnie zaksięgowana sprzedaż A320 do SmartLynxPonieważ Aviaam dzieli przychody na poszczególne kraje możemy sprawdzić za ile Aviaam sprzedała ten samolot do Irlandii bo mamy informację z kancelari http://www.sulijapartners.com/2016-11-01-aircraft-sale-lease-novation że Aviaam sprzedała właśnieb do tego kraju Airbusa A320 i pojawiły się rzeczywiście przychody z tego kraju po raz pierwszy w 4q ale za sprzedaż tego samolotu do Irlandii widzimy przychód tylko 1 mln $, a koszt zakupu takiego samolotu to przynajmniej 10 mln $ Więc w raporcie za 4 q przy takim zaksięgowaniu wyszło że pomimo największych przychodów ze sprzedaży nie ma zysku bo koszt zakupu tego samolotu był o 9 mln$wyższy od sprzedaży Jedynym wytłumaczeniem takiego zaksięgowania jest to że to jednak nie od Darta mogli otrzymać Boeinga 737 tylko od SmartLynx ponieważ w raporcie za 4 q zero informacji jakie samoloty kiedy sprzedano wyjątkowo pierwszy raz od 4 lat nie dano również prezentacji na której by to było pokazane .
Wrócę jeszcze raz do sprzedaży A320 .O tym że A320 został sprzedaży napewno do Irlandii w 4 q potwierdza kupujący z Irlandii.
Aergo Capital ogłosił, że nabył jeden (1) 2004 rocznik A320-200 samolot pasażerski numer seryjny 2233 od AviaAM Leasing.
https://aergocapital.com/aergo-acquires-2004-vintage-a320-200-from-aviaam-leasing/
Tadas Goberis, prezes i dyrektor naczelny AviaAM Leasing, zauważył:„Cenimy sobie współpracę z europejskim przewoźnikiem SMARTLYNX oraz możliwość wspierania jego ostatnich rozszrzeń floty Ale kładziemy większy nasz nacisk na rozwój na rosnącym rynku chińskim i reszty Azji i Pacyfiku, .Więc dochody za sprzedaż A320 w 4 q w kwocie 10 mln$ powininny być zaksięgowane z kraju Irlandii a w raporcie za 4 q ich nie ma .