Forum Giełda +Dodaj wątek
Opublikowano przy kursie:  5,85 zł , zmiana od tamtej pory: -28,21%

Re: Test 4 nowego A320 Aerofloty

Zgłoś do moderatora
Jak wiemy Aviaam wykazała stratę przy jednoczesnym wroście kapitałów własnych .Kapitały własne wzrosły o  26 mln i jak zauważył OBS w raporcie zysku i strat w  euro jest wpisana  strata a powinien być zysk bo zysk a nie strata z przeszacowania zaksięgowany  jest w bilansie w euro Jednak tak duży wzrost wartości floty  z perspektywy samego   przeszacowania  samolotów jest nie możliwy Wg mnie co już tłumaczyłem zysk spółki był nie w gotówce tylko w samolotach. .Dotyczy to Bombardiera Challenger 850 (LY-ZAB)   którego Avia nie zakupiła a przejeła 100% udziaływ  Regional Charter Capital Ltd Bermud   której była tylko 50% udziałowcem  napewno udziały w tej spółce  posiadało  SPA dlatego niższe przychody z leasingu z Polski w 4 q przy tej samej liczbie pracujacych samolotów w SPA Polska co w 3q.Drugim samolotem który pojawił się w spółce w 4q bez zakupów jest Boeing 737-500 (LY-KLJ) We wrześniu a więc w chwili kiedy Aviaam pośredniczyła w sprzedaży 2 A321 z Aerofloty dla Darta pojawiła się informacja o dodaniu do końca roku średniego samolotu do obsługi klasy biznesowej a więc już wtedy musiano wiedzieć  że Dart nie będzie potrzebował  średniego Boeinga bo otrzyma 2 dwa razy większe A321 i i może go przekazać w zamian za pośrednictwo . Obydwa te samoloty poszły od razu we wzrost  kapitał własne gdyż  nie są na sprzedaż tylko do wynajęcia obsługiwane jak pozostałe dwa Bombardiery w http://www.klasjet.aero/en/page/our-fleet 
Trzecim samolotem jest Boeing 737 UR-CGZ  otrzymany od córki Dikkys Investment  pomimo iż w dokumentach cargo przy odbieraniu przesyłki od Transareo widniało 10 mn $ zaksięgowano jego wartość tylko na  2 mln $ pewno dlatego że przejęta spółka Dikkys w marcu 2016 roku oprócz Boeinga  została przyjęty z papierami dłużnymi Dlug został spłacony w 4q było to  3mln$ które poszły w stratę  w rachunku zysku i strat ale Aviaam na tym zarobiła bo zaksięgowała  10mln $.w kapitałach własnych z przeszacowania wartości przejętego Boeinga .Niestety przy takim księgowaniu wzrostu wartości floty który rzeczywiście był zarobkiem firmy nie przeszedł przez rachunek zysku zgodnie z ich metodą księgowania wzrost wartości floty poszedł we wzrost  kapitałów własnych.

Treści na Forum Bankier.pl (Forum) publikowane są przez użytkowników portalu i nie są autoryzowane przez Redakcję przed publikacją.

Bonnier Business (Polska) Sp.z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za informacje publikowane na Forum, szczególnie fałszywe lub nierzetelne, które mogą wprowadzać w błąd w zakresie decyzji inwestycyjnych w myśl artykułów 12 i 15 Rozporządzenia MAR (market abuse regulation). Złamanie zakazu manipulacji jest zagrożone odpowiedzialnością karną.

Zamieszczanie na Forum propozycji konkretnych decyzji inwestycyjnych w odniesieniu do instrumentu finansowego może stanowić rekomendację w rozumieniu przepisów Rozporządzenia MAR. Sporządzanie i rozpowszechnianie rekomendacji bez zachowania wymogów prawnych podlega odpowiedzialności administracyjnej.

Przypominamy, że Forum stanowi platformę wymiany opinii. Każda informacja wpływająca na decyzje inwestycyjne pozyskana przez Forum, powinna być w interesie inwestora, zweryfikowana w innym źródle.

[x]
AVIAAML -10,45% 4,20 2018-07-12 16:28:39
Przejdź do strony za 5 Przejdź do strony »

Czy wiesz, że korzystasz z adblocka?
Reklamy nie są takie złe

To dzięki nim możemy udostępniać
Ci nasze treści.