Jak wiemy Aviaam wykazała stratę przy jednoczesnym wroście kapitałów własnych .Kapitały własne wzrosły o 26 mln i jak zauważył OBS w raporcie zysku i strat w euro jest wpisana strata a powinien być zysk bo zysk a nie strata z przeszacowania zaksięgowany jest w bilansie w euro Jednak tak duży wzrost wartości floty z perspektywy samego przeszacowania samolotów jest nie możliwy Wg mnie co już tłumaczyłem zysk spółki był nie w gotówce tylko w samolotach. .Dotyczy to Bombardiera Challenger 850 (LY-ZAB) którego Avia nie zakupiła a przejeła 100% udziaływ Regional Charter Capital Ltd Bermud której była tylko 50% udziałowcem napewno udziały w tej spółce posiadało SPA dlatego niższe przychody z leasingu z Polski w 4 q przy tej samej liczbie pracujacych samolotów w SPA Polska co w 3q.Drugim samolotem który pojawił się w spółce w 4q bez zakupów jest Boeing 737-500 (LY-KLJ) We wrześniu a więc w chwili kiedy Aviaam pośredniczyła w sprzedaży 2 A321 z Aerofloty dla Darta pojawiła się informacja o dodaniu do końca roku średniego samolotu do obsługi klasy biznesowej a więc już wtedy musiano wiedzieć że Dart nie będzie potrzebował średniego Boeinga bo otrzyma 2 dwa razy większe A321 i i może go przekazać w zamian za pośrednictwo . Obydwa te samoloty poszły od razu we wzrost kapitał własne gdyż nie są na sprzedaż tylko do wynajęcia obsługiwane jak pozostałe dwa Bombardiery w http://www.klasjet.aero/en/page/our-fleet
Trzecim samolotem jest Boeing 737 UR-CGZ otrzymany od córki Dikkys Investment pomimo iż w dokumentach cargo przy odbieraniu przesyłki od Transareo widniało 10 mn $ zaksięgowano jego wartość tylko na 2 mln $ pewno dlatego że przejęta spółka Dikkys w marcu 2016 roku oprócz Boeinga została przyjęty z papierami dłużnymi Dlug został spłacony w 4q było to 3mln$ które poszły w stratę w rachunku zysku i strat ale Aviaam na tym zarobiła bo zaksięgowała 10mln $.w kapitałach własnych z przeszacowania wartości przejętego Boeinga .Niestety przy takim księgowaniu wzrostu wartości floty który rzeczywiście był zarobkiem firmy nie przeszedł przez rachunek zysku zgodnie z ich metodą księgowania wzrost wartości floty poszedł we wzrost kapitałów własnych.