• Ryzyka umowy z Chińczykami Autor: ~2znaki [82.177.158.*]
    Początek bieżącego trendu spadkowego pokrywa się dokładnie z datą ujawnienia listu intencyjnego dot. spółki w Henan.
    Jeśli ktoś widzi w niej głównie ryzyka, to o jakie ryzyko może chodzić? Dodam, że musiałoby chodzić o jakieś ryzyko ponadstandardowe, wyższe niż nadzieja na zyski. Jakieś pomysły?
  • Re: Ryzyka umowy z Chińczykami Autor: ~dovado [94.254.145.*]
    Zagrożenia ???
    1 Aviaam dzięki taniemu dostepowi do kredytów może przeznaczyć cały zysk na dywidendę
    2. Stabilne zyski dwa lub nawet trzy razy wyższe zyski niż w papiery wartościowe
     "Jeśli samolot jest odpowiednio nadzorowany, wybrano rzetelnego przewoźnika i partner finansowy, inwestycje te mogą generować dwa lub nawet trzy razy wyższe zyski niż, na przykład, poprzez inwestowanie w papiery wartościowe - komunikat prasowy cytowany Tadas Goberis
     link
    3 Zyski na wiele lat
    Zaznajomieni z Chińczykami na wiele lat Przewiduje się, że w tym roku sprzedaż grupy wyniesie 468 mln euro. "Oczywiście, wpływ cen ropy naftowej, kursu dolara. Jesteśmy w strefie euro, ale nasz rynek - dolara "- szczególne cechy rynku lotniczego, które można przyciąć dochodów, powiedział pan G. Ziemelis.Miniony 2016, LTL nazywany jest zły. "Naszym głównym celem - aby rozwijać" - podkreślił pan G. Ziemelis. W ubiegłym roku firma ASG Avia AM Leasing, wraz z chińską firmą lotnictwa HNCA utworzyła joint venture. Pan G. Ziemelis grupa ta inwestycja nazywa największy litewski prywatnych inwestycji kapitałowych w Chinach. 15 mln. dolarów stanowiły inwestycje początkowe. Za to 850 mln. HNCA kontrakty na 16 samolotów.

    http://verslas.lrytas.lt/rinkos-pulsas/gedimino-ziemelio-verslo-dalis-rusijoje-traukiasi-zengia-kitur.htm?
    4 Olbrzymie możliwości pośrednictwa sprzedaży i leasingu pomiędzy Azją a Europą Wschodnią . Firma będzie w pełni korzystać ze swoich mocnych stron poprzez integrację zagranicznych udziałowców i doświadczenia w zarządzaniu w branży leasingu samolotów, zasoby chińskiego rynku udziałowców w dziedzinie lotnictwa, a zastosowanie zintegrowanego trybu finansowania wszystkich kanałów wewnątrz i na zewnątrz firmy w joint venture z profesjonalnych funkcji czołowych, dobrze znana grupa leasing samolotów, rynek kapitałowy i osiągnąć bezproblemową przemysłu lotniczego, Zhengzhou światem zewnętrznym, opracowanie nowej branży nowy impuls, zapewniając silne poparcie dla rozwoju przemysłu lotnictwa cywilnego w Henan, Henan "ołów w złoto " projekt na nowy poziom. http://www.hnhtyxgs.com/htxx/_A__2375.htm
    Sorry ale innych nie znam

  • Re: Ryzyka umowy z Chińczykami Autor: ~mixa [83.29.45.*]
    Fajnie i dlatego sypia ?
  • Re: Ryzyka umowy z Chińczykami Autor: ~Inwestor [89.70.170.*]
    Widzę humory nie dopisują, to dobry znak :)
  • Re: Ryzyka umowy z Chińczykami Autor: lawyer_mz [37.248.153.*]
    Ciężko o dobry humor jak spadamy, może lepiej szybko dojechać do strefy 4,2-4,3 i będzie po bólu, chyba, że dno będzie jeszcze niżej. Ja już jestem gotowy psychicznie na taki zjazd i prawdopodobnie dobiorę w okolicy 4,3. Nie martwi mnie sam spadek przy tak mocnej fundamentalnie spółce, bardziej niepokoi mnie fakt jak dużo czasu spędzimy zdołowani i czy aby w tym czasie nie rozpocznie się bessa na rynkach światowych bo wtedy może być ciężko o wzrosty przez długi czas.
  • Re: Ryzyka umowy z Chińczykami Autor: ~Inwestor [89.70.170.*]
    Do bessy daleko, dopiero zaczelo sie pompowanie rynkow trzeciego swiata.. wig dopiero co dobił do 2200, nie martwcie sie, najwazniejsze to nie zeswirowac. Najlepiej byloby wylaczc notowania zapomnienc i wrocic tu w kwietniu
  • Re: Ryzyka umowy z Chińczykami Autor: ~zibi740 [89.67.47.*]
    Właśnie bessa to na GPW się dopiero skończyła w grudniu 2016 i mamy raptem 3 miesiąc odwrócenia trendu bo hossą bym tego jeszcze nie nazwał. A tutaj na kurs żaden drobny wpływu nie będzie miał .Tutaj Mesotania Holdings i ING będą kręcić kursem według swojego scenariusza. A do tego czasu jeszcze wycisną trochę akcji z ciężko przestraszonych. A my albo się załapiemy z nimi albo oddamy czas pokaże. Najważniejsza sprawa to w kwietniu walne ,gdzie ustalą wielkość dywidendy i czerwiec wypłata na wakacje  . Wcześniej raport za I kwartał i się zobaczy .Oczywiście ,żadna pozytywna informacja na temat spółki nie pojawi się w polskojęzycznych mediach giełdowych z prostego powodu ,że spółka nie opłaca dziennikarzy, żeby naganiali na akcje a bezinteresownie  te media nie działają . Media potrafią ożywić każdego bankruta. Pamiętam jak wchodzili na GPW po aliorze i Czerwonej Torebce ,gdzie te 2 spółki były medialnie rozgłaszane codziennie natomiast o debiucie Avii nie było nigdzie nawet wzmianki. GPW nie  traktuje równo spółek zagranicznych i polskich.  
  • Re: Ryzyka umowy z Chińczykami Autor: ~Giga [84.203.14.*]
    Nikt tutaj nie widzi ryzyk, to wręcz nieprawdopodobne. Inwestujecie bądź chcecie zainwestować i nie widzicie ryzyk.
    Wpisać sobie w google, jakie są ryzyka spółek leasingowych i już zdanie zmienicie.

  • Re: Ryzyka umowy z Chińczykami Autor: ~TTW [31.0.42.*]
    Prezes mówił o ryzykach niedawno, Dovado podawał link.
  • Re: Ryzyka umowy z Chińczykami Autor: ~zibi740 [89.67.47.*]
    Każdy zakup akcji jakiejkolwiek spółki obarczony jest ryzykiem , to giełda .Zarabiają nieliczni ,którzy wygrają walkę z własnymi nerwami .
  • Re: Ryzyka umowy z Chińczykami Autor: ~TTW [31.0.42.*]
    Druk dla Chińczyków po cenie określonej w grudniu?
  • Re: Ryzyka umowy z Chińczykami Autor: ~Giga [84.203.13.*]
    Nagonka pełną gęba, a kurs coraz niżej.
    Coraz bliżej Twojego 4,30 czy się utrzyma zobaczymy.
    Dlaczego nikt nie pisze o ryzyku spadku akcji wyniku owczemu pędowi inwestorów, TTW?

  • Re: Ryzyka umowy z Chińczykami Autor: ~TTW [31.0.46.*]
    Spółka celowa z Chińczykami podwoi wartość Avii, Chińczycy mają w niej 49% udziału. Kurs idzie w dół dokładnie od daty podpisania memorandum, co może oznaczać że w nim zawarte są jakieś warunki współpracy które to spowodowały. Tymi warunkami może być np emisja akcji po określonej cenie dla Chińczyków i dlatego kurs do niej podąża.
  • Re: Ryzyka umowy z Chińczykami Autor: ~TTW [31.0.46.*]
    W marcu lub kwietniu będzie ogłoszenie o zwołaniu walnego zebrania akcjonariuszy. Oprócz decyzji o dywidendzie moga też puścić informacje o druku. Tak gdybam.
  • Re: Ryzyka umowy z Chińczykami Autor: ~zibi740 [89.67.47.*]
    Będzie wejście na giełdę Avii Chiny na Chińską a nie dodruk na GPW . Nie siej paniki. Szybciej będzie  wykup akcji niż dodruk. 
  • Re: Ryzyka umowy z Chińczykami Autor: ~Giga [84.203.13.*]
    Zibi740 może TTW wskazuje potencjalne ryzyka na tej spółce.
    Ja natomiast nie nastawiam się na dywidendy, gdyż spółka ostatnio mocno zaczyna się rozwijać i może się tak zdarzyć, że zyski będą chcieli przeznaczyć na rozwój.
    Przed wynikami była mocna nagonka na wylicznie zysków i wiecie, jak się to skończyło.
    Teraz jest taka sama nagonka na dywidendę, a jak będzie, to się wkrótce przekonamy.
    Zalecam chłodną kalkulację, bez emocji.
  • Re: Ryzyka umowy z Chińczykami Autor: ~dovado [94.254.145.*]
    To ja napisze co jeszcze może zyskać Aviaam dzięki umowie z Chińczykami Po pierwsze ma dostęp do taniego kredytu i nic nie stoi na przeszkodzie aby zamieniła droższy kredyt wzięty w europie na tańszy. Chiński W europie koszty kredytu sa o 2 % wyższe niż w chinach.czy Usa a to jest dodatkowe 2% z kwoty 50mln$ Dlaczego bo w ostatnim wywiadzie p.Ziemelis stwierdził że otrzymają 850mln $ a zgodnie z podpisaną umową zAeroflotą potrzebują tylko 801 mln$ .Po drugie mogą sprzedać 4A321 warte 100 mln $ którejś z europejskich firm leasingowych a mając znaczne już dochody z leasingu zAerofloty z pozyskanej. kwoty sprzedaży skupi się na pośrednictwie sprzedaży samolotów gdzie są największe zyski dlaczego ,bo zgodnie z prospektem emisyjnym 50%kapitału ma iść na leasing samolotów Gdyby chcieli wyemitować dodatkowe akcje samej Avii na Gpw to nie zgodzą się na to polskie fundusze 5% wystarczy żeby zablokować taki projekt no chyba że po 16 pln.
  • Re: Ryzyka umowy z Chińczykami Autor: ~Andy [185.25.121.*]
    Niektórych ta Avia męczy strasznie. Proponuję sprzedać i zrelaksować się.
  • Re: Ryzyka umowy z Chińczykami Autor: ~zibi740 [89.67.47.*]
    Avia płaci dywidendę regularnie co roku. I w tym roku też wypłaci . 
  • Re: Ryzyka umowy z Chińczykami Autor: ~dovado [94.254.145.*]
    Mając takiego klienta jak Aeroflota na leasing floty wartej 800 mln$ powinni się go trzymać i j uż nie bawić i rozdrabniać w stare samoloty tylko spienieżyć reszte samolotów i uzyskane pieniadze w kwocie 12 zł na akcje przeznaczyć w całości na wypłatę dywidendy.I tak przecież Aviaam będzie miała stałe dochody 20 mln pln na kwartał z leasingu 16 nowych Airbusów dla Aerofloty a skupić się na podpisaniu dostaw na następne lata zgodnie z zapowiedzią do floty wartej 2,4 mld $.Wtedy ten zysk
    po wypłacie 12 zl dywidendy wynosiłby i tak 240 mln pln.rocznie. Nie jest to dużo ale zawsze coś.Pewnie insajderzy już mają taką wiedzę stąd zaniżanie kursu żeby pieniądze nie trafiły w niepowołane ręce.
  • Re: Ryzyka umowy z Chińczykami Autor: ~Giga [84.203.13.*]
    Słyszałeś coś takiego, jak dywersyfikacja źródeł przychodu?
    No właśnie, dlatego nic takiego nie zrobią. Stawianie na jedną firmę przez firmę leasingową kompletnie mija się z celem, a co dopiero o dywidendzie 12zł.
    Cytuję Dovado: "po wypłacie 12 zl dywidendy wynosiłby i tak 240 mln pln.rocznie. Nie jest to dużo ale zawsze coś.Pewnie insajderzy już mają taką wiedzę stąd zaniżanie kursu żeby pieniądze nie trafiły w niepowołane ręce."
    Insajderzy mają taką wiedzę i sprzedają akcje, to perełka w Twoim wykonaniu Dovado.
  • Re: Ryzyka umowy z Chińczykami Autor: ~Maniek [66.102.9.*]
    Faktycznie dovado trochę się nie popisał, rozumiem że chce 500 mln wypłacić w formie dywidendy, po co i z czego ? Jeżeli nawet gdyby sprzedali stare samoloty i postawili na nowe samoloty do aeroflotu to niech te 500 mln przeznaczą na zakup samolotu bez kredytu, 5% mniejszy koszt kredytu da 25 mln dodatkowego rocznego zysku.
  • Re: Ryzyka umowy z Chińczykami Autor: ~aku [94.10.250.*]
    chyba Maniek nie rozumiesz istoty lewaru
  • Re: Ryzyka umowy z Chińczykami Autor: ~dovado [94.254.145.*]
    Skoro jedni mogą pisać brednie o dodruku akcji a drugi mu wturuje że to potencialne zagrożenie to ja też mogę opisać jak wirtualnie wyglądałby zysk po sprzedaniu wszystkich spółk córek których wartość księgowa wynosi 12,9 wypłacie całości akcjonariuszom a następnie skupienie się na tej jednej z największym zagrożeniem wg niektórych córki Aviaam Chiny Jeśli wirtualnie wszystko sprzedamy to widzimy że Aviaam mając tylko tę jedną ma dalej stały dochody nawet 80mln pln już pod koniec tego roku Trochę wyobrażni ile warta będzie jv z Chińczykami nie zaszkodzi .
  • Re: Ryzyka umowy z Chińczykami Autor: ~Giga [84.203.13.*]
    Ja nikomu nie wtóruje, ale ten wątek jest o potencjalnych ryzykach. Skoro on widzi takie ryzyka, to się podzielił.
    Proponuję każdemu chłodną kalkulację, bo można wpaść samozachwyt nie biorąc pod uwagę ryzyk.
    Chłodziłem atmosferę przed wynikami, ale emocje były tutaj rozpalone i dzielono skórę na niedźwiedziu.
    Efekt znacie. Teraz znowu z dywidendą. Do tej pory płacono kosmetyczne dywidendy i można się spodziewać, że w tym roku może być podobnie. Ja natomiast również biorę pod uwagę to, że może jej nie być. Czas pokaże jak będzie.

  • Re: Ryzyka umowy z Chińczykami Autor: ~Tymon [89.64.43.*]
    To fakt, historycznie należy się spodziewać dywidendy w granicach 12-14 centów na akcje.
  • Re: Ryzyka umowy z Chińczykami Autor: ~TTW [31.0.46.*]
    Wreszcie głosy rozsądku.
    Spółka nie dopusci do dużej dywidendy bo za dużo kasy pójdzie wtedy do fundow. To jest grupa i jeśli będzie potrzeba to znajdą sposób na zaopiekować się się zyskami. Dobranoc.
  • Re: Ryzyka umowy z Chińczykami Autor: ~dovado [94.254.147.*]
    To jakie są te ryzyka umowy z Chińczykami Ja w drugim poście wymieniłem rzeczywiście korzyści .Prosze napiszcie tak o ryzykach a uznam to za głos rozdądku a nie brednie Specialnie napisałem wątek o dywidendzie żebyście widzieli jak fajnie się czyta brednie Staram się pisać faktach .Napiszcie na ile wg was powinna być wyceniana Aviaam ztym ryzykiem. Na podstawie czyich wypowiedzi sądzisz że spółka nie dopuści do wypłacenia dużej dywidendy.Ja od razu napiszę że nie mam pojęcia ale niektórzy już wiedzą I to jasnowidzenie nazywane jest głosem rozsądku .Chciałbym poznać wasze stanowisko Z góry dziękuję
  • Re: Ryzyka umowy z Chińczykami Autor: ~nhyt [192.68.51.*]
    chcesz pobawić się w targety?
    ok
    za rok, po uwzglednieniu 40-60 mln zł dodatkowego zysku z umowy z chińczykami, akcje powinny chodzić po 20zł
    gdyby za 2-3 lata udało się zrealizować plany rozwoju floty do 45 samolotów, akcje powinny chodzić po 30zł

    obecnie powtarzalny zysk 50-80 mln zł powinien dać kurs na poziomie 9-12zł, ale taki nie jest i nikt tu nie wie dlaczego
  • Re: Ryzyka umowy z Chińczykami Autor: ~dovado [94.254.147.*]
    Firmy leasingowe na świecie już przy ROE 12. wyceniane.są więcej niż ich wartość księgowa Aviaam ma ROE 25 Przy takim współczynniku uzyskiwania zysku z kapitału spółki oceniane są dużo wyżej w stosunku do wartości księgowej.A przypomnę że Avia am ma wartość księgową 12.90 .Więc przyszły dochody z Chińczykami oceniane są jako stała pewna strata ale nie ma się co dziwić jak portale opiniotwórcze takie jak stockwatch kiedy spółka podaje w raporcie że koszt kredytu w tej chwili ma 4,6 a teraz ma mieć dostęp do tańszych krefytów portal wstawia koszt 7% i liczy zysk z tej inwestycji prawie na zero.
  • Re: Ryzyka umowy z Chińczykami Autor: ~nhyt [192.68.51.*]
    jako spólka litewska na gpw, wskaźnikowo nie będzie wyceniana zbyt wysoko
    co innego wycena spólek notowanych w chinach, tam potrafią być nadmierne

    jaki to problem zalogować się na stockwatch i wyjaśnić?
    nie chcesz, to potem nie narzekaj :)))
  • Re: Ryzyka umowy z Chińczykami Autor: ~dovado [94.254.147.*]
    Ja na forum nie narzekam
    podałem przyczyny złego postrzegania jv Chiny. Zobacz jak oceniana jest siostra AviaAG jaki tam jest wskaznik c/z.Nie reprezentuję spółki a za podawanie nieprawdziwych informacji na innych portalach nie odpowiadam
  • Re: Ryzyka umowy z Chińczykami Autor: ~nhyt [192.68.51.*]
    r/r wzrosło oprocentowanie kredytu i kosztów leasingu
    kwota zakredytowania w ubr. wzrosła ponad 5-krotnie

    może to jest przyczyna spadków?
  • Re: Ryzyka umowy z Chińczykami Autor: ~dovado [94.254.147.*]
    Mógłbyś rozwinąć swoje sugestie w jakim kraju wzrosło oprocentowanie kredytów,o ile w $ wzrosło zadłużenie a o ile kapitał obrotowy przecież jeśli leasinguje się flotę cztery razy droższą to koszty leasingu są wyższe Jaki to ma związek zChińczykami chyba jedynie ten że zamiast droższego kredytu w Europie na zakup 4A321Aviaam móże skożystać z tańszego Chińskiego o czym już wspominałem
  • Re: Ryzyka umowy z Chińczykami Autor: ~nhyt [192.68.51.*]
    https://www.bankier.pl/static/att/emitent/2017-02/AVIAAM_LEASING_AB_Consolidated_2016_Q4_201702151751050442.pdf
    strona 21

  • Re: Ryzyka umowy z Chińczykami Autor: ~dovado [94.254.147.*]
    Ale rozwinåłeś nie mogę wejść na pierwszy adres
  • Re: Ryzyka umowy z Chińczykami Autor: ~nhyt [192.68.51.*]
  • Re: Ryzyka umowy z Chińczykami Autor: ~dovado [94.254.147.*]
    Sorry ale nie mam dostępu do komputera od 5 dni dlatego chciałem źebyś to rozwinął.
  • Re: Ryzyka umowy z Chińczykami Autor: ~dovado [94.254.147.*]
    Ponieważ nie wiem co tam piszę jedynie sądząc źe musi mieć związek z kredytowanie i odsetkami chciałem zwrócić uwagę na przejście spółki córki Ďykks Investment Spółka została przejęta z obligacji nie wiadomo na jakim oprocentowaniu bo obligacje mogły być na wysokim procencie jak i samo
    zadłużenie spółki wzrosłoPowoduje to zniekształcenia w wynikach spółki boo za to dostali samolot wart 10mln$ a zaksiegowali 2 mln $ reszta przeszła przez pszeszacowanie wartości floty który przeszedł przez dochody zwiekszajäc bilans i wartość kapitału ale nie przez zyski .Nie wiadomo wjaki sposób otrzymali drugi Boeing 737 bo nie ma informacji o zakupie nie ma go w zapasach tylko od razu we wzroście wartości floty to samo połowa samolotu mogła być zapłatą od SPA Polska dlatego niższe dochody z Polski w 4qprzechodzące przez zysk a dochód przeszedł przez wzrost wartości floty Sorry nie wiem czy na temat
  • Re: Ryzyka umowy z Chińczykami Autor: ~stefan [5.172.233.*]
    O to mu chodzi
    link
  • Re: Ryzyka umowy z Chińczykami Autor: ~dovado [94.254.147.*]
    Sorry mam telefon ktory nie chce wejść
  • Re: Ryzyka umowy z Chińczykami Autor: ~stefan [5.172.233.*]
    Dupę Ci dovado zawracają ale chodzi o to że w raporcie jest podana średnioroczna stopa oprocentowania kredytów i leasingu, i w przypadku kredytów wzrosła z 2,10 % do 4,74% a w przypadku leasingu z 7,79% do 8,34%, ponadto wzrost kredytów jest z 619 USD do 45,466 mln USD.
  • Re: Ryzyka umowy z Chińczykami Autor: ~dovado [94.254.147.*]
    W Europie w 2015 -2016 koszt kredytu 4,6 % dla firm leasingowych więc trudno mówić o wzroście kosztu kredytu . Wzrost zadłużenia już w 2Q związany z zakupem 4A 321 wartości 100 mln$ a więc połiwa za kredyt A321 to chodliwy towar zawsze można sprzedać jeśli trafi się klient z dobrą przebitką z Irlandii czy cypru tak jak to zrobili w 4 q z jednym A 320 gdy sprzedali samolot z klientem do Irlandii być może te 4 A321 zostaną sprzedane do córki AviaamChiny na tańszym kredycie bo ma 850mln$ kredytu a samoloty Aerofloty potrzeba 801 mln$Wzrost zadłużenia może być obawą ale nowe samoloty przy zakupie ich za połowę wartości katalogowej można łatwo sprzedać ,zresztą Aeroflota to nie jest Olt Expres i nie upadnie wiec nie jest to takie zadłużenie jak w innych spółkach gdzie przeinwestowanie może byc przyczyną trgedii Tu takie zagrożenie nie istnieje Te samoloty są ubezpieczone to jest kredyt tak jak hipoteczny gdzie hipotekę stanowią samoloty.
  • Re: Ryzyka umowy z Chińczykami Autor: ~bob [94.254.145.*]
    Dovado jak widzisz dalej mirbud? Gdzie kurs będzie technicznie zmierzal jeśli przebijemy 1.68 i 1.87 czyli max 3 letnie?
  • Re: Ryzyka umowy z Chińczykami Autor: ~Njr [185.93.92.*]
    Dla mirbudu 1,68 to żaden trudny opór, z kolejnym podejściem pęknie.
    Ale juz nad 2,4 radze szykować sie na niemałą korektę.
  • Re: Ryzyka umowy z Chińczykami Autor: ~koń [83.4.239.*]
    Odgrzewacie stary kotlet. Te pożyczki spółka zaciągnęła w 2 kwartale zeszłego roku. Jeśli chodzi o porównanie do 3 -ego to się zadłużenie bankowe nie zmieniło , ale mocno spadły zobowiązania handlowe - o 15 mln. Wzrosły należności , po ich otrzymaniu stan gotówki znów będzie bardzo wysoki. Finansowo firma lepiej wygląda niż po 3 kwartale. A oprocentowanie dolarowe rośnie faktycznie i będzie rosło co na bank osłabi złotego i uczyni aktywa dolarowe bardziej atrakcyjne - a takim aktywem jest Avia. A na minus ? Niewątpliwie ceny uzyskane za samoloty sprzedane w 4 kwartale nie są zadowalające . Samo JV z Chińczykami jest szansą , ale nie wiadomo kiedy zacznie przynosić zyski. Tyle.
  • Re: Ryzyka umowy z Chińczykami Autor: ~dovado [94.254.147.*]
    Koń sorry ale wg mnie oni wzięli kredyt na zakup w Euro widać to po wysokości oprecentowania kredytu gdyby był w dolarach wynosiłby max 3%Stopy procentowe w Usa 0.75 %
  • Re: Ryzyka umowy z Chińczykami Autor: ~koń [83.4.239.*]
    Kiedyś w jakimś wywiadzie prezes mówił , że wszystko rozliczają w USD. Ale może masz rację. Wtedy trzeba by jeszcze brać pod uwagę wahania na parze EUR/USD bo ceny samolotów i raty leasingu są chyba ustalane w USD. Czyli jak USD się umacnia to dobrze - kiedyś na Arctiku takie wyliczenia robili z cenami celulozy i koroną szwedzką. Pozdr.
  • Re: Ryzyka umowy z Chińczykami Autor: ~Giga [84.203.15.*]
    w pełni w przyszłym roku, wiec spółka dla kolekcjonerów, a nie dla spekulantów.

  • Re: Ryzyka umowy z Chińczykami Autor: ~Giga [84.203.15.*]
    Dla mnie największą niewiadomą i potencjalnym ryzykiem jest to, czy biorą te kredyty na stały procent czy też na zmienny, a jak na zmienny czy się zabezpieczają na wypadek wzrostu stopy procentowej. Można się zabezpieczyć i wtedy nie są straszne wzrosty stóp, a jak wiadomo powoli mija czas taniego kredytu. Druga sprawa czy umowy leasingowe przewidują, że w przypadku wzrostu stopu procentowej rośnie rata leasingowa o wzrost stopy procentowej. Te dwie niewiadome są dla mnie kluczowe, niestety w raportach tych informacji nie ma.
    Fajnie by było, jakby no to pytanie spółka odpowiedzialna inwestorom, wtedy też będzie można łatwiej w Aviaam inwestować.
[x]
AVIAAML -10,45% 4,20 2018-07-12 16:28:39
Przejdź do strony za 5 Przejdź do strony »

Czy wiesz, że korzystasz z adblocka?
Reklamy nie są takie złe

To dzięki nim możemy udostępniać
Ci nasze treści.