BIZNESAKTUALNOŚCI
Przewodniczący Rady Nadzorczej Aviaam , jeden z najbardziej znanych i kontrowersyjnych razem przedsiębiorców litewskich. Gediminas Ziemelis Jego nazwisko jest związane z upadłością flyLAL .Z drugiej strony, Ziemelis - jeden z niewielu litwinów który był w stanie ustawić się na światowym rynku lotniczym który jest ściśle regulowany. Przedsiębiorca nie działa tylko w biznesie, rozciągającym się od Wilna do Dżakarty, ale także z możliwością zglobalizowania w szybko zmieniającym się świecie, Jak się czujesz w swojej działalności w Rosji , gdzie inwestycje są dość wysokie lotnisko Ramenskojės w Moskwie. Jest zbudowane własnymi środkami, bez kredytów. Na szczęście, po dewaluacji rubla. Posiadamy wszystkie certyfikaty i jest ono ujmowane jako międzynarodowe lotnisko. Z biegiem lat, teoretycznie możliwe jest, aby obsługiwać więcej niż 16 milionów. pasażerów. 45 ha działce stworzyliśmy infrastrukturę, która pozwoli obsłużyć 4,5 miliona. pasażerów rocznie. W tym roku planujemy 1,9 mln. pasażerów. Dla porównania, lotnisko Domodiedowo Moscow usługi 32 mln. osób. Ale teraz, z powodu kryzysu, spadek na rynku rosyjskim, spadek lotów turystyczne do Egiptu i Turcji, zbankrutowało kilku przewoźników. Nie jest jasne, w jaki sposób rynek rosyjski będzie się rozwijać, Utrzymujemy doskonałe stosunki ze Wspólnotą Niepodległych Państw ( WNP ) i przewoźników azjatyckich. Na koniec roku będzie jasne, co ma przyjść jako podstawowy dochód . Naszym atutem jest to, że, w przeciwieństwie do zwykłej praktyki w Rosji, nasza firma na lotnisku będzie miała pierwszeństwo. Będą konkurować na równi z innymi dostawcami. Tenykščiam firma jest atrakcyjna. - Czy warto podjąć takie projekty długoterminowe w niestabilnych rynkach? - Wierzymy w wartość infrastruktury lotniska. Dlatego mamy nadzieję, że w przyszłości po kryzysie nasz projekt będzie mieć wartość. Jednak budowa portu lotniczego nie jest głównym priorytetem projektu. Robimy wiele innych: jeden z naszych obszarach działalności - handel bezcłowy . Jeden sklep już mamy i planujemy kolejne dwie, i dalszy rozwój, negocjujemy zakup istniejących firm. Ponadto, w tej chwili budujemy fabrykę farmaceutyczną, hotel, biurowiec, hangary obsługi technicznej domów mieszkalnych, operator turystyczny w krajach bałtyckich. Czas pokaże, które z obszarów przyniesie największy zysk. - Jak się czujesz na lotnisku w Wilnie - chciałbys tu także rozszerzyć działalność? - Pozwolenie na budowę nowego hangaru odbierane. Mamy tańsze i bardziej efektywne rozwijanie usług remontowych niż tutaj na Litwie, gdzie mamy główną siedzibę. Dzisiaj tekie obiekty mamy w Indonezji, Tajlandii, oferować kupić lub zbudować w Polsce. Rozwoj i naprawy samolotów kuszą nas, tak jak i dodatkowe dochody: z szczegółami marketingu, szkolenia, odsprzedaż samolotów. -
Dalsze plany Rosja? - Widzimy świat - Chiny , USA, Indonezja, Turcja, Ukraina, Polska i inne kraje europejskie. Fizycznie, nasi pracownicy pracują obecnie w dwudziestu krajach. Może sprawiać wrażenie że Rosja - największy i najważniejszy rynek. Dziś, gdy rubel osłabił się, warto tutaj tylko kupowac, ale sam rynek jest niższy niż w Indonezji zwiększenie wzrostu przychodów w przyszłości, widzimy w tym państwie , największe zlecenia na samoloty na świecie. Jednocześnie, nasza firma, w przeciwieństwie do UE nie ma tam prawie konkurencji - Na Litwie sama, nasza grupa zatrudnia 1500 osób. Większość Litwinów, ale we wszystkich działach - ponad 40 narodowości. Musimy być kosmopolitą, tylko wtedy będzie mógł przyjść na Litwę pieniędz z całego świata. - Nie wszystko jest takie proste? - Ważne jest, aby porzucić kompleksy. Sprzedawać swoje usługi na całym świecie . Na przykład, mamy własne prezentacje grupowe, wizytówki, strony internetowe nie tylko przetłumaczone na osiem języków obcych, ale również język chiński.- Uczysz się mówić po chińsku? - Ja osobiście nie mam czasu, ale moi ludzie w najbliższym środowiskowu będą to robić aby dobrze sprzedawać swoje usługi na rzecz klienta . Ponadto Chińczycy się rozwijają , to jest przyszłość, choć żyją jakby osobnym światem. Nie jest YouTube, Facebook, Gmail, LinkedIn. Trzeba dostosować się do innych reguł gry. Litwa - kraj tranzytowy, ale nie ma Licea które uczyłoby mówić kilkoma językami swobodnie transportować menedżerów, handlowców, specjalistów międzynarodowych turystycznych lub inżynierów, albo prawników . Z drugiej strony, w przeciwieństwie do Chin, u nas tak daleko, tak bardzo dobre: fantastyczne i nieskażonej przyrody, małe miasteczka. Wystarczy tylko kilka zmian by żyć jak w Szwajcarii. Ważne jest, aby zapobiec robieniu głupstw przez polityków . - Jednak lotnictwo pozostaje najbardziej atrakcyjne ze względu na jej globalność , wyrafinowane maszyny latające, technologei i, oczywiście, skala biznesu. Na przykład w Irlandii 5 milionów. mieszkańcy, sektor lotnictwa zatrudnia do 60 tys. osób Miliardowe obroty generuje Ryanair, zarejestrowaną w liczbie samolotów .(8 proc. Światowej floty). Lotnictwo litewskie zatrudnia już ponad 5 tys. flyLAL , to nie było złe zarządzanie lub przestępstwo : decyzja Sąd Okręgowy w Wilnie o wypłacie 23 milionów. euro odszkodowania od niedozwolonych środków rywali i litewskiej upadłości linii lotniczych zostało airBaltic ostatecznie udowodnione. - Być może powrót na rynek lotu? - Litwa nie. Gdzie indziej nie wykluczam takiej możliwości , widzę miejsca na tanią linię lotniczą w Wielkiej Brytanii, Niemczech i innych krajach starej UE. Ale jest jeden niuans - tania linia lotnicza musi płacić za coś, a nie konkurować z tanim jedzeniem i niewygodnymi siedzeniami . Na przykład, Ryanair nie płaci za samoloty, ponieważ producent, za wszelką cene musiał je sprzedac w celu utrzymania produkcji, . Mamy również nadzieję na podobną okazję. Boeing wybrał Ryanair, " Airbus " - EasyJet . Tylko w ten sposób będziemy w stanie latać w Europie. Za pieniądze UE zbudowano szereg lotnisk z powodu małej liczby lotów i starają się za wszelką cenę przyciągnąć przewożników . A masz do zaoferowania, jakieś zmiany na Litwie ? - Zjednoczone Emiraty Arabskie od 10 mln. populacji jest tylko 1,5 mln obywateli. 6 mln pracownicy usług z tak zwanych krajów o niskich kosztach wytwarzania. Jednak prawie 3 miliony. zarejestrowanych tam ludzi - to osoby uznawane za rezydentów podatkowych. To bogaci ludzie z całego świata, zazwyczaj dużo podróżują w prowadzeniu działalności gospodarczej w kilku krajach,.Mówimy nie tylko o przedsiębiorcach , ale także o wyższych grupach dochodowych: pilotów samolotów (którzy mają więcej niż 180 dni w roku), podróżujących żeglarzy, energii jądrowej , pracowników platformy wiertniczej W Dubaju zarejestrowani mieszkańcy mają prawo żyć tam, płacą osobiste dochody i podatki na ubezpieczenie społeczne. Jednocześnie są one wyłączone w swoich krajach, jak podatnicy Dlatego, aby nie utracić status rezydenta podatkowego, wymagane dwa razy w roku, aby dojechać do Emirates po to, żeby było w paszporcie. W celu utrzymania statusu rezydenta, warunki są szczególnie trudne - dokument pobytowe może zostać cofnięty za naruszenie przepisów ruchu drogowego. Ważny szczegół w wieku 62 lat traci status rezydenta - kraj otwarcie deklaruje: Nie patrzę na swój wiek i leczenie, mamy ulgi podatkowe , jak długo prowadzimy aktywne życie. Litwa może również przyjmować w ten sposób - zaprosić bogatego z byłego Związku Radzieckiego, Azji i obywateli krajów, którzy są nie tylko mieszkańcami za pieniądze, ale także stać się dodatkowo turystą jak i konsumentem , który płaci VAT. Z uwagę na fakt, że jesteśmy w Schengen. - Co mogłoby przyciągnąc tysiące mieszkańców z innych krajów. - ZEA tworzą ramy dla Brytyjczyków i miejscowej władzy. Teraz oczekuje się, że przychody z tego sektora, wraz z rozwojem bankowości i turystyki do 2060 roku. zastąpić przychody z ropy naftowej. Jednak o zezwolenie na pobyt (w praktyce - do zostania rezydentem podatkowym) oraz licencję każdego roku trzeba zapłacić 10 tys. dolarów. Dla Emirates to miliardy dochodów, ponieważ takich "obywateli" to ponad 3 miliony. Ponadto, ludzie, którzy nie mieszkają w kraju, muszą być co najmniej dwa razy w roku przyjechać do kraju i wydać dodatkowe pieniądze. Dziś byłoby to dość łatwe zadanie, ponieważ potrzebują wizy Schengen. Interesujące jest to, że procesy te odbywają się do dziś. O ile mi wiadomo, czarny rynek na prawo stałego pobytu na Litwie kosztuje nawet do 100 tys. dolarów. Kwoty te powrócą do czarnych podmiotów rynkowych. Dlaczego nie może być czyste, dostarczyć pieniądze do budżetu, wykorzystując naszą obecność w strefie Schengen, a także rewitalizację wolnych stref ekonomicznych? - Być może jest to niedopuszczalne w UE? - Europa to robi Wielka Brytania, Dania, Holandia, Cypr, Malta, Węgry, Słowacja, Łotwa, Estonia, ale nie mówią o tym głośno. I uwaga - w tych krajach to nie są uchodźcy, imigranci . Oni to jakoś zablokowali , nie ma wsparcia państwa dla pobytu imigrantów. - Porozmawiajmy nie tylko o imigrantach , ale także o naszej ekspansji biznesowej zwłaszcza w Chinach. Czy atrakcyjna ? - Nasza firma współpracuje już przez pięć lat z Chińczykami ze względu na ich wielkość . Mamy podpisane umowy na 2,5 mld USD do finansowania samolotów, zakup sprzętu do zakładu farmaceutycznego. Są sztywni, konserwatywni i nie rozszerzają się na innowacyjność To jest nasza szansa. Wierzę, że dziś trzeba uczyć się języka chińskiego. To jest przyszłość. Tym bardziej, że Chińczycy mogą mieć drugie dziecko, a po 20 latach liczba ludności szacuje się na 2,5 do 2,7 mld Pytanie tylko - w jakich obszarach i krajach bedzie żyć tyle setek milionów Chińczyków. Ich kraju po prostu ich nie zmieści. - Dla Litwy to szansa czy zagrożenie? - Chińczycy inwestują w Afryce. Tam Minerały, żyzne gleby, stosunkowo duże i puste obszary, gdzie nie ma infrastruktury: budowy dróg, j budowa szkół, szpitali, rafinerie mogą rekrutować i chińskie firmy i faktycznie skolonizować całe kraje. Europejczycy na tym kontynencie, w przeciwieństwie do Chińczyków tracą wpływy. Na przykład dzisiaj w Nigerii , według nieoficjalnych danych, chińskiej populacji jest ponad 10 milionów. Oni sie nie zatrzymują na Europe . Białoruś, w pobliżu Mińska, zbudowano dla 300 tys. populacja miasto dla pracowników z ich kraju. To prawda, że na Ukrainie aby otrzymać Chiński kredyt państwowo zgodziło się wynająć ponad 1 milion. hektarów czarnoziemu z możliwością pracy chińskich rolników . Podczas gdy Unia Europejska stara się ograniczyć chińską inwazję gospodarczą. Z drugiej jednak strony, w porozumieniu z jednym z regionów w dowolnej częsci Chin i ustanowienia bezpośredniego połączenia na przestrzeni lat do naszego kraju może przyjeżdżać ponad milion turystów. Gospodarka może zrobić skok naprzód . - Jakie jest twoje życie osobiste? - Jedna trzecia to podróżowanie. Odwiedziłem wszystkie rynki Avia Solutions Group oraz głównych klientów. Latam przez konwencjonalne linie. Chociaż grupa "Klasjet posiada trzy samoloty klasy biznesowej, nie mogą one mi służyć, ponieważ jest to bardzo drogie przyjemności. Mam trzy biura w Wilnie, Warszawie i Moskwie (od jesieni w Bangkoku). Wszystkie ściany są ozdobione identycznymi obrazami , które sprawiaja że nie odróżniam gdzie jestem. W rzeczywistości firma prowadzi kreatywność, pasję do interakcji z ludźmi, podróże i wiedza, które regularnie otrzymuje. Najbardziej lubię komunikację z ludźmi biznesu i konkurencji. .
link