Jeśli chcesz się podzielić tym artykułem z innymi, użyj załączonego linka lub kup licencję 
http://sklep.pb.pl/offer/licencja . To pomoże nam w dostarczaniu Wam wartościowych treści. Regulamin korzystania z artykułów 
http://pulsbiznesu.pb.pl/3980705,17768,regulamin-korzystania-z-artykulow-prasowychJapoński  gigant e-commerce był inwestorem wiodącym w kolejnej rundzie  finansowania fintechowej spółki z portfela MCI. Pomoże jej w ekspansji azjatyckiej.
Azimo, spółka zajmująca się transferami pieniężnymi z portfela  MCI.TechVentures, zakończyła kolejną rundę finansowania w wysokości 15  mln USD. Inwestorem wiodącym był Rakuten Fintech Fund, założony przez  największy japoński e-commerce.
- Azimo zbudowało bardzo silną  pozycję na europejskim rynku  transferów pieniężnych online, w tym  transferów do Polski i rozpoczyna szerszą ekspansję w krajach  azjatyckich, gdzie współpraca z Rakuten będzie dawała spółce unikalną  przewagę - dodał Sylwester Janik, partner zarządzający funduszem  MCI.TechVentures w grupie Private Equity Managers.
W rundzie  finansowania  uczestniczyli również obecni inwestorzy spółki  - fundusz  MCI.TechVentures oraz eVentures, Frog Capital, Greycroft i Accion.
Rakuten  Fintech Fund ma 100 mln USD na przejęcia firm z sektora fintech. To  element strategii rozwoju japońskiego Rakuten, który jest jedną z  największych spółek technologicznych na świecie. Firma o kapitalizacji  rynkowej 15,8 mld USD konkuruje z amerykańskim Amazonem, choć oczywiście  najsilniejsza jest na rynkach azjatyckich.
Azimo, założona w  2012 roku, odróżnia się od większych fintechowych przedsięwzięć typu   TransferWise czy WorldRemit grupą docelową – koncentruje się na  transferach międzynarodowych dla migrantów ekonomicznych. Na razie  skupiło się na 70 milionach migrantów mieszkających w Europie, oferuje  usługę transferów pieniężnych do ponad 190 państw w 80 różnych walutach.  Teraz chce rozwinąć transfery na rynku azjatyckim, na którym jest już  obecne – ponad 30 proc. przekazów pieniężnych jest wysyłane do odbiorców  w tym regionie. Dzięki nowej rundzie finansowania, spółka będzie mogła  zaproponować również usługę wysyłki z państw azjatyckich.
 -  Rakuten jako właściciel spółki Viber, mającej 230 milionów aktywnych  użytkowników, jest także znaczącym graczem na rynku komunikatorów i  mediów społecznościowych. Współpraca z Rakuten przyśpieszy naszą  ekspansję w Azji, oraz pozwoli nam na głębszą integracje naszej usługi w  mediach społecznościowych, co jest jednym z naszych celów  strategicznych - powiedział Michael Kent, prezes oraz założyciel Azimo.
Obecnie, 3/4 transakcji  w Azji odbywa się w formie tradycyjnej, tj. fizycznie w oddziałach  banków lub firm specjalizujących się w przekazach pieniężnych, przy czym  koszt realizacji takiej usługi stanowi często 5-8 proc. wartości  transakcji. Koszt usługi transferu w Azimo, realizowanego bezpośrednio  poprzez aplikację mobilną jest znacząco niższy i wynosi ok. 2 proc.
Jak  pisze spółka w komunikacie, Azja to rynek o ogromnym potencjale dla  transferów pieniężnych oferowanych przez Azimo: 7 z 10 krajów świata o  najwyższej wartości przesyłanych do nich środków to właśnie państwa  azjatyckie, a 60 milionów obywateli tych krajów mieszkających za granicą  przesyła rocznie 250 miliardów USD. Azja jest regionem o bardzo  szybkiej adopcji nowych technologii – przejawiająca się np. jednym z  najwyższych wskaźników nasycenia smartfonami na mieszkańca.
Czytaj więcej na 
http://www.pb.pl/4432319,36512,japonski-rakuten-wsparl-azimo?utm_source=copyPaste&utm_medium=referral&utm_campaign=Firefox