Dnia 2016-04-28 o godz. 11:27 ~arts napisał(a): > patrzac po kursie wyglada jakby jakis trup mial zaraz z szafy wypasc.
Eeetam - po prostu coraz mniej ludzi interesuje się tą spółką. Mimo dobrych wyników i sporych perspektyw (4 przetargi wygrane i realizowane - Opole, WKD, Sofia, Małopolska, 3 ogłoszone, 3 w zapowiedziach) inwestorzy nie mają zaufania, widząc jak wygląda polityka spółki i śmierdzące z daleka machinacje kursem. Po ch... w ogóle był ten mega wzrost parę dni temu i z czego wynikał skoro wszystko wraca do normy? Co więcej, plotki o sprzedaży ZNLE powinny tylko działać na korzyśc kursu (produkcja pod jednym dachem, mniejsze koszty) - no chyba, że temat lokomotyw będzie generalnie wygaszany, bo w końcu ile można się bujać na rynku, który jest w stanie pochłonąć 10 czy 15 maszyn rocznie?... Ale generalnie, to jakiegoś trupa tu raczej nie widać...
A najlepsze są te lipne zlecenia po jednej akcji na koniec, żeby pokazać jak to trend trzyma. Mogłem sprzedać przy wybiciu, człowiek chytry zazwyczaj traci - ale nie sprzedam.
Końcówka sesji zaprzeczyła "czarnym wizjom" Do końca kwietnia mógł był podpisany aneks do umowy na dodatkowe 4 impulsy dla małopolskiego. Czy jutro ukaże się ten news, stąd te zakupy ok. 14000szt. w końcówce sesji ?
Jak zobaczyłem że poleciało 10 000 akcji na raz, a potem w dogrywce drugie 10 000 to znaczy, że coś jest na rzeczy. Tylko żeby znów po wybiciu prawie do zera nie spadło, jak teraz...
Re: co dalej? Autor: ~Edek_z_krainy_kredek [91.198.217.*]
Ktoś kupuje te akcje i zapewne zamyśla docelowo o większym pakiecie, ale bez pośpiechu, bo po co kupować coś drogo skoro się wie, że w przeciągu kilku, kilkunastu miesięcy spółka za dużo nie pokaże. Jeśli tak jest to wyciągam z tego dwa wnioski. Na razie nie ma co się śpieszyć z zakupami bo się na tym nie zarobi i nie ma sensu mrozić kapitału.
Co dalej? To samo. Budowanie atmosfery niepewności i beznadziei, i zagarnianie koszykami w górę ale nie za mocno, aby za bardzo nie wzrosło. A jak wzrośnie, kolejne LEO, albo dymisja i kolejna przegrana g..nianego przetargu aby było pesymistycznie, albo kolejna plotka o zwolnieniach i sprzedaży części zakładu itd itp.. Aha i oczywiście jakaś "rekomendacja" ING by się przydała taka na sprzedaj, bo rekomendacja Forbesa to nie była rekomendacja :)))), i mogła być zinterpretowana jako zainteresuj się lub nie daj Boże kupuj :((((
O zwolnieniach to nie plotka. Już zwolnili pierwszą grupę ludzi następna czeka w kolejce. Pozatym gliwicki Newag zostaje zamknięty. Prezes podał się do dymisji. Ciekawe jest to że wcześniej podobno był premier w spółce i wszystko było niby ok. Co wy na to?
Dziś około południa był na stronie "Rynku kolejowego" wywiad z prezesem Konieczko, w którym powiedział o współudziale Newagu w dużym kontrakcie dla pewnego kraju. Zaznaczył jednak, że nie zdradzi szczegółów. Teraz artykułu już nie ma. Zniknął. Mozna tylko domyślać się, dlaczego.
Potwierdzam, był i ... nie ma. Nie wiem czy zauważyłeś, że ten artykuł był wogóle jakiś dziwny. Wywiad zamieszczony 30.04. a część zawartych w nim informacji nieaktualna, z przed kilku tygodni. Była w nim np. mowa o nieroztrzygnietym kontrakcie dla Palermo, choć wiadomo już conajmniej od kilku dni kto został jego zwycięzcą. Cały ten rzekomy wywiad był zlepkiem kilku artykułów i wywiadu z Konieczkiem przeprowadzonego jakiś czaś temu. Manipulacja godna infokuleja i bazaru kolejowego. Tym bardziej zastanawiające jej zniknięcie i brak jakiegokolwiek wyjaśnienia ze strony portalu. Nie po raz pierwszy zresztą. Pytanie na czyje zlecenie wykonana ta manipulacja i na czyj sprzeciw usunięta.
Dziś jest info, że Małopolska skorzystała z opcji i zamówiła w Newagu dodatkowo 1 szt ezt (nie wiadomo, ile członów). Jest też info o zamieszaniu w sprawie przetargów w woj. łódzkim i zachodniopomorskim i protestach producentów już na etapie składania ofert. Są odwołania do KIO. Link: http://inforail.pl/pesa-zabiegamy-jedynie-o-mozliwosc-zlozenia-oferty_more_84015.html