Wyniki działalności Grupy w najbliższych latach będą pochodną skali i tempa realizacji Programu Budowy Dróg
Krajowych na lata 2011-2015 („Program”) oraz założeń co do rozwoju infrastruktury drogowej po roku 2015.
Przyjęty przez rząd w dniu 25 stycznia 2011 r. Program będzie realizowany w okresie 5 lat. Zawiera on m.in. listę
priorytetowych zadań inwestycyjnych, które zostaną rozpoczęte do 2013 r. i priorytety do 2015 r. Określono
wielkość środków przeznaczonych na jego finansowanie, które będą pochodzić z Krajowego Funduszu
Drogowego oraz z budżetu państwa. W uchwale przyjęto, że limit wydatków na realizację zadań finansowanych z
KFD, liczony od stycznia 2010 r. wyniesie 82,8 mld zł. Realizacja powyższych potrzeb w zakresie infrastruktury
drogowej i kolejowej jest zależna od wielkości środków przyznanych Polsce w budżecie unijnym na lata 2014–
2020.
Przewidywane efekty realizacji Programu do końca roku 2013:
 stworzenie sieci autostrad o łącznej długości około 810,4 km (łącznie z odcinkami budowanymi w systemie
koncesyjnym/ partnerstwa publiczno-prywatnego - 168,3 km),
 stworzenie sieci dróg ekspresowych o łącznej długości 782,5 km,
 budowa 26 obwodnic drogowych (o łącznej długości 203 km) miejscowości dotkniętych wysoką uciążliwością
ruchu tranzytowego z zachowaniem dbałości o ochronę obwodnic przed nową zabudową,
 przebudowa odcinków dróg krajowych (pod kątem poprawy bezpieczeństwa ruchu),
 poprawa stanu nawierzchni na drogach krajowych tak, aby w 2012 roku 66 proc. sieci dróg krajowych było w
stanie dobrym, a 34 proc. w stanie niezadowalającym i złym.
Priorytetami inwestycyjnymi do 2015 r. będzie budowa autostrad i dróg ekspresowych:
 autostrada A1 - zakończenie budowy na całym przebiegu,
 autostrada A2 - zakończenie budowy na odcinku Świecko-Mińsk Mazowiecki, rozpoczęcie (w miarę
możliwości) budowy odcinka Mińsk Mazowiecki - wschodnia granica państwa,
 autostrada A4/A18 - zakończenie budowy na całym przebiegu,
 autostrada A8 - zakończenie budowy na całym przebiegu,
 drogi ekspresowe: S1, S2, S3, S5, S7, S8, S17, S19, S69.
Choć realizacja programu napotyka na duże przeszkody a realizacja znacznej części projektów jest opóźniona,
skala realizowanych projektów w roku 2011 była niewątpliwie największa w historii, co dało impuls dla całego
rynku budowlanego. W perspektywie do 2014 spodziewane jest stopniowe ograniczanie realizowanych zadań
drogowych, w szczególności dużych projektów autostradowych. Jednocześnie w większym niż dotychczas
zakresie powinna rozpocząć się realizacja projektów kolejowych. Zakładane efekty realizacji Wieloletniego
Programu Inwestycji Kolejowych (2012-2015) to:
 poprawa stanu technicznego ok. 4 954 km torów;
 podwyższenie maksymalnej prędkości jazdy pociągów do 200 km/h na 299 km torów;
 zwiększenie długości torów, na których prędkość wynosi do 160 km/h o 1 334 km;
 budowa 398 bezkolizyjnych skrzyżowań z drogami..