Przedstawiamy nigdy nie publikowane zdjęcia, które pokazują fragment ramy supersamochodu Arrinera Hussarya. Składa się ona z ponad 200 części, starannie zaprojektowanych przy użyciu oprogramowania Solid Works. Projekt ramy uwzględnia wymagania homologacji. Jednym z najważniejszych założeń było zapewnienie maksymalnej ochrony dla pasażerów, dlatego też rama posiada m.in. dwie strefy pochłaniania energii podczas zderzenia z boku oraz zabezpieczenia przed zderzeniami czołowymi, tylnymi i dachowaniem. Każdy element ramy został wycięty wiązką lasera z wysoką precyzją, z uwzględnieniem kąta przylegania ścianki jednego detalu do ścianki drugiego. Poszczególne elementy struktury nośnej składają się z profili o zróżnicowanym przekroju ze stopu S355J2H oraz blach o podwyższonej wytrzymałości. Technologia ta pozwala na stworzenie lekkiej i bardzo wytrzymałej konstrukcji, która jest wymagana przy supersamochodach. Każda z części ma wypalone wiązką lasera linie w dwóch osiach z dokładnością do 0,1 mm, tak aby każdy detal ramy był umiejscowiony dokładnie w tym miejscu w którym przewiduje projekt. Poza tym każda część posiada oznaczenia, które umożliwiają błyskawiczną identyfikację, który element przylega do innego. To rozwiązanie przyspiesza czas spawania ramy i eliminuje jakąkolwiek możliwość pomyłki. Wkrótce poinformujemy Państwa dokładniej w temacie ramy, tym bardziej, że latem poddamy ją długotrwałym testom na lotnisku przy wysokich prędkościach.
Dnia 2013-04-28 o godz. 14:33 ~Edek S. napisał(a):
> pewno dlatego, ze jest to rama
to są tylko elementy pomocnicze, jakieś wsporniki, zastrzały i co tam jeszcze.
zasadniczo ramy nie pokazaliście, mam nadzieję że te próby "latem", które miały być "wiosną" w końcu się odbędą
Zwykła niestopowa stal konstrukcyjna, to rzeczywiście doskonały materiał do stworzenia "lekkiej i bardzo wytrzymałej konstrukcji". Na pręty zbrojeniowe, wręcz idealna.
"S355 (18G2A) Stal stopowa o podwyższonej wytrzymałości nadająca się do spawania używana głównie na konstrukcje budowlane, siatki, na zbiorniki ciśnieniowe.Charakteryzuje się większą wytrzymałością od stali konstrukcyjnej S235JR wyższej jakości oraz większą odpornością na korozję."
Dnia 2013-04-28 o godz. 14:51 ~Edek S. napisał(a):
> i juz widac od razu jak klamiesz:
"S355 (18G2A)
> Stal stopowa o podwyższonej wytrzymałości nadająca się do
> spawania używana głównie na konstrukcje budowlane, siatki,
> na zbiorniki ciśnieniowe.Charakteryzuje się większą
> wytrzymałością od stali konstrukcyjnej S235JR wyższej
> jakości oraz większą odpornością na korozję."
Prezesie, jeśli jest tak jak piszesz, to trzeba było od razu podać właściwy symbol stali, bo to co jest podane na facebooku (S355J2H), to jest zwykła stal konstrukcyjna, a nie teraz zarzucać ludziom, że kłamią
Ale z was marudy nic nie pasuje, co by się nie stało to zle, jakbyscie dostali milion baksow to by były narzekania ze nie ten nominal, nie dzwine ze taka grupa wiecznie narzekajacych frustratow straciła kasę, sami na to zasluzyliscie tym narzekaniem, ja tez umoczylem ale tak nie bije ciagle piany
Dnia 2013-04-28 o godz. 16:13 ~RX7 napisał(a):
> Ale z was marudy nic nie pasuje, co by się nie stało to
> zle, jakbyscie dostali milion baksow to by były narzekania
> ze nie ten nominal, nie dzwine ze taka grupa wiecznie
> narzekajacych frustratow straciła kasę, sami na to
> zasluzyliscie tym narzekaniem, ja tez umoczylem ale tak nie
> bije ciagle piany
Ja jestem szczęśliwy że po 5 latach i wyciągniętych kilkunastu milionach złotych od akcjonariuszy, pokazali parę wsporników i zastrzałów do ramy. Jest postęp.
Młodszy brat podkulił ogon i poszedł sobie. Nie potrzebnie go skrzyczałeś. Może napisałby jeszcze coś śmiesznego. Tyle książek przeczytał przecież w bibliotece WAT :)))
Dnia 2013-04-28 o godz. 19:03 ~RX7 napisał(a):
> Ty to Charger jakiś nawiedzony jesteś, wczoraj blagales o
> jakiekolwiek zdjęcia, choćby srubki a dziś ci rama nie pasi
Bo to ironia była. Rama mi będzie pasić być może, jak ją pokażecie. Bo na razie pokazaliście tylko pomocnicze blaszki. A jak podajecie symbol stali niestopowej, to nie zarzucajcie ludziom, że kłamią.
Gadacie jak potluczeni, jest to stal konstrukcyjna, jedna i druga. Natomiast końcówka oznaczenia informuje o tym jak dokładnie wygląda sprawa z dodatkami stopowymi. Tak wiec to co jest dane na ta rame to stal stopowa.
Tak naprawdę jedna i druga to odpowiednik 18g2a. Czyli stali konstrukcyjnej o podwyższonych właściwościach spawalniczych, oznacza to że ma zwiększoną ilość dodatków poprawiających spawalność jak np krzem.
Dnia 2013-04-28 o godz. 20:37 ~spec napisał(a):
> Gadacie jak potluczeni, jest to stal konstrukcyjna, jedna i
> druga. Natomiast końcówka oznaczenia informuje o tym jak
> dokładnie wygląda sprawa z dodatkami stopowymi. Tak wiec to
> co jest dane na ta rame to stal stopowa.
Tak naprawdę
> jedna i druga to odpowiednik 18g2a. Czyli stali
> konstrukcyjnej o podwyższonych właściwościach
> spawalniczych, oznacza to że ma zwiększoną ilość dodatków
> poprawiających spawalność jak np krzem.
Jeśli prezes podaje na facebooku goły symbol S355J2H to - jakbyś się teraz nie gimanastykował - jest to STAL NIESTOPOWA
Dnia 2013-04-28 o godz. 20:37 ~spec napisał(a):
> Gadacie jak potluczeni, jest to stal konstrukcyjna, jedna i
> druga. Natomiast końcówka oznaczenia informuje o tym jak
> dokładnie wygląda sprawa z dodatkami stopowymi. Tak wiec to
> co jest dane na ta rame to stal stopowa.
Tak naprawdę
> jedna i druga to odpowiednik 18g2a. Czyli stali
> konstrukcyjnej o podwyższonych właściwościach
> spawalniczych, oznacza to że ma zwiększoną ilość dodatków
> poprawiających spawalność jak np krzem.
Ten twój krzem ekspercie jest traktowany w stali jako zanieczyszczenie z reguły niepożądane, które zwiększa jej kruchość. Nie rozumiem także czemuś się uczepił tego 18G2A które jest nie jest tożsame z S355J2H podanym na FB.
S355J2H to konkretny gatunek stali i jest on zawsze niestopowy, bo nie zawiera żadnych dodatków poza Manganem i Krzemem które można znaleźć w każdej stali konstrukcyjnej. Co innego 18G2A, które wg specyfikacji może mieć jeszcze domieszkę Chromu i Niklu. Więc jeśli prawdziwy jest kod stali S355J2H, to jest on niestopowy, KONIEC I KROPKA . No chyba że na FB jest podany niewłaściwy kod - jeśli tak, to nas proszę oświeć.
Dnia 2013-04-28 o godz. 20:21 ~venko napisał(a):
> Ta rama będzie w paczkach wysyłana klientom do
> samodzielnego montażu -wyjdzie taniej,a reszte sobie sami
> zrobią z włókna węglowego
Dnia 2013-04-28 o godz. 21:02 ~max napisał(a):
> Wygląda to na kolejną ściemę prezesa.
Kilka tygodni temu
> opowiadali o tym jaka ta rama wyszła im sztywna.
A teraz
> pokazują wycinankę?
W zasadzie to w ich stylu: w 2008
> zaczęli sprzedaż, w 2012 pokazali pierwsze rysunki.
Myślisz, że najpierw spawa się ramę a pózniej bierze się takich osiołków jak ty aby usiedli na jednym końcu ramy i sprawdzili jej sztywność?
Sztywność sprawdza się na etapie projektowania i te wyniki się publikuje.
>Myślisz, że najpierw spawa się ramę a
> pózniej bierze się takich osiołków jak ty aby usiedli na
> jednym końcu ramy i sprawdzili jej sztywność?
Sztywność
> sprawdza się na etapie projektowania i te wyniki się
> publikuje.
tylko,że wyniki już opublikowali kilka tygodni temu. Przed zbudowaniem ramy. Tekst pisany był tak aby wszyscy odnieśli wrażenie, że istnieje w rzeczywistości. Teraz okazuje się, że to był kolejny "zabieg marketingowy".
Dnia 2013-04-28 o godz. 22:50 ~max napisał(a):
> tylko,że wyniki już opublikowali kilka tygodni temu. Przed
> zbudowaniem ramy. Tekst pisany był tak aby wszyscy odnieśli
> wrażenie, że istnieje w rzeczywistości. Teraz okazuje się,
> że to był kolejny "zabieg marketingowy".
Nie zgodzę się, nie był tak pisany. Przeczytaj jeszcze raz, piszą, że "docelowa sztywność będzie":
"Sztywność skrętna nadwozia (ramy) to jeden z ważniejszych parametrów charakteryzujących daną konstrukcję, wpływa m.in. na precyzję prowadzenia. Docelowa sztywność skrętna ramy Arrinery Hussarya będzie na poziomie 27-30 tys Nm/deg, a obecna rama posiada wartość równą 24 tys. Nm/deg co jest bardzo zadawalającym wynikiem. Warto zauważyć, że zarówno obecna wartość, jak i docelowa, jest zbliżona do supersamochodów ze strukturą nośną wykonaną z włókna węglowego przez bardzo znanych producentów."
Dnia 2013-04-28 o godz. 23:02 ~max napisał(a):
> "obecna rama posiada wartość równą 24 tys.
> Nm/deg"
>chodzi o tą ramę?
> http://4.bp.blogspot.com/-avIR9yeVEMI/Ton96gL0SvI/AAAAAAAAA
> QA/5DYnv5-dBOI/s1600/Car_Arrinera_Shocking_Photo_Constructi
> on_Welding_01.jpg
Jeśli porównasz wszystkie zdjęcia ramy (lub na których widać fragmenty ramy) na wenołoczu to zobaczysz, że się różnią. Są to prawdopodobnie zdjęcia z różnych okresów. Jestem prawie pewien że w "platformie badawczej" ostatecznie wylądowała bardziej zaawansowana konstrukcja niż ten toporny wóz drabiniasty od bojara.
Albo mówiąc o obecnej konstrukcji, mieli na myśli obecną w komputerze. Nie wiem. Nie będę o to kruszył kopii. W każdym razie ja osobiście nie odczytałem tego jako "zabieg marketingowy" - bywało gorzej ;-)
Napiszcie mi po co ta idiotyczna dyskusja nt rodzaju stali?
Przecież ta rama jest projektowana przy współpracy z Politechniką Warszawską i skoro spełnia wszytkie normy wytrzymałościowe to mogła by być robiona z kartonu.
Myślicie, że projektując ramę lub cokolwiek innego nie analizuje się rodzaju materiału użytego do produkcji?
Czy ta stal będzie miała krzem czy inne związki uszlachetniające lub nie uszlachetniające wg niektórych, to zapewne zostało wybrane najbardziej optymalne rozwiazanie, zapewniające właściwe parametry techniczne, może kosztowe i produkcyjne rownież.
Na takim etapie jak projektowanie dokonuje się także założeń produkcyjnych bo nie chodzi o jeden egzemplarz, który gdyby miał być pojedynczym mógł by być zrobiony ze złota lub z kartonu.
A na pewno nikt by nie robił obliczeń i założeń konstrukcyjnych dla pojedynczej ramy.
a gdzie masz tam choćby wzmiankę, że politechnika maczała w tym palce?
Nie maczała ponieważ Łukasz T jest niepodważalnym ekspertem w dziedzinie supercars, a w zasadzie w każdej dziedzinie.
Sprzedają właśnie na fejsie kolejne kłamstwo o ramie której nie ma, a o której precyzji wykonania pisali kilka miesięcy temu.
Wiem skąd ta precyzja, wiem skąd sztywność - z komputera, ale to tylko pobożne życzenia.
A realia na Veno są takie, że podwozie z nadwoziem pasowali chyba ze 2 lata. Więc od ramy do przykręcenia kółek daleka droga.
Dnia 2013-04-29 o godz. 10:04 ~ryś napisał(a):
> a gdzie masz tam choćby wzmiankę, że politechnika maczała w
> tym palce?
Nie maczała ponieważ Łukasz T jest
> niepodważalnym ekspertem w dziedzinie supercars, a w
> zasadzie w każdej dziedzinie.
Sprzedają właśnie na fejsie
> kolejne kłamstwo o ramie której nie ma, a o której precyzji
> wykonania pisali kilka miesięcy temu.
Wiem skąd ta
> precyzja, wiem skąd sztywność - z komputera, ale to tylko
> pobożne życzenia.
A realia na Veno są takie, że podwozie z
> nadwoziem pasowali chyba ze 2 lata. Więc od ramy do
> przykręcenia kółek daleka droga.
Kompromitujesz się w moich oczach.
Ktoś napisał, że Arrinera współpracuje z PW i ma rację.
Powiem wiecej BARDZO MOCNO współpracuje z PW
A wiem co mówię bo moi koledzy z PW są zaangażowani w ten projekt.
Już niedługo zobaczymy jeżdzące podwozie z rewelacyjną ramą.
Twoi koledzy z politechniki?
Veniactwo podpina się pod wszystko co ma jakąkolwiek wartość i nie wspomnieli nawet o tym że polibuda maczała w tym palce?
Nie rozśmieszaj mnie bo to wasze "niedługo " potrafi trwać latami.
Jak tam wasza limitowana wersja 33? To chyba w tym roku co?
Jak tam wasz SILS? wbili już pierwszy szpadel?
Dnia 2013-04-29 o godz. 12:03 ~ryś napisał(a):
> Znowu prezes zawitał na forum?
Twoi koledzy z
> politechniki?
Veniactwo podpina się pod wszystko co ma
> jakąkolwiek wartość i nie wspomnieli nawet o tym że
> polibuda maczała w tym palce?
Nie rozśmieszaj mnie bo to
> wasze "niedługo " potrafi trwać latami.
> Jak tam wasza limitowana wersja 33? To chyba w tym roku co?
> Jak tam wasz SILS? wbili już pierwszy szpadel?
Widzisz Rysiu vel Jacku Balkanie jaka mala wiedze posiadasz. A jak tam w sądzie sobie radzisz ? Bo cos na FB juz sie nie udzielasz i wywalono cie z moto.pl. Dlaczego ? Przeciez ty taki wszystko wiesz i zawsze mówisz prawdę...
z blogu arrinery:
Rama supersamochodu Arrinera Hussarya przetestowana przez Politechnikę Warszawską
Struktura nośna supersamochodu (rama) to jeden z najbardziej odpowiedzialnych elementów pojazdu. Dlatego też niezmiernie istotne jest, aby rama została wszechstronnie sprawdzona. W tym celu korzysta się m.in. z zaawansowanego oprogramowania i komputerów o dużych możliwościach obliczeniowych. Dzięki temu zanim skraca się czas i obniża koszty, które wiążą się z powstaniem ramy do supersamochodu przekraczającego 300 km/h.
Dlatego też rama do supersamochodu Arrinera Hussarya powstała przy współpracy z Politechniką Warszawską, która była odpowiedzialna za jej wszechstronne testy:
1. Badania sztywności skrętnej ramy
2. Badania odkształceń ramy w punktach konstrukcyjnych pod wpływem kombinacji obciążeń aerodynamicznych i obciążeń statycznych:
3. Grawitacja + 3 koła (parkowanie na nierówności).
4. Hamowanie (równomierne obciążenie wszystkich kół) z opóźnieniem 1,5g i obciążeniem aerodynamicznym
5. Hamowanie (równomierne obciążenie wszystkich kół) z opóźnieniem 1,5g i obciążeniem aerodynamicznym + przyspieszenie odśrodkowe 1,5 g (profilowany zakręt)
6. Przypadek przyspieszenia z 1,5g
7. Przypadek przyspieszenia z 1,5g + w czasie jazdy na łuku 1,5g przyspieszenie odśrodkowe
8. Przeszkoda – przyspieszenie 2,5g w dół + obciążenia aerodynamiczne
9. Przeszkoda – przyspieszenie 2,5g w dół + obciążenia aerodynamiczne + jazda na łuku – 1,5g odśrodkowe.
10. Analiza wytrzymałościowa polegająca na określeniu naprężeń w konstrukcji w przypadku obciążenia konstrukcji w określonych poniżej przypadkach obciążeń zwiększonych o współczynnik obciążeń 1,5
W przypadku próby sztywności obciążenie wprowadzono w postaci pary przemieszczeń wywołujących w punkcie mocowania kół obrót o 1°, podczas gdy druga oś miała zablokowane przemieszczeniowe stopnie swobody w kierunku pionowym i podłużnym. Możliwość przemieszczania w kierunku poprzecznym odebrano w końcu tunelu znajdującego się w centralnej części pojazdu. W pozostałych przypadkach obciążenie zostało zamodelowane poprzez wprowadzenie mas skupionych reprezentujących główne obiekty związane z ramą pojazdu – silnik, przekładnię, zbiornik paliwa, kierowcę i pasażera i pozostałe elementy wyposażenia pojazdu. Obciążania zadano poprzez właściwe określenie przyspieszeń we wszystkich przypadkach analizy. Każdy krok analizy przeliczono dla dwóch przypadków (obciążeń określonych przez Producenta oraz obciążeń zwiększonych o współczynnik bezpieczeństwa – 1,5). Dodatkowo uwzględniono charakterystyczne warunki podparcia (jedno koło w zawiasie, jazda po łuku) oraz obciążenia aerodynamiczne określone na podstawie raportu z obliczeń aerodynamicznych pojazdu Piechna J. „Sprawozdanie z badań wykonanych dla firmy Arrinera”, Warszawa, 30 lipca, 2012.
Powyższe informacje stanowią bardzo mały fragment kilkudziesięciostronicowego raportu.
Dnia 2013-04-29 o godz. 08:21 ~Serio napisał(a):
> Napiszcie mi po co ta idiotyczna dyskusja nt rodzaju stali?
> Przecież ta rama jest projektowana przy współpracy z
> Politechniką Warszawską i skoro spełnia wszytkie normy
> wytrzymałościowe to mogła by być robiona z kartonu.
> Myślicie, że projektując ramę lub cokolwiek innego nie
> analizuje się rodzaju materiału użytego do produkcji?
Czy
> ta stal będzie miała krzem czy inne związki
> uszlachetniające lub nie uszlachetniające wg niektórych, to
> zapewne zostało wybrane najbardziej optymalne rozwiazanie,
> zapewniające właściwe parametry techniczne, może kosztowe i
> produkcyjne rownież.
Na takim etapie jak projektowanie
> dokonuje się także założeń produkcyjnych bo nie chodzi o
> jeden egzemplarz, który gdyby miał być pojedynczym mógł by
> być zrobiony ze złota lub z kartonu.
A na pewno nikt by nie
> robił obliczeń i założeń konstrukcyjnych dla pojedynczej
> ramy.
No i po co się tak pieklisz, mnie np interesuje, z czego ta rama jest zrobiona. I jak to się będzie miało do wytrzymałosci i masy takiej ramy. Mam nadzieję, że nie będzie rdzewieć ;-) Nigdzie nie napisałem, że rama ze stali jest do d.... Ale przynajmniej nie piszcie że stal o podanym przez Was na facebooku symbolu to stal stopowa, gdyż jest to stal NIESTOPOWA. Tylko tyle.
Bardzo dobrze, że Arrinera tak blisko współpracuje z Politechniką Warszawską dzięki temu mam większą pewność, że projekt jest na dobrej drodze.
Szkoda tylko, że tak mało ujawniają ale widać jest w tym jakiś cel.
Zresztą zauważam zmianę polityki informacyjnej coraz częściej informują o faktach co też dobrze rokuje.
Dnia 2013-04-29 o godz. 19:48 ~detox napisał(a):
> Bardzo dobrze, że Arrinera tak blisko współpracuje z
> Politechniką Warszawską dzięki temu mam większą pewność, że
> projekt jest na dobrej drodze.
Szkoda tylko, że tak mało
> ujawniają ale widać jest w tym jakiś cel.
Zresztą zauważam
> zmianę polityki informacyjnej coraz częściej informują o
> faktach co też dobrze rokuje.
Oczywiscie informowanie o faktach a nie klamstwach dobtze rokuje. Ja wybieram jednak spolki gdzie fakty i uczciwosc sa norma, a nie czyms niezwyklym.
Jedno podstawowe pytanie. Ile zebrano kasy z emisji i ile z tej kasy poszlo na auto? Gdzie reszta???
Dnia 2013-04-29 o godz. 20:58 ~ronaldhinio napisał(a):
> Dnia 2013-04-29 o godz. 19:48 ~detox napisał(a):
>
> Bardzo dobrze, że Arrinera tak blisko współpracuje z
> > Politechniką Warszawską dzięki temu mam większą
> pewność, że
> projekt jest na dobrej drodze.
Szkoda
> tylko, że tak mało
> ujawniają ale widać jest w tym
> jakiś cel.
Zresztą zauważam
> zmianę polityki
> informacyjnej coraz częściej informują o
> faktach
> co też dobrze rokuje.
Oczywiscie informowanie o faktach a
> nie klamstwach dobtze rokuje. Ja wybieram jednak spolki
> gdzie fakty i uczciwosc sa norma, a nie czyms niezwyklym.
> Jedno podstawowe pytanie. Ile zebrano kasy z emisji i ile z
> tej kasy poszlo na auto? Gdzie reszta???
Skoro wybierasz inne to co tu robisz?
Pogadaj sam ze sobą i się określ.
Dziwne ze obszczymurki coś zamilkly, po długim weekendzie zbiorą siły i wymyśla coś nowego aby móc pisać kolejne bzdury, oczywiście w trosce o nasze portfele
ty za to obtłuściłeś się tak że nawet nie widzisz gdzie sikasz. Zapluwasz się przed kompem z nienawiści do tych którzy po latach kłamstw przejrzeli na oczy.