Witam:-)
Jestem początkującym inwestorem i mam pytanie do doświadczonych graczy. Mianowicie interesuje mnie jak może zmienić się kurs po odcięciu dywidendy - tzn. Jakie są szanse na wzrosty i w jakim stopniu.
Być może w Waszej karierze inwestycyjnej spotkaliście się z podobnymi przypadkami (dywidenda 50%) i macie jakieś doświadczenia?
Kolejne pytanie: Jak sądzicie - czym poza niepewną sytuacją Grecji spowodowany jest stały spadek kursu? Informacja o wysokiej dywidendzie, a kurs o dziwo w dół.
Proszę o odpowiedzi zwłaszcza doświadczonych inwestorów:)
Pozdrawiam serdecznie
i
powodzenia na parkietach życzę:))
Nie znam przypadku dywidendy w wysokości 50 % kursu akcji ( stąd pewnie trochę paniki ostatnio ) .
Co więcej będzie jeszcze w tym roku przejęcie spółki ( wezwanie ) lub kolejna dywidenda za 2012 rok w kwocie około 900 mln PLN po sprzedaży detalu i nieruchomości !!!
Mimo tego wartość księgowa firmy pozostanie na poziomie ponad 700 mln PLN !!
Inwestory z GPW - liczyć kasę i wskaźniki firmy .
Przy TKO ok. 50 PLN po odcięciu dywidendy , rzeczywisty kurs otwarcia powinien wynieść min. 60 złotych , a potem szybka pompka .
"Co więcej będzie
> jeszcze w tym roku przejęcie spółki ( wezwanie ) lub
> kolejna dywidenda za 2012 rok w kwocie około 900 mln PLN
> po sprzedaży detalu i nieruchomości !!! "
Skąd pewność co do tych działań? Z tego co wiem Kawa chce zwinąć żagle ( nieoficjalnie się o tym mówi) Ale pewności nie ma.
Analizując wypowiedzi i działania zarządu od dłuższego czasu nasuwa mi się wniosek,że jest jedna z najbardziej godnych zaufania spółek.A najważniejsze ,że nie dzieje się to kosztem akcjonariuszy.Ograniczenie działaności było zapowiadane rok temu.Wypłata takiej dywidendy na początku roku.Głównym powodem braku wzrostu akcji jest zwała na rynku.
OBSERWATOR i SD