Rynek się zacieśnia. Główni dystrybutorzy IT wprowadzają własne marki ActiveJet (Action), Colorovo (ABC Data), co w dłuższej perspektywie musi odbić się na marżach.
Widać że Black point monitoruje konkurencję.
http://www.pcworld.pl/news/379427/Tonery.i.ich.deklarowana.wydajnosc.Black.Point.oskarza.ActiveJet.html
Orientujecie się jak jest w przypadku konkurencji Ecoservice? Są w PL tego typu spółki? Kto jest głównym konkurentem?
to.ten widzę że zadałeś pytanie w wątku abc daty.
Też mnie ciekawi gdzie produkują. Za szybko ruszyli z takim szerokim zakresem produktów, więc sądzę że kupują u jakiegoś producenta i przemianowują na colorovo.
abc data ujeła to dość tajemniczo stwierdzając że tonery produkowane są w unii europejskiej. Liczę że wyjaśni się to w I kwartale, bo kiedyś w końcu musi przecież.
Black point podpisał rok temu umowę z ABC Data na dystrybucję produktów.
http://blackpoint.pl/art2/strona-519.html
Na oficjalnej stronie abc nie ma w ofercie grupy produktów black point.
Po co ABC Data miałaby podpisywać umowę na dystrybucję konkurencyjnych produktów (bo pół roku przed premierą Colorovo model biznesowy nowego produktu już powinien być opracowany)?
Albo więc mają niezły bałagan w abc, albo Black Point produkuje Colorovo.
Do ABC przeszedł niejaki Wereszko imieniem Dobrosław - kiedyś wspólnik w Blacku. Zasiadał też w zarządzie i RN Blacka.
Zrobili według mnie taki numer, że dla szumu marketingowego ABC rozgłasza (poprzez właśnie Wereszkę) o "colorovo" a poprzez dawne koneksje Wereszki z Blackiem naboje dla ABC robi właśnie Black.
Tu info o Wereszce:
Dobrosław Wereszko - Członek Zarządu ABC DATA
Absolwent Wydziału Zarządzania i Informatyki Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. W ostatnich latach prowadził własną działalność doradczą z zakresu zarządzania, projektów kapitałowych i inwestycyjnych. Był współzałożycielem Spółki Inter Mind, producenta i dystrybutora materiałów eksploatacyjnych do urządzeń drukujących, obecnie Black Point S.A, w latach 2000-2005 będąc jej wiceprezesem i prezesem, następnie – do roku 2010 - członkiem rady nadzorczej.
Odpowiadał za przygotowanie do upublicznienia Black Point S.A. na GPW w Warszawie oraz wprowadzenia akcji spółki do obrotu na rynku NewConnect.
Posiada doświadczenie związane z prowadzeniem projektów rozwojowych, zarządzaniem i nadzorem właścicielskim.
Przez 8 lat (1992-2000) był właścicielem Agencji Doradztwa Rynkowego Grupa 3C, specjalizującej się w doradztwie z zakresu kreowania strategii oraz zarządzania dla firm. Zasiadał w radach nadzorczych takich firm, jak: Pieńskie Huty Szkła “Łużyce” sp. z o.o., Felis S.A., Wrocławski Fundusz Poręczeń Kredytowych sp. z o.o., Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne we Wrocławiu sp. z o.o., Eco Service sp. z o.o., Black Point S.A., Eko Mar sp. z o.o., Handy Systems sp. z o.o. Jego kadencja upływa dnia 1 września 2014 roku, zaś mandat wygasa najpóźniej z dniem odbycia Walnego Zgromadzenia zatwierdzającego sprawozdanie finansowe za 2013 rok.
Gucio - nie bądź naiwny, stara maksyma mówi "pecunia non olet" czyli pieniądze nie śmierdzą więc nie wierz tak dosłownie w to co mówią zarządy jakichkolwiek spółek.
A mówiąc jeszcze inaczej w biznesie liczy się elastyczność więc ... wszystkie chwyty dozwolone !
Black Point S.A. oświadcza, że wszystkie atramenty, tusze i pozostałe materiały eksploatacyjne do druku są produkowane i sprzedawane przez firmę wyłącznie pod marką Black Point. Jest to zgodne z wieloletnią strategią opartą na przejrzystej i otwartej komunikacji z Klientami, według której firma nie produkuje i nie sprzedaje materiałów pod żadną inną nazwą. Black Point od lat pracuje na swoją pozycję i jego priorytetem jest, by marka kojarzona była z najwyższej jakości produktami i z troską o Klientów.
Strategia rozwoju marki Black Point, którą firma stosuje od ponad 20 lat, zakłada oferowanie użytkownikom materiałów eksploatacyjnych do druku najwyższej jakości oraz stałą pracę nad rozwojem i ulepszeniem oferty. Produkty Black Pointa powstają w zgodzie z wymaganiami norm ISO. Firma posiada własne laboratorium badawcze, a także współpracuje z renomowanymi ośrodkami badawczymi na świecie. W ofercie Black Pointa znajduje się prawie 400 rodzajów produktów m.in. tonery do drukarek laserowych i atramenty do drukarek atramentowych, które są oznaczone własnym znakiem firmowym, podobnie jak towary eksportowane do krajów Europy Środkowo-Wschodniej.
Priorytetem spółki jest dalszy stabilny i konsekwentny rozwój marki Black Point, dlatego Zarząd podkreśla fakt, że produkty sprzedaje wyłącznie pod własną marką, a wszelkie informacje sprzeczne z tym faktem – uznaje za nieprawdziwe.
Czy można prosić Panią Prezes o podanie nazw i adresów renomowanych ośrodków badawczymi na świecie z którymi współpracuje spółka Black Point.
I drugie pytanie dlaczego są one określane mianem renomowane?
Te pytania to test na wiarygodność firmy oraz test na to czy spółka giełdowa BP szanuje inwestorów, akcjonariuszy, opinię publiczną i inne podmioty rynku kapitałowego.
Zobaczymy i poczekamy na odpowiedzi.
Kupuję BP w abc dacie. Ja tam nie widzę problemu w tym, że abc sprzedaje i bp i colorowo, a także actionowego active jeta. Każda z firm się sprzedaje, bo na kazdy produkt sa nabywcy. Nawet na BP, który jest najdroższy :) BP ma też produkty, których póki co nie ma ani colorovo, ani acj.
Abc data to dystrybutor, sprzedaje rózne marki bo mu się to opłaca... skoro klienci chcą kupować....
Dziwne jest tylko to, że activejet w ABCdacie jest 20% droższy niż w ACTION, taniej można kupić w detalu... Dystrybutor raczej powinien zwracać uwagę na takie szczegóły...
Główna konkurencja/problem dla AJ, BP, ARMOR i innych polskich graczy to JetWorld, Quantec, Anycolor... Chińskie nowe i regenerowane zamienniki są tańsze niż polskie regenery a jeśli chodzi o ilość reklamacji jakie na nie przyjmujemy to jest ona znikoma.