Forbes 04/2011 str 97 - "Dziś z mobilnego dostępu do sieci korzysta ok. 3 mln Polaków. Według firmy analitycznej Audytel, za pięć lat liczba ta ma wzrosnąć do 8 mln"
1) Mobilny dostęp do Internetu tylko z nazwy jest "szybki" w porównaniu ze stacjonarnym. Co więcej sieci bezprzewodowe mają duży problem z wydajnością pakietową (ilość możliwych do przesłania pakietów w jednostce czasu), a tu VoIP generuje duże obciążenie (jedna rozmowa to 100 pakietów na sekundę).
2) Rynek komórkowy ewoluuje w kierunku płaskiej opłaty za nielimitowane minuty i dostęp do internetu (tak już jest praktycznie w USA). W tym kontekście VoIP sprzedawany jedynie jako "tańsza alternatywa połączenia" straci sens, bo nie może być "taniej" jak ktoś w abonamencie ma nielimitowane minuty. Między innymi dlatego Skype jest tak mało popularny w USA i między innymi tak wielu klientów indywidualnych rezygnuje z linii stacjonarnej, bo i tak nie wydzwaniają darmowych pakietów na komórkach, a z komórki nie zrezygnują.
Dlatego w przypadku VoIP (z usługami dodanymi i dla sektora SMB) to może mieć sens, ale przy dzisiejszym modelu ECL (60gr/miesiąc z użytkownika, a więc tylko indywidualni) to raczej postrzegam to za zagrożenie.
Zagrożenia jakie wypisałeś(aś) o przyszłości rynku Voip wydają mi się trochę odległe. Porównanie rynku polskiego do USA jest troche nie trafne, zanim dogonimy Amerykę to może troche potrwać ok 15-20 lat zanim osiągniemy ich poziom dobrobytu? W Polsce rynek rozmów telefonicznych rozwija się bardzo szybko i jest wysoka konkurencja ale zanim wejdą abonamenty z nieskończonymi darmowymi minutami (jeśli dobrze Cię zrozumiałem) to może troche potrwać. Poza tym jednym z większych zalet ECL jest konkurowanie ceną z roamingiem co jak widać z ich oferty wychodzi im to nieźle.
Większość na forum przejmuje się, że ECL nie dociera do rynku MŚP, ja bym powiedział, że wcześniej na tej części rynku się nie skupiali. Spójrzcie chociażby na nową stronę www.easycall.pl. Nie chwaląc już pięknie i przejrzyście zrobionej nowej stronki mamy teraz
a) ładnie zaprojektowane 4 pakiety dla firm
b) w easyKONTAKT mamy do wyboru multum nowych usług dla przedsiębiorstw:
- Infolinia
- Telefoniczna obsługa klienta
- Telesprzedaż
- Umawianie spotkań
- Windykacja
- Ankietowanie
- Badania marketingowe
- Aktualizacja baz danych
- Korespondencja masowa
- Kampanie SMS
- Kampanie FAX
- Overflows, disaster recovery
- Lead generation
- Archiwizacja korespondencji
- Wirtualny sekretariat
- Twoje własne call-center
Jamman
P.S.: Możemy tutaj kama polemizować całą wieczność, prawda jest taka, że są pieniądze do zdobycia na tym rynku, ale potrzebne są wielkie umiejętności. Zobaczymy czym się wykaże nowy dyrektor działu handlowego, niby to cudotwórca, zobaczymy na raporcie za 2q. Sukces to rakieta, Bozia wie jak wysoka, porażka to najwyżej zjazd do 1gr, taka natura NC, no risk no fun(moneh :))
Zagrożenia jakie wypisałeś(aś) o przyszłości rynku Voip wydają mi się trochę odległe. Porównanie rynku polskiego do USA jest troche nie trafne, zanim dogonimy Amerykę to może troche potrwać ok 15-20 lat zanim osiągniemy ich poziom dobrobytu? W Polsce rynek rozmów telefonicznych rozwija się bardzo szybko i jest wysoka konkurencja ale zanim wejdą abonamenty z nieskończonymi darmowymi minutami (jeśli dobrze Cię zrozumiałem) to może troche potrwać. Poza tym jednym z większych zalet ECL jest konkurowanie ceną z roamingiem co jak widać z ich oferty wychodzi im to nieźle.
Większość na forum przejmuje się, że ECL nie dociera do rynku MŚP, ja bym powiedział, że wcześniej na tej części rynku się nie skupiali. Spójrzcie chociażby na nową stronę www.easycall.pl. Nie chwaląc już pięknie i przejrzyście zrobionej nowej stronki mamy teraz
a) ładnie zaprojektowane 4 pakiety dla firm
b) w easyKONTAKT mamy do wyboru multum nowych usług dla przedsiębiorstw:
- Infolinia
- Telefoniczna obsługa klienta
- Telesprzedaż
- Umawianie spotkań
- Windykacja
- Ankietowanie
- Badania marketingowe
- Aktualizacja baz danych
- Korespondencja masowa
- Kampanie SMS
- Kampanie FAX
- Overflows, disaster recovery
- Lead generation
- Archiwizacja korespondencji
- Wirtualny sekretariat
- Twoje własne call-center
Możemy tutaj kama polemizować całą wieczność, prawda jest taka, że są pieniądze do zdobycia na tym rynku, ale potrzebne są wielkie umiejętności. Zobaczymy czym się wykaże nowy dyrektor działu handlowego, niby to cudotwórca, zobaczymy na raporcie za 2q. Sukces to rakieta, Bozia wie jak wysoka, porażka to najwyżej zjazd do 1gr, taka natura NC, no risk no fun(moneh :))
Osobiście wierzę, że ta spółka się wybije, rowija się, inwestuje, za rok albo półtora, bo dopiero wtedy będzie widać efekty inwestycji, liczę na 15 zł i wtedy może sprzedam jak ECL nie będzie miał perspektywy rozwoju.