VAP Video Art Production GmbH (będąca większościowym akcjonariuszem Spółki) zainwestuje w realizację filmu BUG MULDOON (MayDay) sumę 4.500.000,00 zł. W zamian za ten wkład inwestycyjny VAP Video Art Production GmbH otrzyma udziały w sprzedaży i dystrybucji projektu w wysokości 10 % przychodów z rynku polskiego i rosyjskiego oraz 20% przychodów z obszaru reszty świata łącznie z terytorium Niemiec oprócz terytorium Irlandii i Wielkiej Brytanii.
PLATIGE IMAGE Sp. z o.o. zainwestuje w realizację filmu BUG MULDOON (MayDay) sumę 4.500.000,00 zł. W zamian za ten wkład inwestycyjny PLATIGE IMAGE Sp. z o.o. otrzyma udziały w sprzedaży i dystrybucji projektu w wysokości 40% przychodów z rynku polskiego i rosyjskiego oraz 25% przychodów z obszaru reszty świata łącznie z terytorium Niemiec oprócz terytorium Irlandii i Wielkiej Brytanii.
EURODENTAL sp. z o. zainwestuje w realizację filmu BUG MULDOON (MayDay) sumę 1,059.590,85 zł. W zamian za ten wkład inwestycyjny EURODENTAL sp. z o. o otrzymał, proporcjonalnie do całości budżetu filmu udziały w sprzedaży i dystrybucji projektu w wysokości 1/5 przychodów z rynku polskiego i rosyjskiego oraz 5% przychodów z obszaru reszty świata oprócz terytorium Niemiec, Irlandii, Wielkiej Brytanii i Krajów Północnych.
Zarząd Virtual Vision SA informuje, iż w dniu 17 czerwca 2010 r. Spółka powzięła informację o decyzji Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej (PISF) o przyznaniu przez PISF finansowania w wysokości 2.000.000 zł produkcji pełnometrażowego animowanego, stereoskopowego filmu w technologii 3D pt.: BUG MULDOON
W przypadku pozytywnej decyzji Dyrektora PISF następuje:
1. podpisanie umowy z Dyrektorem PISF na realizację projektu - w przypadku posiadania przez producenta podpisanych wszystkich umów, na podstawie których nastąpi finansowanie przedsięwzięcia przez podmioty inne niż Instytut - po dostarczeniu przez producenta w okresie ważności decyzji wymaganych załączników i ewentualnych korekt w przedstawionej dokumentacji (np. jeśli zapisy bądź ustalenia w umowach koprodukcyjnych zostaną zakwestionowane przez radców prawnych PISF, jako sprzeczne z zapisami wzorca umowy PISF). Decyzja Dyrektora PISF w kwestii dofinansowania projektu zachowuje ważność przez 6 miesięcy od daty pisemnego poinformowania producenta o przyznaniu dofinansowania. W szczególnych przypadkach może być przedłużona maksymalnie do 6 kolejnych miesięcy. Jeśli w terminie ważności decyzji producent nie dostarczy wymaganych załączników (i ewent. korekt), decyzja ta definitywne wygasa.
Dofinansowanie wypłacane jest w ratach, zgodnie z harmonogramem produkcji, w miarę posiadanych przez PISF środków, z tym, że do zakończenia zdjęć nie więcej niż 50% dotacji, a 10% dotacji – po zakończeniu produkcji i przedstawieniu wynikowego rozliczenia filmu (raportu końcowego).2 W szczególnych przypadkach Dyrektor PISF na wniosek producenta może podjąć decyzję o innej strukturze rat dofinansowania PISF.
Piotr Sikora, prezes Platige Image, nowego koproducenta filmu animowanego, nad którym pracuje Virtual Vision, zdradza spodziewane przychody.
- Fabuła zawsze nas
pociągała, ale czekaliśmy na odpowiedni dla naszej firmy moment. Ta chwila w końcu nadeszła i jednocześnie nadeszła ciekawa propozycja "Bug Muldoon". Jesteśmy przekonani, że oprócz walorów artystycznych film ma potencjał komercyjny na skalę europejską, a możliwe że nawet na światową. Spodziewamy się przychodów co najmniej na poziomie 30 mln EUR (120 mln zł), z czego do producentów trafia około 25 proc. – mówi Piotr Sikora.
Tłumaczy, że punktem odniesienia jest wyprodukowany przez Magma FIlms (główny producent „Bug Muldoon”) film „Niko”. Do tej pory przychody z jego projekcji wyniosły właśnie 30 mln EUR, a nie zostały jeszcze wyeksploatowane m.in. rynek płyt DVD.
Budżet „Bug Muldoon” to 5,4 mln EUR (21,6 mln zł), ale jak mówił „PB” Richard Kunicki, prezes Virtual Vision, koszty
mogą się okazać nieco niższe.
- Jesteśmy w stanie wyprodukować film tej jakości
, co „Niko”. Chcemy wykorzystać te same kanały dystrybucji
. Warto podkreślić, że „Bug Muldoon” będzie produktem
stereoskopowym, co daje szanse na powiększone zyski. „Niko” jest filmem „płaskim” (niestereoskopowym) – mówi Piotr Sikora.
Prezes Platige Image jest przekonany, że firma ma wystarczającą skalę, by udźwignąć ten projekt. Produkuje bowiem około 200 reklam i wiele krótkich obrazów animowanych.
- Film „Bug Muldoon” bardzo pasuje do naszej strategii rozwoju, zakładającej m.in. dywersyfikację. W planach mamy kolejne dwie realizacje. Na potrzeby tych projektów otwieramy firmę produkującą właśnie takie komercyjne filmy animowane. Poszukujemy inwestorów – mówi Piotr Sikora.