To jest głęboki problem w zarządzaniu spółką -niestety do lat.
Firma ma również od lat bardzy zły PR - dzięki pewnym osobom i ich działaniom kojarzona jest na ryku bardzo źle, przespała wszystkie zmiany rynku na przestrzeni ostatnich 10 lat w błogostanie swojej "potęgi" a brak pokory zarządzających/właścicieli nie pozwolił jej dostrzec tego. teraz może być już za późno bo rynek nie zna pustki.
niestety trend rynkowy foty ciągle w dół,
nawet gdyby coś nagle zmienić - jego wyhamowanie będzie trwalo lata,
wiarygodność traci się szybko - odbudowuje latami.
ale i porownywanie (w poprzednim poście)
IC do IT to jak porownywanie gospodarki USA do ZSRR.
ta pierwsza (Intercars) co prawda mocno na kredyt ale ciągle do przodu (innowacyjna i dobrze zarządzana -jako sieć)
ta druga (Inter team) to wielkość zbudowana na glinianych nogach, to rozwój ilościowy - brak zmiany jakościowej - ostatnie rozbudowy filii mogą ją tylko pogrążyć bo organizacja się rozłazi.
Na tym polega konkurencja -niech wygra najlepszy bo to już nie gra o polski rynek ale z pewnością rynek europy wschodniej i powoli (to tylko w przypadku IC) wstęp do walki o rynek europejski.
ale tu wszystko może się zmienić - na tym polega wolny rynek.
kazdy ma szanse i najlepszego wykorzystania tych szan każdemu życzę
Od bardzo dawna wiadomym jest, że Fota zmierza w złym kierunku - następujące zmiany niczego nie dokonały. Dziś sytuacja Foty na rynku dystrybucji jest najsłabsza od lat - firma jest krok po kroku marginalizowana i to jest widoczne.
Jak dobrze bym nie życzył Focie jej przyszłośc jest raczej mglista i w perspektywie średniego okresu bez dyrastycznych zmian może dojsć do ...
Konkurencja na rynku dystrybucji części zamiennych jest b. moca - o ile Inter Cars jest wiodącym dystrybutorem w Polsce tak raczej Inter Team to zdecydowanie obecnie II liga - nawet przejęcie udziałów przez Helle niczego nie zmieniło.
Dziś dla IC (pomijam Fotę) największe zagrożenie stanowi Moto Profil (w tym roku prawdopodobnie już druga firma po IC w Polsce) od lat skutecznie i konsekwentnie realizujący strategię rynkową odmienną od pozostałych graczy na rynku.
Bardzo ciekawie poczyna sobie także firma Hart, na której działania IC, Moto Profil czy Fota muszą zwracać uwagę.
Interesującym jest także to, że od lat głoszona teoria kosolidacji polskiego rynku dystrybucji części zamiennych raczej nie następuje - może widoczny kryzys i zastój rynku dystrybucji w Polsce spowoduje "naturalną" selekcję ?
Dziś już nie wystarczy mieć towar - potrzebne są działania inowacyjne, które pozwolą w skuteczny sposób absorobowac istniejące i ciągle zmienne otoczenie zewnętrzne dystrybutorów częsci motoryzacyjnych.
W tych działaniach wiodącymi firmami są Inter Cars i Moto Profil - większośc pozostałych graczy ogranicza się do kalki marketingowej swoich dostawców lub kopiowania wzorów.
Realnie patrząc na rynek dystrybucji częsci zamiennych w Polsce - w przyszłym roku może być naprawdę ciekawie - a w perspektywie 2-3 lat muszą nastąpić widoczne zmiany w rankingu dystrybutorów.
kolego jak nic nie wnosisz do tematu to nie zabieraj głosu.
chyba że czujesz zagrożenie...
bowiem jeszcze Fota pokarze co potrafi....
nowy (stary) dyrektor już wrócił.
Witamy na okręcie drugi oficerze Radku.
i życzymy powodzenia.