• Błędne dane w BIK Autor: aga.wieczorek [95.40.188.*]
    Witam. Mam problem z jednym z banków. W sierpniu zakupiłam telewizor na raty. Pierwsz płatna do 5.10.2010r. Zaczęłam spłacać raty wcześniej tj. 16.09.2010r przelewem przez internet. Następną 2.11.2010r. W sumie zapłaciłam 6 rat. Zadzwoniono do mnie z banku z działu windykacyjnego, że zalegam z płatnościami. (Przefaksowałam im 6 wpłat). Podobno nie wiedziano jak zaksięgować pierwszą ratę i księgowość mi zwróciła przezkazem pocztowym na początku listopada. Jednak pieniędzy nie otrzymałam. Na poczcie też sprawdziłam czy był taki przelew. Jednak wszystko wskazuje na to, że te pieniążki gdzies zginęły, bo na poczcie nie było takiego przekazu. Złożyłam reklamacje do banku. Czekam już przeszło 2 tygodnie i nadal jestem w BIK-u że jestem nierzetelnym klientem , mimo że prosiłam ich o aktualizację moich danych w BIK-u.
    W związku z tym mam pytasnie : Jak długo bank może mnie zbywać i jak mam im udowodnić, że nie zalegam z żadnymi płatnościami i jak długo będę figurowqać jako klient nierzetelny?
  • Re: Błędne dane w BIK Autor: agnieszka_korzeniowska [195.66.88.*]
    Szanowna Pani,
    BIK jest jedynie administratorem danych, które przekazują banki i nie jest uprawniony do zmieniania ani modyfikowania informacji od nich otrzymywanych. Jednocześnie BIK odpowiada wobec banku za zgodność danych w bazie z danymi otrzymanymi od banku.
    Tym samym BIK może poprawić lub usunąć dane przekazane przez bank, wyłącznie na podstawie pisemnego wniosku pochodzącego z banku.
    W związku z powyższym jeżeli uważa Pani, iż przetwarzane w BIK dane są niezgodne z rzeczywistym stanem faktycznym, powinna Pani udać się do konkretnego banku (do tego który umieścił lub mógł umieścić Pani dane w bazie danych BIK) celem wyjaśnienia zaistniałej sytuacji.
    Reasumując, tylko i wyłącznie bank, od którego pochodzą określone dane może dokonać ich korekty w bazie danych BIK.
    pozdrawiam
    AK