Ce oczywiście wiesz że ten przetarg na ETCS L2 na trasie Poznań-Szczecin możliwy jest tylko dlatego że: Compremum lub Wasko położyło tam światłowody na całej trasie, Herkules postawił maszty a Nokia zamontowała na nich anteny i wdrożyła całe oprogramowanie do komunikacji GSM-R. Teraz całe konsorcjum czeka na zapłatę za te wykonane prace od PKP PLK a PKP może ogłaszać przetargi na system sterowania ruchem ETCS pierwszej lub drugiej generacji.
Haha i Ce zatkało.
A aneks się zbliża i konsorcjum Nokii niedługo dostanie kasę za wykonane prace, zlecone prace dodatkowe i minimum 10% waloryzacji całego kontraktu.
Oj Zakar. Weź Ty proszę nie pisz głupot. Dzięki konsorcjum PKP może ogłaszać przetargi na ETCS? Naprawdę?
Po pierwsze primo, to PKP PLK odpowiada za infrastrukturę kolejową, nie PKP. Po drugie primo PKP PLK już dawno prowadziła przetargi na ETCS. Po trzecie primo wytłumacz co ma GSMR do ETCS poziomu 1.
Elementem niezbędnym do certyfikowania nowego systemu ETCS na nowej linii jest prawidłowe działanie GSM-R. Nastawnica wysyła informację do Radio Block Centre (RBC), a z niej informacja jest przekazywana do pociągu (poprzez centralę i maszty radiowe) – podkreślił Majerczak.
Nowy system łączności będzie działał inaczej niż dotychczasowy. – Obecnie mamy centralę główną i zapasową, która załącza się w przypadku awarii. W nowym rozwiązaniu obie centrale będą działały równolegle, dzieląc się obsługą ruchu sieciowego, a w przypadku awarii jednej z nich druga przejmie obsługę całości – wyjaśnił przedstawiciel zarządcy infrastruktury. Szkieletowa sieć światłowodowa obejmie ok. 15 tys. km linii, wyposażonych w ETCS poziomu 2 i skomunikowanych RBC – a dalej informacje będą przekazywane do pojazdów poprzez centralę NSS i budowane obecnie maszty radiowe. Wkrótce ma zostać uruchomiona eksploatacja obserwowana systemu na linii 9 w oparciu o nową centralę – aby zagwarantować płynność ruchu, PKP PLK chce równolegle aktualizować obecne oprogramowanie produkcji Kapsch i Nokii.
Zakar, Zakar. Jeszcze raz: Dldo jakich celów w ETCS poziom 1 wykorzystywany jest GSMR? Zastanów się do końca dnia nad odpowiedzią lub wykonaj telefon do przyjaciela.
Członek zarządu i dyrektor ds. utrzymania infrastruktury PKP PLK Piotr Majerczak (Forum Bezpieczeństwa Kolejowego odbyło się jeszcze przed odwołaniem starego zarządu) objaśnił rolę, jaką w systemie ERTMS odgrywa łączność GSM-R. – ETCS poziomu 1, działający dziś na przykład na CMK, nie wykorzystuje transmisji GSM-R. Na poziomie 2, niezależnie od wersji systemu, jest to medium transmisyjne do przekazywania informacji. Są dwie funkcjonalności GSM-R: część dotycząca danych i część związana z tzw. łącznością rozmówną.
Nicość czy Ty usiłujesz nam tu udowodnić że wdrażanie GSM-R i opartego na nim systemie cyfrowego sterowania ruchem jest w Polsce zbędne i że wszystko powinno odbywać jak do tej pory analogowo na semaforach ? Ale wiesz i tym że system analogowy jest możliwy tylko do prędkości 160km na godzinę ?
Wskaż mi proszę zdanie, w którym napisałem, że nie należy wdrażać nowoczesnych systemów sterowania ruchem kolejowym?
Poprosiłem o wyjaśnienie, jak ma się GSMR do ETCS poziomu 1 oraz co dokładnie zrobiło konsorcjum, że PLK ogłosiła przetargi na wdrożenie ETCS przed projektem GSMR.
Po prostu nie ładnie jest przypisywać konsorcjum zasług, że PLK ogłasza przetargi na ETCS. Poza tym wprowadzasz w błąd w aspektach technicznych. Nie znasz się, sprawdź i dopiero pisz post.
Dnia 2025-12-10 o godz. 11:10 ~Nicość napisał(a): > Wskaż mi proszę zdanie, w którym napisałem, że nie należy wdrażać nowoczesnych systemów sterowania ruchem kolejowym? > > Poprosiłem o wyjaśnienie, jak ma się GSMR do ETCS poziomu 1 oraz co dokładnie zrobiło konsorcjum, że PLK ogłosiła przetargi na wdrożenie ETCS przed projektem GSMR. > > Po prostu nie ładnie jest przypisywać konsorcjum zasług, że PLK ogłasza przetargi na ETCS. Poza tym wprowadzasz w błąd w aspektach technicznych. Nie znasz się, sprawdź i dopiero pisz post.
To jest przetarg na ETCS poziomu 2 o tym tu piszemy ETCS 1 będzie ty tylko na jednej stacji kolejowej Krzyż Ludzie czytajcie ze zrozumieniem zanim zaczniecie pisać głupoty:
Oznacza to, że system ETCS L2 (bez stacji kolejowej Krzyż – tu ETCS L1) może działać na magistrali z Poznania do Szczecina jeszcze w tej dekadzie, o ile uruchomiony zostanie system łączności GSM-R w korytarzu trasy. Jedynym kryterium oceny ofert w przetargu będzie cena. Oferty będzie można składać do dnia 5 stycznia 2026 roku do godziny 10:00, natomiast ich otwarcie powinno nastąpić kwadrans później. PKP PLK zapraszają do udziału w przetargu podmioty, które nie wcześniej niż w ciągu ostatniej dekady wykonały co najmniej jeden system urządzeń SRK na stacji kolejowej z minimum 10 rozjazdami, co najmniej jedną blokadę liniową (w tym przypadku liczyć będzie się także przebudowa istniejącej) oraz co najmniej jedno zamówienie w zakresie zabudowy systemu ETCS wraz z jego powiązaniem z GSM-R.
Nicość wytłumacz nam tutaj dlaczego nie potrzebujemy na kolei GSM-R.
Konsorcjum noki nie wdraża żadnego ETCS ani ETCS 2. Napisz nam dlaczego dóbr,e jest jak jest i nie musimy mieć GSM-R na kolei.
A kto Ci gdzieś napisał że PKP PLK ogłosiło przetarg na ETCS poziomu 1??
PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na zabudowę systemu ETCS L2 na linii kolejowej nr 351, łączącej Poznań ze Szczecinem. Zadanie ma zostać zrealizowane w formule “projektuj i buduj” w ciągu nieco ponad 3 lat, począwszy od daty zawarcia umowy. Zamówienie podstawowe obejmuje odcinek Kiekrz – Szczecin Dąbie.