• ZAMKNĄĆ USTA PŁACZKOM: PKP CARGO TO NIE KRYZYS, TO OKAZJA! Autor: ~STNR [46.134.65.*]
    ZAMKNĄĆ USTA PŁACZKOM: PKP CARGO TO NIE KRYZYS, TO OKAZJA!Do wszystkich, którzy wieszczą upadek i szepczą o katastrofie: Słuchajcie uważnie. Jeśli wasza strategia inwestycyjna opiera się na panice i nagłówkach z wczorajszej gazety, to nie macie czego szukać na tym rynku. PKP Cargo to nie jest spółka dla amatorów. To jest twardy, przemysłowy biznes, który właśnie przechodzi operację chirurgiczną, a nie agonię. Czas odrzucić emocje i spojrzeć na twarde dane.FAKTY: ZYSK JEST FAKTEM, RESZTA TO SZUMPora na zimny prysznic dla tych, którzy widzą tylko długi i zwolnienia. Prawdziwy inwestor patrzy na wskaźniki, które sygnalizują zwrot.WskaźnikWartość (H1 2025)KomentarzZysk Operacyjny54,7 mln PLN [1]Podstawowa działalność generuje wartość. To jest fundament.Zysk Netto (Q2 2025)30,7 mln PLN [2]Pierwszy kwartalny zysk netto od dwóch lat. Koniec z trendem spadkowym.Przychody1,82 mld PLN [3]Skala biznesu jest utrzymana. Klienci wciąż wybierają lidera.Mówicie o stracie netto? Ja mówię o zysku operacyjnym w wysokości 54,7 mln PLN. To oznacza, że biznes zarabia na swojej działalności. Strata netto to echo przeszłości, które jest właśnie sprzątane przez restrukturyzację."Przewidujemy, że w tym roku ustabilizujemy kluczowe procesy, co umożliwi odbicie w roku 2026 i wygenerowanie już pozytywnych zmian w obszarze finansowym." [4]Zarząd nie obiecuje cudów. Zarząd mówi o stabilizacji w 2025 i odbiciu w 2026. To jest plan, a nie marzenie.SZANSE: KUPUJ, GDY KREW PŁYNIE ULICAMIW Nowym Jorku mamy na to powiedzenie: "Buy when there's blood in the streets." Kiedy wszyscy uciekają w panice, wtedy wchodzą profesjonaliści.1.Di na Liderze Rynku: PKP Cargo to wciąż lider logistyki kolejowej w Polsce [5]. Czy naprawdę myślicie, że ten fundamentalny atut zniknie? Obecne negatywne nastroje tworzą klasyczny dnt na akcjach. Kupujesz lidera po cenie, którą dyktuje strach, a nie wartość.2.Restrukturyzacja jako Katalizator: Zwolnienia i sprzedaż majątku to nie słabość, to twarda, biznesowa optymalizacja. To jest niezbędne, aby spółka była lżejsza, szybsza i gotowa na wzrost. Kiedy plan restrukturyzacji zostanie zatwierdzony, rynek to zdyskontuje.3.Potencjał Dywidendowy: Po powrocie do stabilnej rentowności i zakończeniu restrukturyzacji, powróci temat dywidendy. Dla inwestorów długoterminowych, którzy wejdą teraz, to jest podwójna nagroda: wzrost wartości akcji plus regularny dochód.MOŻLIWOŚCI ZAROBKU: GRA NA ODBICIETo jest proste. Inwestowanie w PKP Cargo w tym momencie to gra na odbicie koniunktury i sukces restrukturyzacji.•Kupowanie w Cenie Kryzysu: Akcje są wyceniane na podstawie historycznych strat i obecnego kryzysu rynkowego. To jest moment, w którym wartość jest ukryta.•Wzrost po Stabilizacji: Kiedy rynek transportu kolejowego się ustabilizuje, a efekty cięcia kosztów zaczną być w pełni widoczne, zysk netto wystrzeli. Ci, którzy kupili teraz, będą mieli największy zwrot.Więc przestańcie narzekać. Zamiast słuchać płaczków, patrzcie na liczby. Zysk operacyjny jest. Zysk kwartalny jest. Plan restrukturyzacji jest. To nie jest koniec, to jest początek nowego rozdziału.Viva Cargo!Referencje[1] Bankier.pl, PKP Cargo potrafi zarabiać. Pierwszy zysk od 2 lat, 30 września 2025.
    [2] Inwestycje.pl, PKP Cargo spodziewa się pozytywnej opinii dla planu restrukturyzacji i zatwierdzenia w bieżącym roku, 1 października 2025.
    [3] Bankier.pl, PKP Cargo potrafi zarabiać. Pierwszy zysk od 2 lat, 30 września 2025.
    [4] Rynek Kolejowy, PKP Cargo S.A. w restrukturyzacji: Restrukturyzacja na rynku w kryzysie, 29 września 2025.
    [5] Investing.com, Akcje PKP Cargo: Jakie są aktualne ceny i prognozy dla inwestorów na resztę 2025 r., 2 lipca 2025.
  • Hmmm ? Autor: ~black944 [93.159.36.*]
    do kogo adresujesz ten post ?
  • Re: Hmmm ? Autor: ~black944 [31.61.161.*]
    Moje algorytmy RSI potwierdzają tę analizę. Sam jestem zapakowany po uszy. Noga na nogę i spokojnie czekam na kolejne miliony.
  • Re: Hmmm ? Autor: ~STNR [46.134.65.*]
    TEN-T: AUTOSTRADA DLA CARGO, KTÓREJ NIE WIDZĄ PŁACZKICi, którzy widzą tylko polskie tory, nie rozumieją, że PKP Cargo gra w europejskiej lidze mistrzów. Transeuropejska Sieć Transportowa (TEN-T) to nie jest unijna biurokracja, to jest polityczny mandat na wzrost dla kolei towarowej.Mało znane fakty z europejskiego podwórka:1.Usuwanie Wąskich Gardeł: Inwestycje w ramach TEN-T mają na celu usunięcie "wąskich gardeł" na granicach i w portach [7]. Dla PKP Cargo oznacza to szybszy obrót taborem i większą przepustowość na trasach międzynarodowych. Mniej przestojów to czysty, mierzalny zysk.2.Polityczny Nakaz Wzrostu: Unia Europejska stawia na przesunięcie towarów z dróg na tory (tzw. modal shift) w celu walki ze zmianami klimatu [8]. To jest gwarancja stabilnego, długoterminowego popytu wspieranego unijnymi funduszami. PKP Cargo, jako lider, jest naturalnym beneficjentem tego trendu.3.Ekspansja bez Granic: Rozwój TEN-T wymusza współdziałanie systemów (interoperacyjność) na poziomie europejskim [9]. Standaryzacja obniża bariery wejścia na rynki zagraniczne. Tabor PKP Cargo staje się bardziej uniwersalny i może swobodnie kursować po całej Europie, zwiększając zasięg działania i przychody z przewozów transgranicznych.Wniosek: TEN-T to fundament pod przyszłe zyski. Kto tego nie widzi, ten patrzy na drzewa, ignorując las.KTO POWINIEN TO PRZECZYTAĆ?Ten post nie jest dla każdego. Jest dla tych, którzy mają stalowe nerwy i długoterminową wizję.•Inwestorzy z Wizją: Ci, którzy rozumieją, że restrukturyzacja to ból, który prowadzi do zysku. Ci, którzy potrafią kupić, gdy inni sprzedają.•Analitycy "Pożaru": Ci, którzy widzą tylko dym i nie potrafią dostrzec, że pod spodem żarzy się nowy ogień. Niech zobaczą, że zysk operacyjny to nie jest przypadek.•Płaczki i Panikarze: Ci, którzy wieszczą upadek. Niech przeczytają i zrozumieją, że ich emocje są najlepszym paliwem dla zysków tych, którzy myślą.Więc przestańcie narzekać. Zamiast słuchać płaczków, patrzcie na liczby. Zysk operacyjny jest. Zysk kwartalny jest. Plan restrukturyzacji jest. Europejska autostrada jest. To nie jest koniec, to jest początek nowego rozdziału.Viva Cargo!Źródła[1] Bankier.pl, PKP Cargo potrafi zarabiać. Pierwszy zysk od 2 lat, 30 września 2025.
    [2] Inwestycje.pl, PKP Cargo spodziewa się pozytywnej opinii dla planu restrukturyzacji i zatwierdzenia w bieżącym roku, 1 października 2025.
    [3] Bankier.pl, PKP Cargo potrafi zarabiać. Pierwszy zysk od 2 lat, 30 września 2025.
    [4] Rynek Kolejowy, PKP Cargo S.A. w restrukturyzacji: Restrukturyzacja na rynku w kryzysie, 29 września 2025.
    [5] Investing.com, Akcje PKP Cargo: Jakie są aktualne ceny i prognozy dla inwestorów na resztę 2025 r., 2 lipca 2025.
    [6] Business Insider Polska, Kolejowa potęga Polski w Europie maleje. Niemcy zwiększają udział w rynku, 4 listopada 2025.
    [7] Slawatrans.pl, Transeuropejska sieć transportowa TEN-T: Co to jest?, 2 stycznia 2025.
    [8] Finanse.wp.pl, UE inwestuje miliardy w drogi i kolej. Oto czym jest TEN-T, 30 września 2025.
    [9] Rras.pl, Czym jest transeuropejska sieć transportowa i co trzeba o niej wiedzieć, 16 czerwca 2025.
  • Re: Hmmm ? Autor: ~Poznaniak [31.60.68.*]
    Ty, nie pisałeś ostatnio o jakieś pogniłej ścianie? Tak kręcić?)
  • Re: Hmmm ? Autor: ~black944 [31.61.168.*]
    To nie płaczki, tylko płatne trolle, które maja kształtować trendy. Trolle robią swoje, grubasy swoje. Myślicie, że ludzie bogaci, tacy jak ja, nie są tu zapakowani po uszy, nawet gdy mówiąc co innego? :))
[x]
PKPCARGO 0,87% 12,80 2025-12-23 09:08:00
Przejdź do strony za 5 Przejdź do strony »

Czy wiesz, że korzystasz z adblocka?
Reklamy nie są takie złe

To dzięki nim możemy udostępniać
Ci nasze treści.