lepiej tez rozwinac o co chodzi, bo to troche jak kiedys LPP
Przetłumaczyłem część. Resztę trzeba u nich na stronie bezpośrednio
Mamy krótką pozycję w CCC S.A. (GPW: CCC).Naszym zdaniem, sławna rewolucja Grupy CCC to iluzja.To nie jest historia strategicznego geniuszu, ale historia zaaranżowana poprzez agresywną księgowość i zwodniczy schemat „wypychania kanałów”.Nasze dochodzenie ujawniło dowody na to, że niewypłacalny klient hurtowy obsługujący sklepy Kaes/Worldbox, pochłaniający 330 milionów złotych nadwyżek zapasów, jest potajemnie kontrolowany przez osoby z wewnątrz CCC.Aby ukryć ten układ, CCC dąży obecnie do przejęcia tego niewypłacalnego podmiotu pod pretekstem strategicznej ekspansji sklepów.Dowody są po prostu przytłaczające. Publiczna narracja firmy o generującym gotówkę potędze omnichannel, zrewitalizowanej dzięki lukratywnej umowie licencyjnej, maskuje działalność, której rdzeń gnije od wewnątrz.Ekspansja sklepów firmy jest daleka od zakładanego celu – firma osiągnęła zaledwie 43% swojego całorocznego celu, mając do dyspozycji zaledwie 3,5 miesiąca.Uważamy, że wyniki finansowe firmy są istotnie zafałszowane, a jej akcje są znacznie przewartościowane. Nasze dochodzenie ujawniło: Klasyczny schemat „wypychania kanałów” w celu sfabrykowania wzrostu: Dowody sugerują, że CCC ukrywa swoje niedociągnięcia operacyjne, „sprzedając” setki milionów dolarów niechcianych zapasów wewnętrznemu, niewypłacalnemu franczyzobiorcy o nazwie MKRI.Ten schemat sztucznie zawyża raportowane przychody i rentowność CCC, mimo że środki pieniężne z tej sprzedaży nigdy nie materializują się. Audytor zasygnalizował nadużycia w zakresie uznawania przychodów, zanim CCC je wznowiło: Audytor CCC wcześniej kwestionował przedwczesne praktyki firmy w zakresie uznawania przychodów i wymagał odroczeń, aby spełnić właściwe standardy księgowe.Jednak po początkowym „mea culpa”, CCC wznowiło uznawanie setek milionów dolarów przychodów hurtowych bez otrzymania płatności – co stanowiło wyraźne naruszenie własnych zapewnień i wyraźnych wymogów audytora. Rosnące należności są śladem programu: krótkoterminowe należności CCC gwałtownie wzrosły rok do roku o 112% do 535 mln zł, co jest bardzo nietypową wartością dla detalisty.Nasza analiza wskazuje, że ponad 330 mln zł należności jest powiązanych z MKRI, a 130 mln zł jest już przeterminowanych, co wyraźnie wskazuje na przepełnienie kanałów dystrybucji. Wzrost EBITDA poprzez franczyzobiorcę captive: Sprzedaż zapasów CCC do MKRI, rozpoczęta w listopadzie 2024 r., spowodowała wzrost EBITDA Grupy o 267,4 mln zł od tego czasu.Nasza analiza pokazuje, że około 20,4% EBITDA CCC w ciągu ostatnich dziewięciu miesięcy pochodziło ze sprzedaży towarów niewypłacalnemu MKRI.Bez tego sztucznego wzrostu, CCC nie spełniłoby oczekiwań inwestorów dotyczących EBITDA w każdym z ostatnich trzech kwartałów. Bezczelne przejęcie mające na celu ukrycie afery z kanałami: Plan CCC, aby przejąć swojego franczyzobiorcę, MKRI, wydaje się być raczej sztuczką księgową niż posunięciem strategicznym.Zamiast spisać na straty nieściągalne długi, CCC zamierza kupić swojego niewypłacalnego franczyzobiorcę.Dzięki konsolidacji nieściągalna należność w wysokości 330 mln zł zostanie wyeliminowana z dokumentacji finansowej CCC. Nieujawniona sieć podmiotów powiązanych: Przejęcie MKRI NIE jest transakcją na warunkach rynkowych.Sprzedający MKRI, Arca REO PSA, jest potajemnie kontrolowany przez Przewodniczącego Rady Nadzorczej CCC, Wiesława Oleśa.Nasze dochodzenie wykazało, że Oles dołożył wszelkich starań, aby ukryć swoją kontrolę i własność nad Arca REO PSA.To jawny plan mający na celu ukrycie afery z kanałami.Co więcej, w związku z planowanym przejęciem MKRI, pozwala im to wykorzystać środki akcjonariuszy do zapłaty za bezwartościowy, niewypłacalny majątek, nad którym już sprawują kontrolę. Desperackie ryzyko z słabnącą marką: Wierzymy, że CCC stawia swoją przyszłość na Reeboka, markę, której znaczenie dla konsumentów wyraźnie i mierzalnie spada.Doprowadziło to do ogromnego, napędzanego długiem kryzysu zapasów, który obecnie przekracza 618 milionów złotych w przypadku samych produktów licencjonowanych, zagrażając wypłacalności firmy. Upadek ekspansji pod płaszczykiem postępu: Chwalony przez CCC plan uruchomienia sklepów detalicznych w 2025 roku – niegdyś zapowiadany jako rekordowa ekspansja o 350 000 m² – po cichu przerodził się w logistyczną i finansową porażkę.Po obiecanych inwestorom agresywnych działaniach ze strony HalfPrice i Worldbox, CCC było zmuszone do wielokrotnych cięć i opóźnień w realizacji swoich kwartalnych celów.Zaledwie trzy miesiące po ogłoszeniu rozbudowy sklepów, CCC dyskretnie obniżyło swoje cele ekspansji na drugi i trzeci kwartał odpowiednio o 6% i 23%, a następnie przesunęło prawie 40% całego planu na czwarty kwartał. Niemożliwe zakończenie obnaża fikcję: CCC twierdzi, że osiągnęło 99% swojego celu ekspansji w drugim kwartale dzięki opóźnionym otwarciom sklepów.Jednak w porównaniu z pierwotnymi prognozami, zrealizowało zaledwie 89% planu.Teraz, na dwa tygodnie przed końcem trzeciego kwartału, CCC osiągnęło zaledwie 41% swojego kwartalnego celu.Co bardziej alarmujące, po 8,5 miesiącach osiągnęło jedynie 43% swojego rocznego celu, wynoszącego 350 000 m².Aby osiągnąć cel całoroczny, CCC musiałoby teraz otworzyć około 198 000 m² w ciągu pozostałych 3,5 miesiąca — tempo tak nierealne, że zagraża wzrostowi i rentowności firmy.
Sporo tych shortów na CCC wtf ? AQR Capital Management, LLC, Kintbury Capital LLP, Kontiki Capital Management (HK) Limited, Marshall Wace LLP, Pertento Partners LLP, Qube Research & Technologies Limited, Square Circle IA LP, co to za gangbang :/
No z jednej strony sensacyjne odkrycia. Ale czy prawdziwe?
Prawdziwe natomiast są fakty takie że shorty wepchneły 10 mln akcji w ciągu ostatnich 3 miesięcy na rynek, i teraz będą musieli je z powrotem wyciągnąć, najlepiej bez wywoływania Short Squeeze.
Takie artykuły pozwalają im obrzydzić spółkę ulicy, bo przed nimi trudne zadanie zebrania 10 mln akcji bez skokowego zawyżania ceny.
Artykuł w bardzo sensacyjnym tonie, "Nasz audytor" "Gnijący środek" itd itp. Pytanie kto kłamie, Miłek który to w teorii ukrywa czy firma której zależy na zbiciu kursu?
jaki ty mądry...
Obrzydź sąsiadce jej męża, mówiąc że to alfons, może ci da.
Muszą mieć twarde dowody skoro publikują, a ty dokupuj w promocji za 135 tylko za 3 miesiące promocja będzie za 70 złotych.
Cofnij się we wpisach ja dwa tygodnie temu sprzedałem za 185 bo widać że spuchnięty balon.
Pozdrawiam
W ogóle polecam się przyjrzeć tej firmie i ich stronie.
Nie ma podanych władz, siedziby, nic, zero. Tylko email.
Pod tym całym artykule nie podpisał się NIKT. Nie wiadomo kto robił ten audyt, cała ta 'analiza' wygląda jakby była zrobiona w 30 minut przez stażystę w PowerPoincie, a oskarżenia zawarte w tym... czymś są wycelowane w konkretnych ludzi z CCC wymienionych z imienia i nazwiska.
Przecież to jest tak grubymi nićmi szyte że głowa mała.