Wracając do swojego pytania to moim zdaniem finansowy sukces na pewno. Spółka dzięki tej grze wyszła na poziom wyżej. Myślę, że projekt sie zamknie kilkunastoma milionami zysku netto pod koniec 2026 roku. A monetyzacja bedzie trwała jeszcze pewnie drugie tyle ale już na dużych przecenach. Jak gracze odebrali grę? Średnia ocen 74% niby nie robi wrażenia, ale biorąc pod uwagę specyfikę wyścigówek to bardzo dobra średnia, niestety kolejne uaktualnienia i łatki jej nie podnoszą i chyba tylko multiplayer może to zmienić. Główne zarzuty graczy to kiepska obsługa kierownic. (Moim zdaniem studio jest za małe i bez doświadczenia, żeby ogarnąć presety dla dziesiatek kierownic). Dlaczego jest więc wrażenie, że premiera była taka sobie? Chyba głównie przez niski peak. Myślę, że największe błędy to kiepski wydawca, który olał marketing w Azji, wydanie gry bez early Access I chyba jednak trochę za wysoka cena. Brakuje oczywiście też Toyoty. Według mnie gra powinna wyjść z early access dopiero w momencie wprowadzenia trybu multiplayer. Podsumowując myślę, że oczekiwania były z kosmosu. Budżet gry był ograniczony, studio robiło pierwszą grę wyścigową i uważam, że jak na te pieniądze to zrobili grę, która nie odstaje od o wiele droższych tytułów a od wielu jest zwyczajnie lepsza. Rynek to już powoli zauważa.
Gra miala budzet przed premierą okolo 11mln zł a gracze porównują ją z AC i FH5, stąd ten poziom ocen. To samo sie stało przy ocenach przez portale gamingowe. Czeste porownania do tych pozycji. To tak jakby porównywac kazda gre akcji do gta 5. Oceny powinny byc wyzsze. Osobną sprawą jest marketing. Kasy zabrakło i tyle. Nasz portal GOL nawet nie zamieścił recenzji tej gry bo to kosztuje....Oparło sie wszystko na influencerach a samo to nie wystarcza. O 4div szkoda gadać. Tam nie bylo nawet jednego filmiku z duzą iloscią wyswietleń. Ciężko bez kasy było osiągnąć lepszą sprzedaż przy tak okrojonym w zawartość produkcie. Przy konsolach bedzie łatwiej bo jednak przez czas od premiery gra stała sie bardziej rozpoznawalna. Na to co czym dysonowało Gif zrobili raczej wszystko co mogli. Oczywiscie fizyka AI itd do poprawy ale pamietajmy, że to ich pierwszy taki projekt. Zobaczcie jak jest teraz gierka zoptymalizowana. Działa bez zarzutu a takie tytuły jak Mafia OC czy Borderlans 4 sa zoptymalizowane tragicznie a jakie tam budżety były. W tym tyg powinno byc espi o premierze na xboxa. Ma byc listopad to musza miec troche czasu na "marketing".
jak na razie to raczej umiarkowny sukces nawet zwrotu nie ma a sprzedaz obecna bliska 0 z drugiej strony sa perspektywy multi nie sadze zeby cos zmienilo a tylko uatrakcyjni tym co juz kupili jedyna nadzieja w konsolach a tu troche cisza bo portowanie nie jest takie proste i nie wiem czy gf wogole ma takich ludzi ktorzy zrobia to na tyle dobrze zeby cos z tego bylo
Widzę że chętnych na papier nie brakuje. Przychodu na ponad 8mln zrobili w drugim kwartale i ponad 4mln zysku a to tylko na PC sprzedając. W przyszłym miesiącu rusza sprzedaż na Xbox a na początku przyszłego roku PlayStation i tam należy się spodziewać głównych zysków. Potem wchodzi wersja multiplayer a dopiero ona spowoduje że gra będzie w pełni gotowa. No i w przyszłYm miesiącu rusza już na PC sprzedaż pierwszego płatnego DLC. Parcie widzę rośnie i troli spadkowych coraz więcej. Ale miło się czyta że takie zainteresowanie spółką jest.
Co Ty opowiadasz. Kazde dlc powoduje dodatkową sprzedaż podstawowej gry, która w tym czasie jest na promocji. Multiplayer tez bedzie wydany jako DLC i uwierz, że wielu obecnych graczy to kupi i dodatkowo napedzi nowych do zakupu.
Multiplayer jako płatne DLC? Nieee tak to to nieee ;p toż to byłoby morderstwo.
To jest moment w którym raczej nabierają wartości wszelkie ozdóbki i fury bo można lansować się przed innymi graczami (i produkować posty na reddicie że Mazda jest op albo coś) i wprowadzać sezonowe mikrotranzakcje i nagrody za uczestnictwo.