w którymś tam wątku napisałem że na pierwszy rzut oka wyniki super, pomimo niskich przychodów.....cofam
no więc duża chochla dziegciu:
- przychody skonsolidowane niższe o prawie 4% w porównaniu z Q1 (współgra to z około 5-5,5% spadkiem przewiezionej masy w Q2 vs Q1) - wynik bardzo pozytywny ale zrobiony poprzez rozwiązanie rezerw, prawdopodobnie rezerwy na wagony, które w Q3 opchnęli...rozwiązali 109mln rezerw na tabor kolejowy
za pozytyw odbieram tylko widoczną restrukturyzację w kosztach wynagrodzeń, co widać w ich spadku o 20% rok do roku....reszta to walka i szukanie (oby) dna na poziomie przychodów.
nie ma powodu do dzidy.....raczej obstawiam mały minus, ale tylko dlatego że to wszystko co złe, jest już praktycznie w cenach, a Q3 ma prawo być w końcu na plusie operacyjnie, bez rozwiązywania rezerw tym razem.
Moim zdaniem ta spółką będzie już trwałe nierentowna. Czas ściągnąć ją z giełdy i robić dotacje z pomocy publicznej. Bo wiadomo, że jako spółka o takim znaczeniu strategicznym musi istnieć.