• Cyfrowa transformacja Pepco -nowe centrum technologiczne w Portugali!!! Autor: ~Optymista [213.134.164.*]
    Pepco otworzyło w Portugalii centrum technologiczne w Porto. Nadchodzi czas na aplikacje i może coś więcej

    https://retailtechinnovationhub.com/home/2025/9/19/european-value-retailer-pepco-targets-technology-and-digital-talent-with-new-portugal-hub
  • Cyfrowa transformacja Pepco -nowe centrum technologiczne w Portugali!!! Autor: ~poco [84.84.5.*]
    "To odważna inwestycja w przyszłość - mająca na celu unowocześnienie sposobu, w jaki pracujemy, odblokowanie świeżego myślenia i stworzenie inteligentniejszych sposobów łączenia się z naszymi klientami. A co jest jego sercem? Budowanie bezpośrednich, cyfrowych relacji z milionami klientów - dzięki czemu każda interakcja jest bardziej osobista, inteligentna i wartościowa".

    ja myślałem, że to kram online z ciuchami za kilka euro ma być, a tu cała ideologia i interakcje, i relacje, i to osobiste

    ciekawe ile kasy na to pójdzie jak to takie rozdmuchane ma być? i jak długo potrwa?

    może pod nowego właściciela już będą to tworzyć?
  • Re: Cyfrowa transformacja Pepco -nowe centrum technologiczne w Portugali Autor: ~As [217.119.73.*]
    No ciekawe, mam nadzieję, że nie przepala za dużo kasy. Ale skoro stawiają na małe zespoły, to może tym razem z głową podejdą do tematu.
  • Re: Cyfrowa transformacja Pepco -nowe centrum technologiczne w Portugali Autor: ~poco [84.84.5.*]
    z mchu i paproci:

    Cele centrum technologicznego Pepco w Porto:
    1. Rozwój kompetencji cyfrowych
    Pepco chce przyciągnąć talenty technologiczne z Portugalii i Europy, by rozwijać własne rozwiązania IT, aplikacje mobilne, systemy e-commerce i narzędzia analityczne.
    2. Budowa wewnętrznych rozwiązań IT
    Zamiast polegać na zewnętrznych dostawcach, Pepco planuje tworzyć autorskie systemy wspierające sprzedaż, logistykę, zarządzanie zapasami i obsługę klienta.
    3. Wzmocnienie ekspansji w Europie Zachodniej
    Portugalia to nowy rynek dla Pepco, a centrum w Porto ma wspierać lokalne operacje i przyspieszyć rozwój w regionie — w tym w Hiszpanii, Włoszech i Grecji.
    4. Zwiększenie efektywności operacyjnej
    Dzięki lepszym narzędziom cyfrowym Pepco chce optymalizować koszty, poprawić zarządzanie siecią sklepów i szybciej reagować na zmiany rynkowe.
    5. Innowacje w handlu detalicznym
    Centrum ma być miejscem testowania nowych technologii retailowych — od aplikacji mobilnych po systemy rekomendacji i automatyzacji procesów.

    To centrum to nie tylko inwestycja w infrastrukturę, ale też sygnał, że Pepco chce być nie tylko tanim detalistą, ale też nowoczesną firmą technologiczną

    Szacunkowy koszt inwestycji Pepco w Porto:
    1. Koszty infrastruktury i biura
    • Wynajem lub zakup powierzchni biurowej w Porto: 1–3 mln euro
    • Wyposażenie techniczne, serwery, zabezpieczenia IT: 0,5–1 mln euro
    2. Zatrudnienie zespołu technologicznego
    • Zakładane zatrudnienie: ok. 100–150 specjalistów IT
    • Roczne koszty wynagrodzeń: 5–10 mln euro, w zależności od struktury zespołu (programiści, analitycy, product managerowie)
    3. Koszty operacyjne i rozwojowe
    • Szkolenia, licencje, rozwój oprogramowania, integracje: 2–4 mln euro rocznie

    Łączny koszt początkowy:
    8–15 mln euro w pierwszym roku działalności — to typowy zakres dla średniej wielkości centrum technologicznego w Europie Zachodniej.

    Dlaczego to się opłaca Pepco?
    • Inwestycja w Porto to element strategii cyfryzacji, który ma przynieść długoterminowe oszczędności i poprawę efektywności.
    Portugalia oferuje konkurencyjne koszty pracy w porównaniu do Niemiec czy Holandii, a jednocześnie dostęp do wykwalifikowanych specjalistów.

    wolnej kasy z przepływów mają ogrom, ale to chyba potrwa kilka kwartałów, mam nadzieję, że będą informować o postępach w pracy
[x]
PEPCO 6,30% 21,78 2025-09-22 17:04:45
Przejdź do strony za 5 Przejdź do strony »

Czy wiesz, że korzystasz z adblocka?
Reklamy nie są takie złe

To dzięki nim możemy udostępniać
Ci nasze treści.