Zawsze warto poznać ich produkty i dodać swoją pozytywną ocenę. To zawsze pomoc spółce. Jest nas tutaj kilka osób to kilka pozytywnych ocen zawsze coś. No i reklama produktów wśród znajomych. Buffer pije Coca Cole i je burgery z Mc Donalds na scenie, uczmy się od najlepszych.
bardzo dobry pomysł, każdy kto jeszcze nie grał powinien spróbować w szczególności barn finders, świetne oceny dużo frajdy, od siebie polecam też zajrzeć tutaj https://steamdb.info/app/2404880/charts/ to wykresy car dealer simulator. dlaczego?? dlatego że phenomen games zainwestowało wcześniej w garage monkeys i car dealer simulator jest owocem tej inwestycji, jak widać 4 miesiące po premierze i setki sprzedanych sztuk po cenie 80zł, owner estimations pokazuje od 115 tysięcy do 250 tysięcy w ciągu 4 miesięcy, to oznacza możliwośc przekroczenia pół miliona sprzedaży w ciągu pierwszego roku po premierze, zakładając najczarniejszy scenariusz 300.000 kopii x 80zł = 24 miliony złotych przychodu z jednej gry przy najgorszej opcji, dla małego studia jakim jest garage monkeys , 24 miliony wypracowanego przychodu z jednego tytułu przez duality..... chyba nie musze tłumaczyć co to by oznaczało z kursem... tu jest tylko 4 miliony akcji, dzis kapitalizacja to 5 mln, phenomen zainwestował w duality w 3 gry , a nie jedną. garage monkeys po sukcesie car dealer simulator postanowili iść za ciosem i stworzyć inne tytuły car rental simulator , car cleaner simulator itp tak wiec jestem taki sukces oznacza początek nowej drogi, nie wspominajac o innej inwestycji phenomen games w gas station simulator , tam sprzedano 1,5 miliona egzemplarzy według świeżego jak ciepła bułeczka artykułu o drago entertainment sprzed dosłownie godzin związanego ze zbliżającą się premierą winter survival i rv camp czyli kolejnego płatnego dodatku do gas station simulator. drago zarabia od lat na gas station simulator, wydali już kilka dlc i każdy zwrócił się w kilka dni, za każdym razem zwrot kosztów produkcji dlc drago do gas station simulator nastepuje w czasie krótszym niż tydzien, tak wiec dobry symulator i dodatki do niego potrafia dac zarobic, a po drugie phenomen games ma juz na koncie udane inwestycje i doswiadczenie we wprowadzeniu takiego tytulu na rynek, przykladowo te nowe dlc od drago do gas station simulator bedzie kosztowac 12 usd, jezeli tez zwroci sie w tydzien jak poprzednie to mozna powiedziec ze osmego dnia i kazdego kolejnego kazda kolejna sprzedana sztuka tego dlc bedzie zasilac kase drago jakas czescia z tych 12 dolarow, bo wiadomo ze steam pobiera prowizje sa podatki itd inne koszty i przypominam duality ma wycene 5 mln majac juz jakies gry w portfolio i produkujac barn finders 2, druga czesc hitowego symulatora oraz 3 symulatory w ktore wlasnie zainwestowal phenomen games, to wyjatowo ciekawa sytuacja, mysle ze jesli nawet tylko jeden nowy tytul czyli albo barn finders 2 albo ktorys z 3 nowych symulatorow odniesie sukces to tez bedzie mozliwosc rozwijania takiego tytulu przez nowe płatne dodatki do niego itp i znow przypominam obecna wycena duality to 5 mln
Pewnie że tak. Rynek symulatorów to aktualnie jeden z najciekawszych i najbardziej opłacalnych segmentów branży gier. Przede wszystkim koszty produkcji symulatorów są relatywnie niższe a proces tworzenia duzo szybszy niż w przypadku AAA. Symulatory mogą dotyczyć praktycznie każdej dziedziny życia, od prowadzenia stacji benzynowej, przez restaurację, aż po wypożyczalnię samochodów czy myjnię. Łatwo jest tworzyć bundle kilku tytułów, ponieważ fani symulatorów chętnie po nie sięgają. Ogromną zaletą to, że trafiają do bardzo szerokiego grona odbiorców. Nie tylko przypadkowi gracze, nie związani z tematyką symulatora ale też osoby zawodowo związane z daną branżą czy młodzież chcą zagrać i poznać konkretny zawód , zajęcie albo branżę od kuchni. Są też chętnie kupowane przez rodziców bo z czystym sumieniem mozna dać je dziecku. Uczą podstaw ekonomii, relacji międzyludzkich tych prywatnych i na stopie zawodowej, zarządzania firma, zespołem, organizacji czasu, odpowiedzialności, systematyczności. Często bywa tak że ktoś, kto grał np w Gas Station Simulator z dużym prawdopodobieństwem zainteresuje się Car Dealer Simulator, a potem np sięgnie Car Rental Simulatorem i następnym razem Road Diner Simulator, czyli grą z tematyką powiązaną ale rozwijaną w inny sposób albo ze wzgledu na producenta którego już zna z wcześniejszej gry. Gracze chętnie sięgają po kolejne tytuły o zbliżonej mechanice i tematyce. Symulatory mają bardzo duży potencjał monetyzacji poprzez dodatki DLC i przy odpowiednio rozbudowanej bazie graczy potrafią one zwracać koszty produkcji w kilka dni. Bardzo dobrze zauważyłeś że potem każda kolejna sprzedana kopia to praktycznie czysty zysk. Przykład Drago i dodatków do GSS. Dobrze zaprojektowany symulator może zarabiać przez długie lata. Kolejny atut jest taki że wiekszosc symulatorów działa na słabszym sprzęcie. To otwiera furtkę do znacznie większej grupy graczy bez mocnego sprzętu. Mają również bardzo długą żywotność i sprzedaż nie kończy się na premierze. Często cieszą się popularnością latami. Nawet nieraz gdy gra jest popularna tworzą się się wokół nich społeczności, które same promują grę, tworzą własne treści,filmy. Gracze często sami stają się ambasadorami gry. Takie gameplaye z symulatorów często zyskują popularność, bo są zabawne i lajtowe, To darmowy marketing, który potrafi nakręcić sprzedaż w ciągu kilku dni. Symulatory są też relatywnie łatwe do przenoszenia na konsole a to bardzo dobry rynek. Świętnie sprzedają się w zestawach, sprzedaż pakietów kilku symulatorów o podobnej tematyce to dobry sposób na zwiększenie przychodów. Jeśli dany tytuł odniesie sukces, bardzo łatwo zbudować wokół niego rozpoznawalną markę i po czasie produkować drugą część lub zaplanować całą serię gier. Mega ciekawe, moim zdaniem gry.
przykład car dealer simualtor jest bardzo trafny, tak więc podsumowując Duality tworzy drugą część hita barn finders oraz 3 symulatory w które zainwestował phenomen. Tutaj jest bardzo ciekawy artykuł o car dealer simulator czyli tej grze w którą wcześniej zainwestował phenomen: https://strefainwestorow.pl/wiadomosci/20250616/garage-monkeys-sprzedalo-100-tys-kopii-car-dealer-simulator-w-16-dni
napisze w skrocie co jest w tym artykule: Garage Monkeys sprzedało 100 tys. kopii Car Dealer Simulator w 16 dni od premiery , Tym samym koszty produkcji zostały pokryte w ponad 268%. Koszty poniesione na produkcję wyniosły 1,2 mln zł po 16 dniach zostały pokryte w ponad 268%, licząc jedynie przychody netto na platformie Steam (po potrąceniu podatków i prowizji Steam). „Nasze ostrożne prognozy przewidywały sprzedaż 100 tys. kopii w miesiąc. Uzyskanie tego wyniku na samym Steamie w ciągu 16 dni, uważam za sukces. Naszym założeniem było, aby gra była tzw. long sellerem, dlatego patrzymy na ten projekt długoterminowo.
##### czyli koszt produkcji jest bardzo zblizony do kwoty ktora phenomen zainwestowal w duality, niemalze identycznie z tym ze phenomen zainwestował w duality nie w jedną a w trzy gry. Trzy gry każda o podobnym budzecie jak car dealer simulator. Ktory w 16 dni zwrócił się i zarobił, jak mozna przeczytac koszty zostały pokryte w 268%. Car Dealer Simulator cały czas sprzedaje się doskonale, można to zaobserować na steam. Duality robi Barn Finders2 i 3 symulatory o budżecie Car Dealer Simulator. To sama wersja na PC w 16 dni. Porty na konsole moga dodac, dochodza do takiego tytułu DLC oraz kolejne tytuły spokrewnione czyli analogicznie Car dealer simulator postanowil zrobic jeszcze Rentala, Cleanera itd. I do nich tez mozna robic płatne DLC.
Zatem Duality jest spółką która już jakieś gry posiada w tym pierwsza część Barn Finders w wersji na pc i konsole , w produkcji Barn Finders 2 zaplanowany na PC i wszystkie wiodące konsole oraz 3 symulatory o budżecie jak Car Dealer Simulator.
Skoro sprzedali 100.000 egzemplarzy Car Dealer Simulator w 16 dni to najbardziej prawdopodobna estymacja jest taka, że w ciągu 4 miesięcy od premiery CDS (a więc w 120 dni) sprzedano bliżej 250.000 egzemplarzy niz 115.000
tak więc wcześniejsze szacunki należałoby zawyżyć.
Taki tu, na Duality mamy potencjał. Phenomen inwestując w Duality zainwestował w trzy symulatory o takim budżecie jak Car Dealer Simulator i na drugim torze mamy obecne portfolio oraz tworzony Barn Finders 2 na PC i konsole