• Kolejna technologiczna porażka na Unreal Engine 5 - W4 czeka to samo Autor: ~DevNull [91.189.61.*]
    Borderlands 4 Has Mostly Negative Steam Reviews Over Poor Performance

    REDzi mogą zaklinać rzeczywistość ale zmiana silnika pod wpływem ówczesnego hajpu to najgorsza biznesowa i stategiczna decyzja jaką ten nieudolny zarząd popełnił może tylko ustępująca pompowaniu kursu obietnicami czego to nie bedzie w Cyberpunku.



  • Re: Kolejna technologiczna porażka na Unreal Engine 5 - W4 czeka to samo Autor: ~Maro79 [46.112.196.*]
    Masz shorta ?
  • Re: Kolejna technologiczna porażka na Unreal Engine 5 - W4 czeka to samo Autor: ~lol [151.244.111.*]
    Jak ma się shorta, to gra źle działa, a jak się nie ma, to działa dobrze? Uwielbiam tę waszą niezgodę na rzeczywistość. Jesteście jak przedszkolaki - zamykamy oczy, zatykamy uszy i żyjemy w baśniowym świecie.
  • Re: Kolejna technologiczna porażka na Unreal Engine 5 - W4 czeka to samo Autor: ~Męczysław [2.150.176.*]
    Kiedy będzie zjazd na 100 geniuszu. Jaki ty błyskotliwy jesteś i bystry, jak woda w klozecie.
  • Re: Kolejna technologiczna porażka na Unreal Engine 5 - W4 czeka to samo Autor: ~RokLinuxaWidze [178.43.153.*]
    :) ja tam jestem spokojny i czekam na swoj TP
  • Re: Kolejna technologiczna porażka na Unreal Engine 5 - W4 czeka to samo Autor: ~Wyborcza [5.173.158.*]
    "ale zmiana silnika pod wpływem ówczesnego hajpu to"

    Nie wybrali UE pod wpływem hype'u.
    UE to najlepszy dostępny silnik jeszcze na długo przed UE5, o czym Ty oczywiście nie masz pojęcia, bo ch##a wiesz o tworzeniu gier.
    Next.
  • Re: Kolejna technologiczna porażka na Unreal Engine 5 - W4 czeka to samo Autor: ~DevNull [91.189.61.*]
    Ahahahahaa.

    Lista najwyżej oceniaonych gier i silników na jakich są zrobione

    The Witcher 3: Wild Hunt (2015)REDengine 3
    Cyberpunk 2077 (2020)REDengine 4
    The Last of Us Part II (2020)Naughty Dog’s proprietary engine
    God of War (2018)Santa Monica Studio’s proprietary engine
    Elden Ring (2022)FromSoftware’s in-house engine
    Sekiro: Shadows Die Twice (2019)FromSoftware engine
    Dark Souls III (2016)FromSoftware engine
    Bloodborne (2015)FromSoftware engine
    Red Dead Redemption 2 (2018)RAGE (Rockstar Advanced Game Engine)
    Grand Theft Auto V (2013)RAGE
    Horizon Zero Dawn (2017)Decima Engine (Guerrilla Games)
    Horizon Forbidden West (2022)Decima Engine
    Death Stranding (2019)Decima Engine
    Metal Gear Solid V: The Phantom Pain (2015)Fox Engine
    Uncharted 4: A Thief’s End (2016)Naughty Dog engine
    Ghost of Tsushima (2020)Sucker Punch’s in-house engine
    Assassin’s Creed: Valhalla (2020)AnvilNext 2.0
    Far Cry 6 (2021)Dunia 2 (modified CryEngine)
    Crysis 3 (2013)CryEngine 3
    Starfield (2023)Creation Engine 2
    The Elder Scrolls V: Skyrim (2011)Creation Engine
    Fallout 4 (2015)Creation Engine
    Minecraft (2009 / ongoing)Custom Java/C++ engine
    Overwatch (2016)Blizzard’s proprietary engine
    League of Legends (2009)Custom Riot engine
    Fortnite (2017)Unreal Engine 4 (now UE5)
    Valorant (2020)Unreal Engine 4
    Gears 5 (2019)Unreal Engine 4
    Bioshock Infinite (2013)Unreal Engine 3
    Mass Effect 2 (2010)Unreal Engine 3
    Mass Effect: Andromeda (2017)Frostbite 3
    Dragon Age: Inquisition (2014)Frostbite 3
    Battlefield V (2018)Frostbite 3
    Star Wars Jedi: Fallen Order (2019)Unreal Engine 4
    Star Wars Jedi: Survivor (2023)Unreal Engine 4
    Control (2019)Northlight Engine (Remedy)
    Alan Wake II (2023)Northlight Engine

    Myślę, że to ty nie masz pojęcia o rynku gier i przysłowiowego ch&ja o nich wiesz :)

    Next.
  • Kolejna porażka w trollowanie na W4 Autor: ~nagan [78.30.82.*]
    Dnia 2025-09-12 o godz. 19:41 ~DevNull napisał(a):
    > Ahahahahaa.

    > > Lista najwyżej oceniaonych gier i silników na jakich są zrobione
    > > Myślę, że to ty nie masz pojęcia o rynku gier i przysłowiowego ch&ja o nich wiesz :)
    > > Next.

    Drogi DevNullu
    Redzi są cenieni na świecie jako artyści - twórcy wybitnych gier RPG.. Oczywiście w branży są też wysoko oceniani jako innowatorzy i twórcy specjalistycznego oprogramowania, mechanik, silników ect.. Dość powiedzieć, że ich gry zawsze są i były benchmarkiem służącym jako wybitny oraz wymagający materiał porównawczy..
    Jednak RedEngine nie sprawdzał się w wymiarze logistycznym, finansowym i organizacyjnym - zwłaszcza w aspekcie organizacji pracy artystycznej..
    Brakuje mu standaryzacji, jest mało elastyczny i nie potrafi nadążać za nieskrępowanym procesem twórczym.. Wielokrotnie był przyczyną kryzysów na styku pionu technicznego i artystycznego.. Technicy próbowali narzucać twórcom swoje wizje ingerując w proces artystyczny..
    Silnik (tak naprawdę jego autorzy) generowali nielojalne i negatywne akcje oraz wypowiedzi medialne..
    Jednocześnie każda zmiana pomysłu twórczego powodowała konieczność pisania silnika nieomalże od nowa!!
    xD
    Redzi aktywnie współtworzą UE i z pewnością będzie on sobie radził tak dobrze jak RedEngine... a dzięki temu pion artystyczny uzyskał autonomię i nieskrępowaną swobodę twórczą, która jest niezbędna podczas eksperymentów w tworzeniu wartościowych i innowacyjnych dzieł sztuki gamingowej..

  • Re: Kolejna technologiczna porażka na Unreal Engine 5 - W4 czeka to samo Autor: ~Wyborcza [5.173.158.*]
    1. Próbuj udowodnić, że UE 5 to przepis na porażkę w porównaniu do własnego silnika,
    2. Wysyłając listę najlepiej ocenianych gier w historii (zamiast na premierę!) z których połowa jest na UE 3 / UE 4.
    3. Jako wisienki podając np. Cyberpunk 2077 czy Elden Ring jako przykłady silników niezależnych, które na premierę również miały problemy.

    To się samo komentuje. Ale dobra.

    Opowiem Ci dlaczego gry mają problemy na premierę, a Ty lepiej zmień branże dla swoich inwestycji:

    1. Firmy testujące znajdują problemy i producent/wydawca doskonale sobie zdają z nich sprawę, ale nie chcą naprawiać ich przed premierą, bo trzeba brać się za kolejną grę i kiedy Ty myślisz, że cała załoga zapitala, żeby naprawić twojego CyberPunka, Wiedźmina, czy Lords Of The Fallen, 90% załogi pracuje już nad DLC lub nową częścią,

    2. Szerokie spektrum sprzętu do obsłużenia - premiera to kolejny test + część użytkowników steam nie powinno mieć PC tylko konsole, bo nie rozumieją co to są ustawienia graficzne, dlaczego gry mają wymagania sprzętowe i że 5 letni PC to już stary dziad,

    3. Duża część rynku (graczy) i tak spodziewa się problemów, więc odpuszczają sobie granie na premierę, nawet jeśli kupią preorder,

    4. Developerzy nie potrafią. I to też wcale nie jest rzadkość, bo branża idzie w kierunku, by gry były tworzone jak najprościej, jest bardzo duża standaryzacja i wdrażanie narzędzi typu blueprinty. Ma to swoje plusy dla graczy, ale minusy dla producenta, bo co raz trudniej o ludzi, którzy są chętni zagłębić się do poziomu np. programowania z API kart graficznych.

    Przerzucenie odpowiedzialności za przynajmniej część usterek na UE, Unity, Godot czy inny twór, to najlepsze co może być w gamedevie.

    A UE 5 to tylko kolejna iteracja narzędzia, które od UE 3 używa się w bardzo podobny sposób, dzięki czemu prościej o pracownika z know-how. Co się przede wszystkim przez lata zmieniło, to otwartość tego silnika, bo kiedyś było to zamknięte narzędzie na licencję, a dziś każdy może je pobrać. Druga rzecz to potężny marketing - i on jest winowajcą, bo przez niego ludzie tacy jak Ty (i duża część graczy) myślą, że nastąpiła jakaś rewolucja i że gdy są problemy, to zawiniło UE czy Unity ; ).
[x]
CDPROJEKT 1,11% 245,60 2025-11-10 17:01:00
Przejdź do strony za 5 Przejdź do strony »

Czy wiesz, że korzystasz z adblocka?
Reklamy nie są takie złe

To dzięki nim możemy udostępniać
Ci nasze treści.