• Port Morski i .... Autor: ~Lu4xigi [23.237.210.*]
    https://i.ibb.co/Jj8r058K/mijanka.png

    https://i.ibb.co/zhQzJXW5/mijanka2.png

    I choć umowy kredytowe są podpisane do 2030r z opcją do 2035 ale Azoty przekroczyły konwenanty i dwa główne kredyty inwestycjyne są istotone. Sama kwota przekwalifikowane jako krótkoterminowa jest mniejsza ale niwiele.

    1,36 mld z długu w USD
    1,88 mld z długu w EUR.

    Azoty podpisały memorandum

    https://i.ibb.co/cSjNkJf4/polimery2.png

    Sumarycznie dług to 3,25 mld

    Sam port i jego rozbudowa to gruba kasa skoro sama inwestycja w port kosztowała 1,1 mld zł a więc dolarowa część by była spłacona na nabywającym widzę PKN Orlen Paliwa

    Azoty wystawiły kary umowne dla HEC na ponad 920 mln zł tzn że to połowa kredytu w EUR pozostaje drugie tyle ha ha
    a ile wynosi kapitał zakładowy Polyolefins?

    Patrzymy do KRS

    https://i.ibb.co/S760XTtS/polyolefins2.png

    Ano 0,9 mld czyli tyle ile nam brakuje i tu jest to dość czytelne że jak MAP dokapitalizuje to via Polyolefins

    No tak ale jest jeszcze ten kredyt obrotowy w USD na 180 mln czyli 0,65 mld zł i to ładnie się sumuje w medialanie opisane 1,6 mld zł
    o ten kapitał 0,65 mln może pojawić się w formie pożyczyki a wtedy po spłacie lwiej części długu konwenanty nie zadziałają a pamiętajmy że od Polimex możemy dostaś kar umownych ponad 250 mln zł.

    Pudelek pisze o presji, podaje powód, a ja piszę swoje że MAP jak wejdzie to via Polyolefins bo tu Azoty same nie dały zbytnio rady.

    Na mapce jest też linia kolejowa 437 i obcznice która ma kosztować 48 mln EUR ale 33 mln EUR to był grant...(w 2024 roku)
  • Re: Port Morski i .... Autor: ~Lu4xigi [23.237.210.*]
    Terminalu LNG w Świnoujściu wybudowano dwa zbiorniki o pojemności 160 tys. m³ czyli 320 tys. m³
    Operator Gaz System
    Koszt inwestycji: Ostatecznie wartość inwestycji sięgnęła 3,638 mld zł, w tym dofinansowanie z UE ponad 0,888 mln zł

    Port Gazowy w Poliach
    Zbiorniki kriogeniczne o łącznej pojemności niemal 100 tys. m3. czyli 1/3 co w Świnoujściu
    Koszt inwestycji: ponad 1 mld zł minus 18,6 mln EUR z kar umownych.
    Operator: Polyolefins
    Teoria na przyszłość: Orlen Paliwa

    MAP by był zaangażowany bezpośrednio w Polyolefins (strategiczne bo PL jest importerem netto PP) i MAP pośrednio via Olren (Olren Paliwa) w Terminalu ale spłata kredytów jest obowiązkowa mimo umowy do 2030 bo wszystko jest zastanione ...

  • Re: akcje grupy azoty po presją sygnału kupuj na dziennym Autor: ~tt [146.70.17.*]
    oj nie w smak czosnkom ......że to widać i znalazł się kupujący
  • Re: akcje grupy azoty po presją sygnału kupuj na dziennym Autor: ~ed [79.127.154.*]
    dziękuję za tanie akcje .... // mam świadomość wartości księgowej , teraz cena za złom w porcie morskim ..---..a gdzie dżwigi?????
  • Re: akcje grupy azoty po presją sygnału kupuj na dziennym Autor: ~ed [79.127.154.*]
    info o pulsie biznesu koncertowo przeskakuje na czołówkę forum dnia dzisiejszego !!!!! akcjonariusz myśleć !!!!!!! .https://www.money.pl/gospodarka/marcin-goralewski-oficjalnie-nowym-redaktorem-naczelnym-pulsu-biznesu-7026129379621376a.html
  • Re: akcje grupy azoty po presją sygnału kupuj na dziennym Autor: ~Mokebe [46.112.116.*]
    Co to za gość ten Goralewski? Wiadomo na jego temat coś co powinno nas interesować?
  • Re: Port Morski i .... Autor: ~Lu4xigi [23.237.210.*]
    Dnia 2025-08-20 o godz. 00:09 ~Lu4xigi napisał(a):
    > Terminalu LNG w Świnoujściu wybudowano dwa zbiorniki o pojemności 160 tys. m³ czyli 320 tys. m³
    > Operator Gaz System
    > Koszt inwestycji: Ostatecznie wartość inwestycji sięgnęła 3,638 mld zł, w tym dofinansowanie z UE ponad 0,888 mln zł
    >
    > Port Gazowy w Poliach
    > Zbiorniki kriogeniczne o łącznej pojemności niemal 100 tys. m3. czyli 1/3 co w Świnoujściu
    > Koszt inwestycji: ponad 1 mld zł minus 18,6 mln EUR z kar umownych.
    > Operator: Polyolefins
    > Teoria na przyszłość: Orlen Paliwa
    >
    > MAP by był zaangażowany bezpośrednio w Polyolefins (strategiczne bo PL jest importerem netto PP) i MAP pośrednio via Olren (Olren Paliwa) w Terminalu ale spłata kredytów jest obowiązkowa mimo umowy do 2030 bo wszystko jest zastanione ...
    >

    jakiś cud, 5 zielonych łapek ale ad rem nic w wątku.
[x]
GRUPAAZOTY 1,74% 19,26 2025-10-10 17:01:22
Przejdź do strony za 5 Przejdź do strony »

Czy wiesz, że korzystasz z adblocka?
Reklamy nie są takie złe

To dzięki nim możemy udostępniać
Ci nasze treści.