• pytania na konferencje Autor: ~realista [109.95.114.*]
    Podpowiadam Wam jakie pytania mozecie zadac jak bedzie ich duzo to wieksza szansa ze na ktores odpowiedza

    1) Jaki udzial sprzedazy hurtowej byl w przychodach segmentu CCC
    Ile sprzedazy przesunietej z q4 2024 zostalo rozlczone w q2 2025. Jaki procent sprzedazy hurtowej trafia do worldbox ?
    2) Jakie marze udaje sie uzyskiwac w sklepach WB tych z docelowa powierzchnia 700m2
    3) Przy jakim srednim kursie $ zostala zakupiona kolekcja AW2025
    4) Skad tak wysokie koszty w HP, Pan prezes wspominal ze warunki najmu sa doskonale. Czy koszty maja glownie zwiazek z promocja Halfprice w Hiszpani ? Czy w q3 i q4 dalej beda tak wysokie koszty powyzej 43% ?
    5) Dlaczego zapas w HP jest na tak niskim poziomie skoro spolka planuje otowrzyc kolejnych ponad 50 sklepow w nastepnych 6 miesiacach. Czy uda sie zatowarowac nowe sklepy ?
  • Re: pytania na konferencje Autor: ~Móchamed [31.61.241.*]
    Gdzieś twierdziłeś, że spółka mailowo odpowiada na pytania zadane na czacie, na które nie zostały udzielone odpowiedzi w czasie konferencji. Może się podziel z tutejszą społecznością otrzymanymi odpowiedziami.
  • Re: pytania na konferencje Autor: ~realista [109.95.114.*]
    Pytanie trzeba wyslac na kontakt do ir ccc. Ja dostalem odpowiedz na czesc z nich. Sprobuj sam cos wyslac :)
  • Re: pytania na konferencje Autor: ~Móchamed [31.61.241.*]
    No nieładnie, że się nie chcesz podzielić i zachowujesz dla siebie.
  • Re: pytania na konferencje Autor: ~realista [109.95.114.*]
    1. Na poziomie Grupy hurt stanowi niskie kilka % obrotu. Sprzedaż hurtowa z Q4’24 została w dużej mierze rozliczona w 1H’25. Ok. 50% hurtu trafia do Worldbox.
    2. Sklepy Worldbox nie mają jeszcze „docelowej” oferty produktowej (zgodnie ze strategią, ok. 75% oferty produktowej Worldbox to marki licencyjne – ale jeszcze nie jesteśmy w tym miejscu, co ma związek z momentem zawarcia umów licencyjnych na odzież i czasem produkcji). Ten udział licencji będzie skokowo rósł na przestrzeni 2H’25. W tym tygodniu do informacji publicznej został przekazany nasz zamiar objęcia pakietu większościowego udziałów w spółce MKRI (operator Worldbox). Wraz z pełną konsolidacją tej spółki będziemy dzielić się informacjami uzupełniającymi na temat jego funkcjonowania.
    3. Kolekcja AW25 została zakupiona po kursie istotnie niższym niż 4 zł.
    4. Jak wspominaliśmy w poprzedniej wiadomości, dynamika kosztów sprzedaży i administracji była pod wpływem przyspieszającego rozwoju HalfPrice, niższa od tempa ekspansji powierzchni handlowej (+45% rdr), a także inwestycji w dobrą widoczność i rozpoznawalność szyldu w nowo otwartych lokalizacjach. Zgodnie z wtorkową wypowiedzią Pana Prezesa Miłka dla Parkietu jest to efekt przejściowy/jednorazowy. W kolejnych okresach HP będzie korzystał z efektu dźwigni operacyjnej.
    5. Jak wskazaliśmy w wynikach wstępnych za Q2’25, zapas HalPrice będzie wręcz podlegał dalszej optymalizacji. Dążymy do skrócenia cyklu rotacji zapasami w HalfPrice. Aktualny poziom zapasu w HalfPrice nie jest dla nas absolutnie żadnym wyzwaniem w kontekście rozwoju sieci sprzedaży.
  • Re: pytania na konferencje Autor: ~realista [109.95.114.*]
    Pytalem jeszcze wczesniej o :

    Jaki byl wskaźnik LFL dla segmentu Halfprice w q2 2025 ?
    Z czego wynika tak znaczące pogorszenie tego segmentu np względem segmentu offline CCC w q2 2025?
    CFO mowil ze sprzedaz na poczatku sierpnia 2025 rosnie o kilkanascie procent czy mial na mysli wskaźnik LFL czy dynamikę przychodów całościowo ?

    dostalem cos takeigo:

    Jak wspomnieliśmy w raporcie oraz prezentacji, LFL dla całej sieci retail Grupy CCC w Q2’25 wyniósł +4% w walutach stałych.
    Opis czynników wpływających na wyniki HalfPrice w Q2’25 został zaprezentowany przez CFO podczas konferencji wynikowej z dnia 8 sierpnia br. (https://youtu.be/xCMFqNML1rM?si=N0vMKRJqDW9Cw7oo&t=434 i https://youtu.be/xCMFqNML1rM?si=5UAUi7DPWiPBjZlT&t=1262) oraz w opublikowanym raporcie:
    Wzrost sprzedaży HalfPrice o 22%. HalfPrice pozostaje najszybciej rozwijającą się linią biznesową Grupy CCC.
    Poziom marży brutto HalfPrice pod wpływem planowej optymalizacji poziomu zapasu (redukcja zapasów/m2 o 28% rdr) oraz przesunięcia popytu na przestrzeni kwartału na okres sezonowo wyższej aktywności promocyjnej. Spodziewany pozytywny wpływ rosnącego udziału marek licencyjnych na marżę brutto HalfPrice w drugim półroczu 2025 w związku z rosnącym wolumenem produkcji własnej odzieży.
    Dynamika kosztów sprzedaży i administracji pod wpływem przyspieszającego rozwoju HalfPrice, niższa od tempa ekspansji powierzchni handlowej (+45% rdr). Inwestycje w dobrą widoczność
    i rozpoznawalność szyldu w nowo otwartych lokalizacjach.
    Rentowność EBITDA segmentu HalfPrice za ostatnie 12 miesięcy na poziomie 18% (b.z. rdr) – ponadprzeciętnie wysokim na tle globalnej branży off-price.

    3.Dynamikę przychodów całościowo

    Odpwoiedzi sa sredniej jakosci moim zdaniem jedynie co ciekawe to ta informacja z WB odnosnie hurtu.
  • Re: pytania na konferencje Autor: ~Móchamed [31.61.244.*]
    "Miszczowie" komunikacji. Marża ebtda HP spadła z 20.1% do 13.6%. Zamiast merytorycznego komentarza na temat czynników składowych znaleźli sobie fajniejszy punkt odniesienia gdzie słaby wynik się rozmyje i będzie wyglądał przyjemniej. Ukoronowaniem sukcesu ma być ponadprzeciętność rentowność....
  • Re: pytania na konferencje Autor: ~realista [109.95.114.*]
    Tak dokładnie- traktują inwestorów jak malo inteligentnych
  • Re: pytania na konferencje Autor: ~On [5.173.190.*]
    Zakupy kolekcji aw25 po kursie istotnie niższym niż 4 pln.
    Bardzo dobra informacja
  • Re: pytania na konferencje Autor: ~Móchamed [31.61.252.*]
    Dzięki za info.
    Nie rozumiem tych wywodów o zapasach HP i ich optymalizacji. Poziom zapasów HP nie jest moim zdaniem żadnym problemem. Zapas HP stanowi ok 20% zapasu grupy przy udziale w sprzedaży grupy 18%. Wskaźniki zapasu na m2 są dużo niższe niż w CCC a niczego nie słyszymy o optymalizacji zapasu w CCC.
    Jeżeli wyprzedawali/czyścili zapasy/asortyment powinni to jasno powiedzieć zamiast opowiadać o rzekomym wpływie optymalizacji zapasu na marżę.
  • Re: pytania na konferencje Autor: ~Nowy [194.28.190.*]
    Nie mam wątpliwości, że ten wzrost o kilkanaście procent dotyczy przychodów calosciowo, a nie LFL., bo wtedy wyniki byłyby dużo lepsze. W HP, o czym była już tu kilka razy mowa, jest póki co strukturalny problem z asortymentem - tymi Mexxami itp. markami w dość wysokich cenach trudno zrobić obroty. Dopóki nie wejdą w większym stopniu marki do których prawa licencyjne nabywa CCC tak moim zdaniem będzie nadal. No chyba że ten skomplikowany wywód w odpowiedzi po konferencji na temat optymalizacji zapasów służył temu, żeby powiedzieć, że chcieli wypchnąć ten niechodliwy towar, ale za cenę agresywnych promocji, które obniżają marże.
  • Re: pytania na konferencje Autor: ~Móchamed [31.61.244.*]
    Szacunki LFL dla HP wskazują na -8%. Podzielam opinię, że asortyment jest wyzwaniem i problemem. Natomiast mocne wejście w licencje to odejście od modelu off-price więc muszą uważać.
  • Re: pytania na konferencje Autor: ~Móchamed [31.61.244.*]
    No i jeszcze powstaje pytanie czy to jest właściwy moment na agresywne skalowanie jeżeli występują problemy z odpowiednim zaopatrzeniem/asortymentem.
  • Re: pytania na konferencje Autor: ~Nowy [194.28.190.*]
    Może dlatego przyhamowali z nowymi otwarciami
[x]
CCC 0,69% 190,30 2025-09-24 17:02:14
Przejdź do strony za 5 Przejdź do strony »

Czy wiesz, że korzystasz z adblocka?
Reklamy nie są takie złe

To dzięki nim możemy udostępniać
Ci nasze treści.