Podpowiadam Wam jakie pytania mozecie zadac jak bedzie ich duzo to wieksza szansa ze na ktores odpowiedza
1) Jaki udzial sprzedazy hurtowej byl w przychodach segmentu CCC
Ile sprzedazy przesunietej z q4 2024 zostalo rozlczone w q2 2025. Jaki procent sprzedazy hurtowej trafia do worldbox ?
2) Jakie marze udaje sie uzyskiwac w sklepach WB tych z docelowa powierzchnia 700m2
3) Przy jakim srednim kursie $ zostala zakupiona kolekcja AW2025
4) Skad tak wysokie koszty w HP, Pan prezes wspominal ze warunki najmu sa doskonale. Czy koszty maja glownie zwiazek z promocja Halfprice w Hiszpani ? Czy w q3 i q4 dalej beda tak wysokie koszty powyzej 43% ?
5) Dlaczego zapas w HP jest na tak niskim poziomie skoro spolka planuje otowrzyc kolejnych ponad 50 sklepow w nastepnych 6 miesiacach. Czy uda sie zatowarowac nowe sklepy ?
Gdzieś twierdziłeś, że spółka mailowo odpowiada na pytania zadane na czacie, na które nie zostały udzielone odpowiedzi w czasie konferencji. Może się podziel z tutejszą społecznością otrzymanymi odpowiedziami.
Na poziomie Grupy hurt stanowi niskie kilka % obrotu. Sprzedaż hurtowa z Q4’24 została w dużej mierze rozliczona w 1H’25. Ok. 50% hurtu trafia do Worldbox.
Sklepy Worldbox nie mają jeszcze „docelowej” oferty produktowej (zgodnie ze strategią, ok. 75% oferty produktowej Worldbox to marki licencyjne – ale jeszcze nie jesteśmy w tym miejscu, co ma związek z momentem zawarcia umów licencyjnych na odzież i czasem produkcji). Ten udział licencji będzie skokowo rósł na przestrzeni 2H’25. W tym tygodniu do informacji publicznej został przekazany nasz zamiar objęcia pakietu większościowego udziałów w spółce MKRI (operator Worldbox). Wraz z pełną konsolidacją tej spółki będziemy dzielić się informacjami uzupełniającymi na temat jego funkcjonowania.
Kolekcja AW25 została zakupiona po kursie istotnie niższym niż 4 zł.
Jak wspominaliśmy w poprzedniej wiadomości, dynamika kosztów sprzedaży i administracji była pod wpływem przyspieszającego rozwoju HalfPrice, niższa od tempa ekspansji powierzchni handlowej (+45% rdr), a także inwestycji w dobrą widoczność i rozpoznawalność szyldu w nowo otwartych lokalizacjach. Zgodnie z wtorkową wypowiedzią Pana Prezesa Miłka dla Parkietu jest to efekt przejściowy/jednorazowy. W kolejnych okresach HP będzie korzystał z efektu dźwigni operacyjnej.
5. Jak wskazaliśmy w wynikach wstępnych za Q2’25, zapas HalPrice będzie wręcz podlegał dalszej optymalizacji. Dążymy do skrócenia cyklu rotacji zapasami w HalfPrice. Aktualny poziom zapasu w HalfPrice nie jest dla nas absolutnie żadnym wyzwaniem w kontekście rozwoju sieci sprzedaży.
Jaki byl wskaźnik LFL dla segmentu Halfprice w q2 2025 ? Z czego wynika tak znaczące pogorszenie tego segmentu np względem segmentu offline CCC w q2 2025? CFO mowil ze sprzedaz na poczatku sierpnia 2025 rosnie o kilkanascie procent czy mial na mysli wskaźnik LFL czy dynamikę przychodów całościowo ?
dostalem cos takeigo:
Jak wspomnieliśmy w raporcie oraz prezentacji, LFL dla całej sieci retail Grupy CCC w Q2’25 wyniósł +4% w walutach stałych. Opis czynników wpływających na wyniki HalfPrice w Q2’25 został zaprezentowany przez CFO podczas konferencji wynikowej z dnia 8 sierpnia br. (https://youtu.be/xCMFqNML1rM?si=N0vMKRJqDW9Cw7oo&t=434 i https://youtu.be/xCMFqNML1rM?si=5UAUi7DPWiPBjZlT&t=1262) oraz w opublikowanym raporcie: Wzrost sprzedaży HalfPrice o 22%. HalfPrice pozostaje najszybciej rozwijającą się linią biznesową Grupy CCC. Poziom marży brutto HalfPrice pod wpływem planowej optymalizacji poziomu zapasu (redukcja zapasów/m2 o 28% rdr) oraz przesunięcia popytu na przestrzeni kwartału na okres sezonowo wyższej aktywności promocyjnej. Spodziewany pozytywny wpływ rosnącego udziału marek licencyjnych na marżę brutto HalfPrice w drugim półroczu 2025 w związku z rosnącym wolumenem produkcji własnej odzieży. Dynamika kosztów sprzedaży i administracji pod wpływem przyspieszającego rozwoju HalfPrice, niższa od tempa ekspansji powierzchni handlowej (+45% rdr). Inwestycje w dobrą widoczność i rozpoznawalność szyldu w nowo otwartych lokalizacjach. Rentowność EBITDA segmentu HalfPrice za ostatnie 12 miesięcy na poziomie 18% (b.z. rdr) – ponadprzeciętnie wysokim na tle globalnej branży off-price.
3.Dynamikę przychodów całościowo
Odpwoiedzi sa sredniej jakosci moim zdaniem jedynie co ciekawe to ta informacja z WB odnosnie hurtu.
"Miszczowie" komunikacji. Marża ebtda HP spadła z 20.1% do 13.6%. Zamiast merytorycznego komentarza na temat czynników składowych znaleźli sobie fajniejszy punkt odniesienia gdzie słaby wynik się rozmyje i będzie wyglądał przyjemniej. Ukoronowaniem sukcesu ma być ponadprzeciętność rentowność....
Dzięki za info.
Nie rozumiem tych wywodów o zapasach HP i ich optymalizacji. Poziom zapasów HP nie jest moim zdaniem żadnym problemem. Zapas HP stanowi ok 20% zapasu grupy przy udziale w sprzedaży grupy 18%. Wskaźniki zapasu na m2 są dużo niższe niż w CCC a niczego nie słyszymy o optymalizacji zapasu w CCC.
Jeżeli wyprzedawali/czyścili zapasy/asortyment powinni to jasno powiedzieć zamiast opowiadać o rzekomym wpływie optymalizacji zapasu na marżę.
Nie mam wątpliwości, że ten wzrost o kilkanaście procent dotyczy przychodów calosciowo, a nie LFL., bo wtedy wyniki byłyby dużo lepsze. W HP, o czym była już tu kilka razy mowa, jest póki co strukturalny problem z asortymentem - tymi Mexxami itp. markami w dość wysokich cenach trudno zrobić obroty. Dopóki nie wejdą w większym stopniu marki do których prawa licencyjne nabywa CCC tak moim zdaniem będzie nadal. No chyba że ten skomplikowany wywód w odpowiedzi po konferencji na temat optymalizacji zapasów służył temu, żeby powiedzieć, że chcieli wypchnąć ten niechodliwy towar, ale za cenę agresywnych promocji, które obniżają marże.
Szacunki LFL dla HP wskazują na -8%. Podzielam opinię, że asortyment jest wyzwaniem i problemem. Natomiast mocne wejście w licencje to odejście od modelu off-price więc muszą uważać.