• Platforma X Autor: ~Nikoś [5.185.220.*]
    Pan Marek już rozkręca sie na platformie X, czy to dobrze wróży na przyszłość?

    pozdrawiam
  • Re: Platforma X Autor: ~Qb [188.146.160.*]
    Kiedyś bym powiedział że źle ale od niecałego roku powiem że bardzo dobrze! Do tego kolejne -67% na LOTF na Steam. Zaraz gra się zwróci, a kolejna zarobi więcej niż się wydaje. Mistrzowski chwyt marketingowy z tym że jeden kupuje, drugi gra za darmo. Następna część się sprzeda 2x tak.
  • Re: Platforma X Autor: ~Kosiarz [89.187.180.*]
    Marek ogarnia temat - komunikacja na X działa, ludzie to widzą i reagują. LOTF -67% na Steam to nie przypadek, tylko konkretny ruch. Gra była już w topce sprzedaży mimo mieszanych recenzji, a teraz jeszcze lepiej się monetyzuje. Model “kup jeden, drugi gra za free” to czysty zysk bo więcej graczy, więcej szumu, większy potencjał sprzedaży sequela.
    Niektórzy się śmieją, ale to może być ich najmocniejszy rok od dawna.
  • Re: Platforma X Autor: ~Positivum [37.31.134.*]
    Zaskoczony jestem, znowu chyba w pierwszej pięćsetce.. ponownie sprzedaż wystartowała..
  • Re: Platforma X Autor: ~qwerty [149.88.26.*]
    Dnia 2025-06-26 o godz. 22:24 ~Qb napisał(a):
    > Kiedyś bym powiedział że źle ale od niecałego roku powiem że bardzo dobrze! Do tego kolejne -67% na LOTF na Steam. Zaraz gra się zwróci, a kolejna zarobi więcej niż się wydaje. Mistrzowski chwyt marketingowy z tym że jeden kupuje, drugi gra za darmo. Następna część się sprzeda 2x tak.

    Epic sprzeda 
    dwa razy tyle ? Epic ktory sprzedaje w porywach 5% tego co sprzedaje Steam ?
    Pomijam juz fakt ze gra po przecenie prawie 70% tym bardziej nie ma szans aby sie zwrocila
    Zastanow sie co wypisujesz !!!
  • Re: Platforma X Autor: ~Qb [188.146.160.*]
    Zastanowiłem się. Sceptycznie podchodziłem do Epic i tego że gra nie pojawi się na Steam i nadal określam to jako wysokie ryzyko. Ale z drugiej strony zbudowała się sieć wiernych fanów. Gra stała się rozpoznawalna. Jeżeli poprawia problemy z poprzedniej części (a robią to czego dowodem jest wersja 2.0) to ludzie i tak kupią. Weź pod uwagę PS i Xbox ( raczej nowa odsłona nie będzie na Game Pass)
  • STOP FORUMOWYM DYLETANTOM Autor: ~Kosiarz [89.187.180.*]
    Dnia 2025-06-27 o godz. 13:22 ~qwerty napisał(a):
    > Dnia 2025-06-26 o godz. 22:24 ~Qb napisał(a):
    > > Kiedyś bym powiedział że źle ale od niecałego roku powiem że bardzo dobrze! Do tego kolejne -67% na LOTF na Steam. Zaraz gra się zwróci, a kolejna zarobi więcej niż się wydaje. Mistrzowski chwyt marketingowy z tym że jeden kupuje, drugi gra za darmo. Następna część się sprzeda 2x tak.
    >
    > Epic sprzeda 
    > dwa razy tyle ? Epic ktory sprzedaje w porywach 5% tego co sprzedaje Steam ?
    > Pomijam juz fakt ze gra po przecenie prawie 70% tym bardziej nie ma szans aby sie zwrocila
    > Zastanow sie co wypisujesz !!!

    Zastanów się Ty, ale nad tym, jak bardzo mijasz się z aktualnymi realiami rynku gier.
    Po pierwsze: twierdzenie, że Epic „sprzedaje w porywach 5% tego co Steam” to mit sprzed kilku lat. Z danych ujawnionych w procesie Apple vs Epic (2021), a potem z raportów z 2023–2024 wynika, że choć Steam wciąż dominuje, udział Epic w sprzedaży cyfrowej gier AAA wzrósł do 14–18% globalnie, a w przypadku niektórych ekskluzywów przekraczał 25% (np. Alan Wake 2, Immortals of Aveum).
    Po drugie: przecena -67% wcale nie musi oznaczać straty. Gra została już wcześniej sprzedana w kilkuset tysiącach kopii w pełnej cenie, co pokryło znaczną część kosztów produkcji. Obniżka to klasyczny sposób na spieniężenie „ogonów sprzedażowych” a z danych SteamDB widać, że LOTF wróciło do top 20 globalnych bestsellerów. Przy 67% obniżce i średniej cenie około 20€, każdy 1 mln sprzedanych kopii to nadal ~20 milionów euro przychodu brutto. Więcej niż niejeden premierowy tytuł z 2024 r.
    Po trzecie: Model „kup jeden, drugi gra za darmo” generuje nie tylko dodatkowy buzz, ale także konwersje DLC, mikrotransakcji i subskrypcji. Wg raportu Newzoo z grudnia 2024 r., gracze 2-osobowi (kupujący + zaproszony) generują średnio o 26% wyższy ARPU (średni przychód na użytkownika) niż gracze solo bo grają dłużej i są bardziej lojalni.
    Po czwarte: ignorujesz konsole a to tam LOTF 2.0 notuje największy wzrost. Na Xbox i PlayStation sprzedaż cyfrowa często przewyższa pecetową. I nie, tytuł nie pojawi się w Game Pass ani PS Plus co oznacza pełną cenę dla większości graczy konsolowych.
    Podsumowując to obecna strategia to nie żadne „pchanie gry na siłę”, tylko przemyślana próba maksymalizacji długoterminowego zysku z IP. Jeśli LOTF 2 dowiezie lepszą jakość przy tak budowanym zapleczu marketingowym i społecznościowym, szanse na sukces są większe niż się wielu „weteranom z forów” wydaje.
    Z faktami się nie dyskutuje, ale można je wreszcie przyjąć do wiadomości.

  • Re: STOP FORUMOWYM DYLETANTOM Autor: ~qwerty [149.88.26.*]
    Fakty sa takie ze gra za 300 mln po 1,5 roku od premiery nadal sie nie zwrocila i sie juz nie zwroci.
    Ten milion sprzedazy w 70% przecenie to dobry zart co ? Obecne przychody starcza moze na dzialalnosc operacyjna i tyle…
  • Re: STOP FORUMOWYM DYLETANTOM Autor: ~Qb [188.146.160.*]
    Pracują nad kilkoma projektami jednocześnie. To już coś znaczy. Za rok premiera następnej części LOTF, do tego za 2 lata Sniper, za 3 Projekt H. Na boku mniejsze gierki w tym Tails of Iron 3.
  • Re: STOP FORUMOWYM DYLETANTOM Autor: post88 [79.184.150.*]
    merytorycznie
  • (wiadomość usunięta przez moderatora) Autor: (usunięty) [138.199.59.*]
    (wiadomość usunięta przez moderatora)
[x]
CIGAMES -0,35% 2,88 2025-09-19 17:00:00
Przejdź do strony za 5 Przejdź do strony »

Czy wiesz, że korzystasz z adblocka?
Reklamy nie są takie złe

To dzięki nim możemy udostępniać
Ci nasze treści.