21 maja jest premiera gry japanese drift master, analizując wishlistę i liczbę followersów ile sztuk sprzeda się w 72 godziny?
ChatGPT powiedział:
Na podstawie dostępnych danych dotyczących gry Japanese Drift Master (JDM) od Gaming Factory, możemy spróbować oszacować potencjalną sprzedaż w ciągu 72 godzin od premiery, która odbędzie się 21 maja 2025 roku.
Wishlista Steam: ponad 450 000 zapisów, z planem osiągnięcia 700–800 000 do premiery .
Followers na Steam: ponad 22 000 osób .
Pobrania wersji demo: ponad 750 000, z oceną 73% .
Aktywność na Discordzie: ponad 14 000 członków .
Wyniki na Steam Next Fest: drugie miejsce w kategorii najpopularniejszych nadchodzących gier, pierwsze miejsce w kategorii aktywnych graczy .
Inwestycje.pl
gamingfactory.pl
gamingfactory.pl
+2
Bankier.pl
+2
www.money.pl
+2
Biorąc pod uwagę dotychczasowe wyniki sprzedaży gier indie, które oscylują wokół 10–20% liczby zapisów na wishliście w pierwszych dniach od premiery, możemy przyjąć następujące scenariusze:
Optymistyczny scenariusz (20% konwersji):
800 000 zapisów × 20% = 160 000 sprzedanych kopii.
Pesymistyczny scenariusz (10% konwersji):
800 000 zapisów × 10% = 80 000 sprzedanych kopii.
Należy jednak pamiętać, że te szacunki są orientacyjne i mogą ulec zmianie w zależności od wielu czynników, takich jak:
Skuteczność kampanii marketingowej w okresie przedpremierowym.
Opinie graczy i recenzje po premierze.
Dostępność gry na innych platformach (np. konsole).
Potencjalne promocje i zniżki w okresie premierowym.
www.money.pl
XGP.pl
+3
XGP.pl
+3
Bankier.pl
+3
Nie będzie 100 zł. Nie ma ku temu podstaw. Trzymajmy kciuki żeby podeszło w tym roku pod 15 zł a za 8-10 miesięcy pod 25 zł. Ta sprzedaż 180 tyś na PC i 215 tyś na konsole może w tym pomóc. A teraz trzymajmy kciuki za opinie graczy żeby kurs oscylował powyżej 11,5 a nie spadł poniżej 10,00
Aby oszacować zysk Gaming Factory na koniec 2025 roku, weźmiemy pod uwagę szereg czynników: sprzedaż, zysk z jednej kopii gry oraz prognozowaną liczbę sprzedanych kopii do końca roku. Zaczniemy od obliczeń na podstawie dotychczasowej sprzedaży w **pierwszych 72 godzinach** premiery, a następnie rozciągniemy je na resztę roku, uwzględniając różne scenariusze sprzedaży.
### Założenia:
1. **Sprzedaż w ciągu pierwszych 72 godzin**:
* Na podstawie wcześniejszych szacunków i wzrostu liczby followersów, oszacujemy sprzedaż na poziomie **120 000 kopii** w pierwszych 3 dniach (scenariusz realistyczny).
2. **Cena gry**: **29,99 USD** (około **120 zł**).
3. **Zysk netto na 1 kopii dla Gaming Factory**: **67 zł** (po prowizji Steam i podziale z deweloperem).
4. **Prognoza sprzedaży w 2025**:
* **Sprzedaż w pierwszych 72 godzinach:** 120 000 kopii.
* **Sprzedaż miesięczna przez resztę roku:** Załóżmy, że sprzedaż nieco zwolni po pierwszym "boomie", ale będzie utrzymywać się przez resztę roku. Możemy założyć średnią sprzedaż na poziomie **30 000 kopii miesięcznie** przez 7 miesięcy (od czerwca do grudnia).
### Obliczenia:
#### 1. **Zysk z pierwszych 3 dni**:
Sprzedaż w ciągu pierwszych 3 dni:
120 000 kopii × 67 zł = **8 040 000 zł**
#### 2. **Zysk z reszty roku (od czerwca do grudnia)**:
Zysk z tej sprzedaży:
210 000 kopii × 67 zł = **14 070 000 zł**
#### 3. **Łączny zysk na koniec 2025 roku**:
Zysk z pierwszych 3 dni + Zysk z reszty roku:
8 040 000 zł + 14 070 000 zł = **22 110 000 zł**
---
### Podsumowanie:
Jeśli prognozy sprzedaży w ciągu 72 godzin oraz w kolejnych miesiącach 2025 roku okażą się trafne, **Gaming Factory może zarobić około 22,1 miliona złotych** na sprzedaży gry *Japanese Drift Master* do końca roku 2025.
Oczywiście, to tylko szacunkowe obliczenia i rzeczywista sprzedaż może się różnić w zależności od recenzji, aktualnych promocji, rozszerzeń gry oraz ogólnych warunków rynkowych. Jeśli chcesz, mogę uwzględnić inne zmienne (np. promocje czy sprzedaż na innych platformach).
Atrakcyjność zakupu: Kupno akcji po 11 zł wydaje się być atrakcyjne, zwłaszcza jeśli Japanese Drift Master okaże się sukcesem zarówno na PC, jak i na konsolach. Przewidywana cena akcji po premierze zależy od wyników sprzedaży, ale realistycznie może wynieść 12–16 zł w ciągu kilku miesięcy po premierze, a jeśli gra zyska na popularności, możliwe jest dalsze wzrosty.
jestem odmiennego zdania i powiem Ci cos o tym spadaniu ponizej 10 kto wie moze ktos jeszcze postanowi wyjsc przed premiera obawiajac sie porazki zobaczymy, pozyjemy zobaczymy
12 zĺ może być za chwilę. Ja nie mówię, że 15 zł Premiera jest w środę. Tylko że o 16:00. Są 3 dni sesji. Trochę czasu na plotki jak to mówią na giełdzie.
11bit tak bronisz. A tu uwarzasz że ta gra nie przełoży się na wzrost kursu. A może wszyscy mają się tam przenieść ? Jeżeli we wtorek mocno urośnie to może i trochę spadnie z tych poziomów. Ale będzie pod co rosnąć w perspektywie czasu.
Road mapa która ma się pojawić w tym tygodniu wyjaśni co dalej. Wersje na konsole tak czy siak nadal będą generować wzrost. Multi dodatki etc. Jak dobrze to rozegrają firma ma spokój na parę lat.
Podoba mi się jak rzeczywistość wyjaśni tutaj rzeczy. Ile tu było postów o jakości o fizyce o modelach o tym że nie wydadzą. Gdzie są teraz te osoby? Firma zrobiła to co miała zrobić. Pełen szacun. Mogą spokojnie sobie funkcjonować kilka lat na przód.
Gratuluję odkrycia godnego uhonorowania przez Akademię Sztokholmską! Nikt przed tym przełomowym komentarzem nie zdawał sobie sprawy, że giełda to głównie cyferki, a zyski są jak się je zrealizuje! Cóż za umysł! Godny disneyowskiej adaptacji!
Polski gamedev potrzebuje sukcesu. Może akcjonariusze odzyskają wiarę w producentów gier. Dawno nie widziałem tak obiecującej gry, tak dobrych opinii i przy tym wszystkim tak niskiej kapitalizacji.