Zauważam tu dużo pozytywnych aspektów, o których częściowo pisałem juz wczesniej:
• Koncentracja na konkretnych segmentach: Skupienie się na kosmetykach (lakiery hybrydowe, pielęgnacja dłoni), odzieży UV oraz potencjale grafenu może pozwolić na głębszą specjalizację i budowanie silnej pozycji w wybranych niszach rynkowych.
• Wykorzystanie istniejących marek i akwizycji: Rozwijanie marek 8belle i Brown as Berries oraz niedawne nabycie praw do tej drugiej marki wydaje się logicznym krokiem w celu szybszego wejścia na rynek kosmetyków do pielęgnacji dłoni.
• Synergia biznesowa i kosztowa: Dążenie do synergii pomiędzy segmentami jest kluczowe dla efektywności operacyjnej i optymalizacji kosztów. Wykorzystanie wspólnych kanałów dystrybucji lub zasobów może przynieść znaczące korzyści.
• Wykorzystanie potencjału grafenu: Planowane zacieśnienie współpracy z obecnymi partnerami i komercjalizacja patentów związanych z grafenem otwiera drzwi do innowacyjnych rozwiązań i potencjalnie wysokomarżowych produktów, w tym w segmencie kosmetycznym.
• Własny e-commerce B2B i B2C: Rozwijanie własnych kanałów sprzedaży online daje większą kontrolę nad marżą i relacjami z klientami, zarówno profesjonalnymi, jak i detalicznymi.
• Planowany rozwój i rozszerzenie asortymentu: Elastyczność w postaci rozważania rozszerzenia oferty odzieży UV po walidacji rynkowej (np. produkty dla dzieci, odzież sportowa) świadczy o adaptacyjnym podejściu.
• Ambicje ekspansji geograficznej: Planowane wejście na wybrane rynki europejskie zwiększa potencjał wzrostu.
• Doświadczony zarząd: Wzmianki o wiedzy, doświadczeniu i kontaktach branżowych wiceprezes Sylwii Gołębiewskiej są pozytywnym sygnałem.
• Budowanie wartości dla akcjonariuszy: To nadrzędny cel, który powinien kierować wszystkimi działaniami spółki.
Jak dojdą do tego znajomości, to szybko sie rozniesie, ze warto te akcje posiadac w portfelu :)
Na razie obroty, jak w warzywniaku. Szalu na kursie nie ma. Nawiasem mowiac ta odziez UV to moze byc ciekawy temat. Jezeli noszenie takiej odziezy umozliwia opalanie to to moze byc game changer w segmencie strojow kapieliwych (sadze, ze nie tylko panie ale i panowie chetnie zaopatrzyliby sie w takie kapielowki :)) . Nie wiem, czy jest to unikalny patent czy tez ktos jeszcze ma to w ofercie. Ale jezeli przebiliby sie z tym na rynek europejski to tu moga byc ciekawe rzeczy sie dziac.
Chlopie gdzie ty żyjesz takie stroje to teraz norma wejdz sobie do decathlonu internet shein. A ty tu nowosci widziasz szczerze nie zaskoczyli a jesli nie zaskocza w tych branżach to nie maja czego szukac
Fajna strategia, tylko że nie ma tam żadnych odniesień do perspektyw finansowych. W którym roku chcą przekroczyć próg rentowności, jaki dany segment ma osiągnąć przychód w perspektywie 2-3 lat. Obecna wycena już zakłada, że spółka będzie na plusie na poziomie 2-3 mln rocznie, a wydaje się, że droga do tego nie jest jeszcze określona. Przynajmniej w strategii nie widać tego.