• Warunki sprzedaży Black Hawk Autor: ~Realista [83.12.245.*]
    Żeby być pośrednikiem w sprzedaży helikopterów takich jak Black Hawk (UH-60) – produkowanych przez amerykański koncern Sikorsky Aircraft (Lockheed Martin) – trzeba spełnić szereg poważnych wymagań formalnych, prawnych i biznesowych, ponieważ mówimy o sprzęcie wojskowym objętym restrykcyjną kontrolą eksportową. Poniżej kluczowe warunki:

  • Re: Warunki sprzedaży Black Hawk Autor: ~Misio [109.243.5.*]
    No co ty? Serio? Może napisz do Proguns i ich ostrzeż
  • Re: Warunki sprzedaży Black Hawk Autor: zwiedzamnet [91.123.188.*]
    przecież oni żadnego smiglowca wojskowego nigdy nikomu nie sprzedadzą. To są listy i opowieści o mchu i paproci.

  • Re: Warunki sprzedaży Black Hawk Autor: ~WesolyRomek [5.173.22.*]
    A wiesz to skąd
  • Re: Warunki sprzedaży Black Hawk Autor: ~WesolyRomek [5.173.22.*]
    Jest napisane że mają licencję cwaniaczku. Dostali ją na jakichś podstawach.
  • Re: Warunki sprzedaży Black Hawk Autor: ~fakeNews [31.0.93.*]
    Sprzedaż śmigłowców Black Hawk (UH-60 i pochodnych wersji) podlega bardzo surowym regulacjom, ponieważ to produkt obronny objęty amerykańską kontrolą eksportu broni. Oto kluczowe warunki i ograniczenia:


    ---

    1. Wymagana zgoda rządu USA (DSCA i ITAR):

    Black Hawki są produkowane przez firmę Sikorsky (należącą do Lockheed Martin) i klasyfikowane jako broń wojskowa zgodnie z przepisami ITAR (International Traffic in Arms Regulations).

    Sprzedaż zagraniczna odbywa się wyłącznie za zgodą Departamentu Stanu USA przez DSCA (Defense Security Cooperation Agency).

    Istnieją dwie główne formy sprzedaży:

    FMS (Foreign Military Sales) – sprzedaż międzypaństwowa, zatwierdzana przez Kongres USA.

    DCS (Direct Commercial Sales) – bezpośrednia sprzedaż między firmami, ale nadal wymaga zezwolenia Departamentu Stanu USA.




    ---

    2. Kupujący musi być zaufanym partnerem USA:

    Zakup Black Hawków jest dostępny tylko dla państw sojuszniczych, zwykle członków NATO, sojuszy regionalnych lub bliskich partnerów strategicznych.

    USA ocenia ryzyko użycia śmigłowców niezgodnie z ich przeznaczeniem (embargo, wojny domowe, terroryzm itp.).



    ---

    3. Licencje eksportowe (ITAR):

    Każda sprzedaż lub re-eksport śmigłowca lub nawet jego części (np. wirników, awioniki) wymaga licencji ITAR.

    Naruszenie tych przepisów grozi poważnymi sankcjami, w tym karnymi i cywilnymi.



    ---

    4. Kontrakt serwisowy i kontrola użytkowania:

    Umowy sprzedaży często zawierają zapisy o zakazie dalszej odsprzedaży bez zgody USA.

    Klient zobowiązuje się do przestrzegania określonego trybu użytkowania, np. tylko dla celów obronnych, misji cywilnych lub ratowniczych.



    ---

    5. Ograniczenia w Polsce:

    W Polsce zakup śmigłowców wojskowych (nawet dla firm prywatnych) podlega zgodzie MON i koncesji MSWiA (jeśli mają służyć do zadań z zakresu ochrony, np. transport wartości lub operacje specjalne).

    Każdy podmiot planujący sprzedaż Black Hawków w Polsce musiałby mieć pozwolenie na obrót uzbrojeniem, uzyskać zgody USA, a także podpisać ścisłą umowę serwisową i kontrolną z producentem.



    ---
[x]
PROGUNSGR -1,33% 5,94 2025-09-18 17:00:00
Przejdź do strony za 5 Przejdź do strony »

Czy wiesz, że korzystasz z adblocka?
Reklamy nie są takie złe

To dzięki nim możemy udostępniać
Ci nasze treści.