• Raport podsumowanie Autor: ~Info [83.29.170.*]
    skrócone podsumowanie najważniejszych informacji z raportu Cherrypick Games S.A. za IV kwartał 2024 roku:

    1. Nowa strategia i zmiany w portfolio gier

    Spółka zdecydowała o dokonaniu odpisów aktualizujących projekty, których nie jest w stanie efektywnie monetyzować. Dotyczy to głównie tytułów mobilnych w modelu F2P, który przestał być kluczowym obszarem działalności. Zarząd jednak nadal monitoruje rynek gier mobilnych i nie wyklucza aktywności w tym segmencie.

    Główne projekty koncentrują się obecnie na wydawaniu gier na platformach premium (Steam, konsole), z planem dalszego rozwoju tytułów przez DLC i budowanie silnych marek. Spółka odnotowała dobre przyjęcie dema gry Angst, kontynuuje prace nad projektem Q we współpracy z Frozen District, a także rozwija nową produkcję Sniper at Work. Przewidywana jest co najmniej jedna premiera w 2025 roku.



    2. Kluczowe dane finansowe za 2024 rok

    Przychody ze sprzedaży: 2 146 tys. zł (spadek z 6 267 tys. zł w 2023).

    Wynik netto: -15 178 tys. zł (wobec 3 561 tys. zł w 2023). Pogorszenie wyniku związane jest w dużej mierze z odpisami aktualizującymi wybrane projekty.

    Zysk/strata z działalności operacyjnej: -14 435 tys. zł (poprzednio 3 590 tys. zł).

    Środki pieniężne na koniec okresu: 85 tys. zł (spadek z 672 tys. zł).

    Kapitał własny: 815 tys. zł (spadek z 15 867 tys. zł).

    Strata netto przypadająca na jedną akcję: -11,17 zł.



    3. Główne pozycje kosztowe

    Wśród kosztów dominują usługi obce (2 382 tys. zł) oraz koszty pracownicze (1 411 tys. zł). Amortyzacja środków trwałych, wartości niematerialnych i prac rozwojowych wyniosła 1 971 tys. zł.

    Spółka zmniejszyła zatrudnienie z 10 do 6 osób (w etatach) w porównaniu do poprzedniego roku.



    4. Odpisy aktualizujące i nakłady na prace rozwojowe

    Łączna wartość aktywów w postaci nakładów na prace rozwojowe spadła z 16 518 tys. zł do 1 484 tys. zł, głównie na skutek odpisów aktualizujących projekty, których perspektywy rynkowe okazały się słabsze od zakładanych.

    Spółka poniosła w 2024 roku 1 973 tys. zł nakładów na prace rozwojowe (wobec 3 966 tys. zł w roku poprzednim).



    5. Zarządzanie kapitałem i finansowanie

    Zadłużenie netto wzrosło do 354 tys. zł, a wskaźnik zadłużenia (zadłużenie netto/kapitał własny) wynosi 43,44%.

    W ciągu roku przepływy z działalności operacyjnej pozostają dodatnie (974 tys. zł), jednak znacząco niższe niż rok wcześniej (4 560 tys. zł).

    Na poziomie działalności inwestycyjnej wystąpił wypływ środków w kwocie -1 964 tys. zł (głównie nakłady na nowe projekty).



    6. Planowane działania

    Zarząd podkreśla chęć intensywnego rozwijania nowych gier na wielu platformach. Celem jest systematyczne wydawanie tytułów i rozwój już wydanych projektów (m.in. przez DLC) oraz dalsze budowanie rozpoznawalnych marek.

    Władze Spółki liczą na poprawę sytuacji finansowej i skuteczną monetyzację nowych gier w 2025 roku.
  • Re: Raport podsumowanie Autor: ~Michał [188.47.104.*]
    Raport taki jakiego można się był spodziewać. Szkoda, że przesuwają premierę Angst ale lepiej tak niż wydać niedopracowaną grę. Niezmiennie czekam na premiery i wierzę, że przyniosą niezłe zyski.
[x]
CHERRY 0,68% 5,92 2025-12-02 16:46:00
Przejdź do strony za 5 Przejdź do strony »

Czy wiesz, że korzystasz z adblocka?
Reklamy nie są takie złe

To dzięki nim możemy udostępniać
Ci nasze treści.