• Garść obliczeń Autor: ~Kronos [74.116.32.*]
    Silent Hill 2 sprzedał się w 2 mln sztuk w niecałe pół roku.

    Przyjmijmy:
    1. Cronos: The New Dawn sprzeda się w milionie sztuk w całym 2025, nie jest to nadmierny entuzjazm bo ponad milion sztuk sprzedało się Dead Space Remake, a według zapowiedzi Cronos: The New Dawn będzie nie gorsze, a może nawet lepsze.

    2. Cena średnia 200 zł, co przy prowizji Steam 25% i vat 25% (dla ułatwienia) oznacza 100 zł od sztuki wpływ do Bloober Team, razem 100 mln zł.

    3. Koszt produkcji to 25 mln zaksięgowane dla Take Two, płatne z przychodów.

    4. Pozostaje zysk 75 mln zł.

    5. Do tego zyski z dobrej sprzedaży Silent Hill, z małych gier dawniejszych, oszacujmy 25 mln zł

    6. Łącznie zysk w 2025 to 100 mln zł, tj. 5 zł na akcję EPS. Trochę więcej niż ma teraz CD Projekt na akcję.

    7. Bloober Team udowodnił, że potrafi robić dobre gry (vide oceny Silent Hill 2). To oznacza prawie na pewno zlecenie Silent Hill 1 a później 3, i zyski.

    8.Do tego wiele gier w toku, filmy, seriale, ai do produkcji gier i augmented reality, jako dodatkowa wartość w spółce, pod którą można spekulować.

    9. CD Projekt kosztuje 219 zł. Popatrz jeszcze raz na pkt 6 powyżej.

    Ponadto:

    10. Wykres jest od lipca 2020 w ogromnej konsolidacji, nieco podobnej do spodka z uszkiem. Obecnie wydaje się że trwa wybicie z uszka. Jakby narysować zakres wybicia z tej konsolidacji, przyjmując 3,50 zł jako początek ruchu przed konsolidacją, to na wykresie logarytmicznym - i nic na to nie poradzę - pojawia się 200 zł.

    11. Donald Trump przywrócił nadzieję, że w grach ważna jest grywalność a nie lewacka ideologia, a zatem gry Bloober Team ceniące sobie graczy mają lepsze perspektywy niż czarni samuraje itp. Nawet Elon Musk kilka dni temu napisał o ohydzie recenzji gier i potrzebie posprzątania po DEI. Bloober Team nie wymaga sprzątania.

    12. Hossa pokoleniowa nadchodzi na polskiej giełdzie, tak mówią niektórzy. Poprzednia skończyła się w 2007. Ktoś ją pamięta..? Powtórka poniesie najwyżej spółki, o których będą jednoznacznie pozytywne wiadomości.

    13. Dla porównania spółka Benefit konsolidowała się w latach 2018-2023. Fala wybicia podniosła cenę o ok. 800% w 2 lata. Jeśli analogia, to 8x25 zł --> 200 zł na koniec 2026 :-)

  • Re: Garść obliczeń Autor: ~Quba [5.173.210.*]
    Milion sprzedanych sztuk i wzrost o kilka set % akcji. Śmiech na sali. CDR sprzedał kilka dziesiat mln. sztuk Wiedzmina 3 to dlaczego akcje tym torem myślenia nie były warte tys. zl.za akcje. Cig sprzedał podobno kilka mln. LOTF i zobacz po ile chodzi.
  • Re: Garść obliczeń Autor: ~Kronos [74.116.32.*]
    Pomyśl, zanim się zaplujesz.

    CD Projekt ma 21 mln akcji, więc ta ogromna sprzedaż Wiedźmina przełożyła się na wycenę liczoną w miliardach złotych, ponieważ iloczyn ceny i ilości akcji zadziałał.

    W Bloober Team jest 2 mln akcji więc przy cenie 200 zł wycena będzie mniej niż 1/10 wyceny CD Projekt.

    Jaki był budżet gry CIG i jaka cena sprzedaży? Cena średnia, nie z premiery, tj. po nieustających niemal promocjach. Co CIG ma do zaoferowania ponad dwie gry w portfolio, co do których tylko ta snajperska ma potencjał, aby czymś się wyróżniała w kolejnej wersji?
  • Re: Garść obliczeń Autor: ~Kronos [74.116.32.*]
    Poprawka: CD Projekt ma 100 mln akcji, a Bloober Team 20 mln. Nie zmienia to logiki mojej oceny sytuacji.

    Przy 200 zł obecnie CD Projekt ma 21 mld kapitalizacji, Bloober Tema miałby 4 mld. W intensywnym trendzie wzrostowym nic nadzwyczajnego.
  • Re: Garść obliczeń Autor: ~Max [172.226.62.*]
    Dead Space sprzedało się w 2miln bez promocji podobnie Callisto Protocol
  • Re: Garść obliczeń Autor: ~jutro [31.178.197.*]
    z SH2 będzie więcej
  • Re: Garść obliczeń Autor: ~Oko [77.222.225.*]
    Cisza przed burzą
  • Re: Garść obliczeń Autor: ~Gracz [217.119.69.*]
    Czy ta garść obliczeń jest aktualna po kilku miesiącach?
  • Re: Garść obliczeń Autor: ~kuna [73.246.123.*]
    Dnia 2025-02-10 o godz. 18:51 ~Kronos napisał(a):
    > Silent Hill 2 sprzedał się w 2 mln sztuk w niecałe pół roku.
    >
    > Przyjmijmy:
    > 1. Cronos: The New Dawn sprzeda się w milionie sztuk w całym 2025, nie jest to nadmierny entuzjazm bo ponad milion sztuk sprzedało się Dead Space Remake, a według zapowiedzi Cronos: The New Dawn będzie nie gorsze, a może nawet lepsze.
    >
    > 2. Cena średnia 200 zł, co przy prowizji Steam 25% i vat 25% (dla ułatwienia) oznacza 100 zł od sztuki wpływ do Bloober Team, razem 100 mln zł.
    >
    > 3. Koszt produkcji to 25 mln zaksięgowane dla Take Two, płatne z przychodów.
    >
    > 4. Pozostaje zysk 75 mln zł.
    >
    > 5. Do tego zyski z dobrej sprzedaży Silent Hill, z małych gier dawniejszych, oszacujmy 25 mln zł
    >
    > 6. Łącznie zysk w 2025 to 100 mln zł, tj. 5 zł na akcję EPS. Trochę więcej niż ma teraz CD Projekt na akcję.
    >
    > 7. Bloober Team udowodnił, że potrafi robić dobre gry (vide oceny Silent Hill 2). To oznacza prawie na pewno zlecenie Silent Hill 1 a później 3, i zyski.
    >
    > 8.Do tego wiele gier w toku, filmy, seriale, ai do produkcji gier i augmented reality, jako dodatkowa wartość w spółce, pod którą można spekulować.
    >
    > 9. CD Projekt kosztuje 219 zł. Popatrz jeszcze raz na pkt 6 powyżej.
    >
    > Ponadto:
    >
    > 10. Wykres jest od lipca 2020 w ogromnej konsolidacji, nieco podobnej do spodka z uszkiem. Obecnie wydaje się że trwa wybicie z uszka. Jakby narysować zakres wybicia z tej konsolidacji, przyjmując 3,50 zł jako początek ruchu przed konsolidacją, to na wykresie logarytmicznym - i nic na to nie poradzę - pojawia się 200 zł.
    >
    > 11. Donald Trump przywrócił nadzieję, że w grach ważna jest grywalność a nie lewacka ideologia, a zatem gry Bloober Team ceniące sobie graczy mają lepsze perspektywy niż czarni samuraje itp. Nawet Elon Musk kilka dni temu napisał o ohydzie recenzji gier i potrzebie posprzątania po DEI. Bloober Team nie wymaga sprzątania.
    >
    > 12. Hossa pokoleniowa nadchodzi na polskiej giełdzie, tak mówią niektórzy. Poprzednia skończyła się w 2007. Ktoś ją pamięta..? Powtórka poniesie najwyżej spółki, o których będą jednoznacznie pozytywne wiadomości.
    >
    > 13. Dla porównania spółka Benefit konsolidowała się w latach 2018-2023. Fala wybicia podniosła cenę o ok. 800% w 2 lata. Jeśli analogia, to 8x25 zł --> 200 zł na koniec 2026 :-)
    >

    Trochę kosztów produkcji przez palce tej garści przeciekło;-) 25mln koszt gry? z promocją to x4 trzeba pomnożyć
    a to i tak jest ze 3-4 razy taniej niż gdyby robić taką grę przy zachodnich budżetach.
  • Re: Garść obliczeń Autor: ~edek [89.79.173.*]
    czyli podsumowując balon jest
  • Re: Garść obliczeń Autor: ~warren_muppet [83.9.203.*]
    sh 2 2 miliony w niecałe 4 miesiące, a dead space remake to tak dobra gra, że trudno tutaj mówić o przebiciu jej. Jednak obecna sprzedaż na ps store jest lepsza od silent hill F. Milion w pół roku w zasięgu jak taka sprzedaż na ps się utrzyma (w stanach na amazonie edycja pudełkowa jest top 24 w sprzedaży na ps5 - borderlands top 95, hell is us top 99).
  • Re: Garść obliczeń Autor: ~edek [89.79.173.*]
    czemu tego nie widać w wynikach finansowych ?
  • Re: Garść obliczeń Autor: ~Luzik [84.40.223.*]
    Może dlatego że nie było jeszcze premiery ?
  • Re: Garść obliczeń Autor: ~edek [89.79.173.*]
    silent hill 2 było, a od tego zaczyna się wątek. medium też już było
  • Re: Garść obliczeń Autor: ~Luzik [84.40.223.*]
    A jakich wyników spodziewałeś się w latach/kwartałach gdy w produkcji był Cronos czyli największa ich dotychczasowa gra?
  • Re: Garść obliczeń Autor: ~edek [89.79.173.*]
    lepszych przychodów
  • Re: Garść obliczeń Autor: dimmu3 [188.146.174.*]
    Mistrz
[x]
BLOOBER 4,88% 25,80 2025-09-19 17:01:13
Przejdź do strony za 5 Przejdź do strony »

Czy wiesz, że korzystasz z adblocka?
Reklamy nie są takie złe

To dzięki nim możemy udostępniać
Ci nasze treści.