• spadek 13% Autor: ~new [93.174.30.*]
    spadek 13% w stosunku do IVQ 2023 a wszyscy pisali, że po odcięciu żabki będzie upadek spółki. Pewnie teraz będą pisać że odejdzie jeszcze PP i na pewno odejdzie integracja zabka-pnt-pp bo to pewne ale to będzie miało bardzo mały wpływ na przychody spółki. Już teraz widać że ta żabka miała wpływ ale nie tak kolosalny jak niektórzy opisywali. Większość trolli pisała o tej żabce jakby to był główny przychód xd
  • Re: spadek 13% Autor: ~bart [46.112.100.*]
    Dokładnie,
  • Re: spadek 13% Autor: ~Jerry [85.190.245.*]
    IV kwartał już na pewno nic Żabki nie było? To co jeszcze jest tu tak dużym czynnikiem ryzyka, że urs jest w tym miejscu?
  • Re: spadek 13% Autor: ~ntpt [147.161.248.*]
    Spadek zafałszowany wyjątkowo dużą ilością oddanych APM: 64% więcej niż w Q4 2023 i 329% więcej niż w Q3 2024. Pewnie robili to na gwałt przed końcem roku i żeby próbować dogadywać się z PP.
    Tak czy inaczej spadki z tytułu podstawowej działalności (umowy z DHL i DPD na PUDO w Żabkach) są znaczne.
  • Re: spadek 13% Autor: ~Jerry [37.225.30.*]
    Czyli wyjaśni się wszystko dopiero po 2 kwartale 2025?
  • Re: spadek 13% Autor: ~new [93.174.30.*]
    co to znaczy 'zafałszowany'? Czy to oznacza, że postawili na szybko bardzo dużo blaszanych pudełek żeby tylko sfałszować wyniki za IVQ 24? Czy może bardziej prawdopodobne jest to że PP ogarnęła się, że to faktycznie przez ich niekompetencję te opóźnienia występowały i w końcu coś się zmieniło tam? Wynik nie jest zafałszowany bo widać faktycznie te APMy postawili...
  • Re: spadek 13% Autor: ~ntpt [147.161.248.*]
    Zafałszowany, ponieważ wielu, tak jak i ty w dalszym ciągu będzie negować rzeczywistość i podniecać się "jedynie" 13% spadkiem. APM to nie są przychody powtarzalne, które mogą zastąpić w długim terminie brak powtarzalnych przychodów z PUDO Żabki, a widać, że firma ma w tym obszarze kompetencje słabe/niewielkie.
  • Re: spadek 13% Autor: ~new [93.174.30.*]
    wielu takich jak ty podniecało się tym, że po odcięciu żabki spółka upadnie i nie będzie co zbierać a jaki widać rozwój APMów idzie w dobrym kierunku i wcale to nie jest jakiś jednorazowy przychód, ale wystarczy pomyśleć ;)
  • Re: spadek 13% Autor: ~ntpt [147.161.248.*]
    Na biznesie PUDO (de facto core biznesie PP, bo jak wiemy przejęcie P2Abox i nieudana realizacja kontraktu z Pocztą póki co tylko obciąża wynik) PP stracił r/r 52%. Tyle w temacie.
  • Re: spadek 13% Autor: ~new [93.174.30.*]
    Chyba sam nie wiesz o czym piszesz bo napisałeś że poczta polska straciła 52%r/r. Albo zacznij myśleć albo przestań tyle pić.
    Nie tyle w temacie bo pudo jest mniej przyszłościowe niż APMy, jeśli na to sam jeszcze nie wpadłeś to zorientuj się na rynku i nie tylko kurierskim bo firmy już zaczynają robić APMy z możliwością kupna sprzętu 24/7, podchodzisz płacisz i masz co chcesz. PUDO może być jednie dodatkiem, APMy to jest przyszłość i radzę nie patrzeć na to czy teraz przychody z pudo spadły o połowę bo w przyszłości to APMy będą miały większy wpływ na tą spółkę, tyle w temacie
  • Re: spadek 13% Autor: ~new [93.174.30.*]
    Zresztą co ja będę próbował ci wytłumaczyć jak nie widzisz tego że decyzja która została podjęta jest przyszłościowa, spółka chce się rozwijać w tym co jest przyszłościowe a nie opierać cała działalność na pudo...
  • Re: spadek 13% Autor: ~wpunkt [185.56.211.*]
    Czyli powtarzalne to 16 mln! To jest spory spadek. Na teraz nie widzę aby mieli pomysł na szybkie wypełnienie luki po Żabce.
  • Re: spadek 13% Autor: ~Ktoś [89.151.25.*]
    Nie ma co ukrywać, spadek jest znaczący, ale:

    1. Nie aż tak ogromny jak tu wszyscy wieszczyli
    2. Spadek kapitalizacji w ciągu ostatniego roku jest wielokrotnie większy niż ten spadek przychodów w IV q.
    3. Spółka nadal jest skrajnie niedowartościowania, kapitalizacja to nadal mniej niż połowa miesięcznych przychodów, absurd.
    4. Jeszcze przed spadkami spółka była niedowartościowana przy mniejszych przychodach.
    5. Większe przychody z APM to IMO dobry znak, że umowa z PP wchodzi wreszcie na wyższe obroty. Myślę, że Poczta myślała że jak trochę postraszy medialnie to PNT skuli ogon, a mamy asertywną postawę spółki i może PP zamiast obwiniać innych za swój brak profesjonalizmu wzięła się wreszcie do roboty i ten biznes ruszy. Zobaczymy jeszcze w raporcie jak rentowność, ale już w raporcie za 3Q widać było że powoli zaczyna być rentownie
    6. Prezes kupuje, co prawda liczba dość symboliczna, ale liczy się sam fakt

    Zobaczymy, ja tam nie liczę tu w najbliższych miesiącach na jakiś huraoptymizm, ale w dłuższej perspektywie kurs powinien się urealnić.
  • Re: spadek 13% Autor: ~wpunkt [185.56.211.*]
    Zgoda, choć gdy weźmiemy pod uwagę tylko powtarzalne 16 mln to z tego nie da się utrzymać firmy oraz spłacać kilkumilionowy dług. Dzisiaj nikt nie jest w stanie przewidzieć jakie będą zamówienia na APM y ( poza kontraktem PP ) z rozproszonego rynku.. biurowce , kurierskie firmy, wspólnoty mieszk, pryw firmy etc…
  • Re: spadek 13% Autor: ~wpunkt [185.56.211.*]
    … zgoda że wycena rynkowa (14 mln ) jest niewielka, nie oznacza
    to jednak że jest tania. ona w nowych okolicznościach musi pokazać że jest rentowna…. a branża w której siedzi może jej w tym pomóc. stąd z ciekawością obserwuję info z niej płynące.
    jeżeli Point wejdzie na falę przychodową korzystając z wieloletniego trendu UP na APM to wycena za kilka lat przekroczy 100 mln pln
  • Re: spadek 13% Autor: ~new [93.174.30.*]
    14mln to niewielka ale też nie tania? Zgodzę się, jest komicznie śmieszna i piekielnie tania, spółka z tak dużymi przychodami która rozszerza działania na rynki zagraniczne i idzie w APMy co jest bardzo przyszłościowe moim zdaniem powinna mieć wycenę wyższą niż część spółek z NC które nie mają wcale przychodu i lecą tylko na jakichś dotacjach. Warto poszukać i poczytać o nich bo dla mnie NC to komedia patrząc na to co się dzieje z takimi spółkami a reszta bez planu na przyszłość ma kapitalizację 2 razy większą niż PNT
[x]
POINTPACK 0,60% 16,85 2025-10-02 16:26:25
Przejdź do strony za 5 Przejdź do strony »

Czy wiesz, że korzystasz z adblocka?
Reklamy nie są takie złe

To dzięki nim możemy udostępniać
Ci nasze treści.