W dłuższym terminie nawet na mniej istotnej platformie SH2 wolumenami dogoni FP2, ktory ma przewidywaną sprzedaż ok.1mln w 1 rok od premiery. Przypomnę, że ponad 75% sprzedaży SH2 jest poza platformą steam, co pozwala szacować wstępnie wolumeny na 1 rok na poziomie 4mln. To z kolei juz po roku daje przychód dla Konami na poziomie ok.650mln zł uwzględniając to, że połowa wolumenów sprzeda sie na średniej obniżce 30%. Do tego dodajmy ok.100mln zl za exclusive Sony. A po roku SH2 wchodzi na Xbox. Jak juz pisalem - ponad 1mld zł z gry zrobionej przez Bloobera jest pewne i prawdopodobnie zostanie osiagnięte już w 2026 roku. Stawiam tezę , że przy nizszych ocenach od graczy np.80-85%, nie byloby mozliwe osiagniecie nawet polowy tego wyniku. Na ile zatem wyceni Konami współpracę z Blooberem skoro mówimy tu o co najmniej 3 dodatkowych tytułach SH i być może jeszcze 1 lub 2 dodatkowych w uniwersum SH? A skoro tylko na SH2 zarobią sumę przekraczającą obecną kapitalizację Bloobera to ile warta jest ta część studia odpowiedzialna za remake?
Dnia 2024-10-20 o godz. 15:31 ~8866 napisał(a): > No i to jest powód do twoich ANAL -iż że SH2 będzie miał 400 M przychodów w Tym roku :) > > > > Z wysokiego konia na głowę upadleś:)
Jak najbardziej jest to możliwe zakładając że sprzedadzą dwa miliony kopi średnio po 50$ do końca roku .Jest jak najbardziej do osiągnięcia zważywszy że przed nami hallowyn ,mikołajki i ŚwiętaB.N.
tylko ze pudełka moga stanowic ok 25% tej sprzedazy a pudełka to niższe Duzo nizsze marże niz sprzedaz cyftrrowa z ktorej maja ok 50% na czysto od ceny podstawowej. Podczas gdy z fizycznych kopii moga mieć ok 20% z racji znacznie wiekszych kosztów logistycznych, wytwórczych, sprzedazowych, itp itd.
moze sie okazac ze na pudełkach zarabiaja 50% co na steamie . A steam + pudełka moga stanowic połowe sprzedazy ogolnej gry z srednia marża ok 35 % od ceny podstawowej gry
@fuks nie musisz zmieniać ip i nicka na @8866. Jesteś dość rozpoznawalny pod każdym z twoich 20 nicków, m.im.takitam, otco , julian, ciekawe.... Pudełka ok.35% ceny tu się zgodzę. Steam 55%. Przypomnę tylko , że steam pobiera juz tylko 25% praktycznie od premiery. PS5 natomiast to bliżej 70% , bo ps store pobiera 20%. No i czytanie ze zrozumieniem się kłania i to cię najbardziej zdradza, bo jakkolwiek sprzedaz 2mln zakładam, że przyniesie 300mln zł to 100 mln zł wpadnie za exclusive Sony. Tak zakładam średnio ok.50% przychodu netto z ceny brutto pomimo wiekszosci sprzedawanej na konsolach. Dlaczego tylko tyle? Bo bedą juz pierwsze obnizki. I zagadka rozwiazana:))
Muszę zmieniac nicki i IP bo z jakiegoś powodu banuje mnie non stop ADMIN bankiera. Z jakiegos powodu nie chce zebym pisał swoje opinie na 11 bit itp . Nie uzywam wulgaryzmów nie obrażam innych a mimo tego mnie banuje non stop po IP - Jak myślisz dlaczego On to robi ?
na szczescie mam do dyspozycji ponad 1500 Serwerów i IP. :) wiec jeszce troszke dam rade popisać.