W sklepie cda zaczelo sprzedawac napoje energetyczne. Ciekawe czy pojda dalej i zobaczymy cos wiecej z fmcg (moze napoje, przekaski, batony?). Opcji maja wiele a akcja z napojem moze swiadczyc o sondowaniu rynku. A wtedy tylko krok do wyjscia z e-cmmerce i wspolpracy ze sklepami a to byloby cos. Pewnie wplyw wprowadzenia energetyku zobaczymy za jakis czas, napewmo nie najblizszym raporcie, ale wokol sklepu moze byc jeszcze glosno bo widac ze się nie zatrzymuja.
Wchodzi to jest na ten moment za mocne słowo. W spożywce są duzi gracze z dużymi budżetami i dystrybucją, ale CDA ma bazę czyli grupę na ktòrej może budować skalę i drugim bardzo ważnym atutem jest to, że.cda z tego nie żyje a więc część e-commercowa nie ponosi kosztòw organizacyjnych związanych z prowadzeniem spòłki.
Na pewno jest to kolejny pomysł, ktòry dodaje zaròwno gdy chodzi o przychody jak wypełnia wartość promocyjną marki.
Z raportu dla enegetykòw wynika, że budżety kształtują się od 7-48 mln u największych.
Czy CDA uda się swoim sposobem (niskobudżetowy) uczknac choćby kawałeczek.tego 4.2 mld tortu? (tej wielkości według raportu jest rynek energetykòw w Polsce)
Zmierzam do tego aby nadmiernie nie rozbudzać oczekiwań s skupić się na budowaniu nogi e-commerce.
W tym roku dorzuciliśmy dwa projekty czyli planszòwki i energetyka.
Odnośnie energetyka - marketetrzy mòwia, że każda marka nadała sobie charakteru np. sport, impreza i patrząc na skład (żeń szeń)oraz treści kapitan bomba może wykuwać ścieżkę suplementu na potencję.(tresci.kapitana bomby idealnie do tego się nadają)- dzięki czemu być może uda się przebić poza społeczność.
Jeszcze taka myśl - CDA nie ma dystrybucji a to oznacza, że sprzedaje kanałem internetowym dlatego na ten moment uniwersum wokòl kapitana bomby(sentymentalne plus jakieś bonusy), ale jeżeli uda się zaakcentować wartość np wspierającą potencję to wtedy ktoś może zapłacić więcej i poczekać na przesyłkę.
Masz racje że nie ma co dmuychac oczekiwań. Tylko myśle że CDA jest konsekwente w budowaniu oferty, widac szukają cały czas czegoś nowego. To juz nie jest tylko sklep z koszulkami więc jak dalej będzie taki trend, to ecommerce może się ładnie rozwinąć i wyjść poza online. Tak rozumiem te energetyki. Pewnie inne spożywcze produkty to kwestia czasu ale wiadomo, zobaczymy
Tak, konsekwencja i budowanie cegła po ceglei jest widoczna ròwnież w dynamice przychodòw e-commerce.
Dlatego w moim odczuciu na ten moment ze względu na coraz większą skalę ważne jest oddanie zarządzania w e-commerce i zbudowanie zespołu. (pewnie to już się dzieje)
Ćwiekowie mają bardzo dobre rozeznanie na rynku VOD i uważam, że brakło by doby aby zarządzać dwoma projektami (VOD i e-commerce)w dłuższym okresie oznaczałoby to 'ręczne zatzadzanie'.
Popyt wewnętrzny spadek, ale e-commerce wzrost z 8.3 do 8.9%.
W Wielkiej Brytanii 25%. i w takim momencie e-commerce CDA ma być.
Rok po roku - w przyszłym 12-15? mln i 25-30 mln w perspektywie 3 lat.
.
Przesunięcie terminu. Przeważnie przesunięcie terminu na pòźniej jest oznaką słabszych wynikòw, ale ufam, że w tym przypadku to albo kwestie techniczne, albo kształtują się umowy ze szerszeniami i zarząd chce o tym poinformować w raporcie.
Przychodzi mi jeszcze jedna przyczyną - wybory w USA.
Wracając to e-commerce docelowo uniwersum ma potencjał platformy sprzedażowej.
Powtòrzę się, ale to bardzo ważne CDA ruszając teraz przy 8.9% e-commerce w sprzedaży będzie dojrzewał na każdym etapie wzrostu e-commerce (pierwszy cel 25% podobnie jak na rynku brytyjskim)
uniwersum, sklep a może też platforma sprzedazowa oraz wychodzenie poza społeczność. Jest to konsekwentne budowanie drugiej nogi. (25-30 mln => 6-8 mln ebitda -powinno być już odczuwalne w tym dla budżetu promocyjnego)
A pòki co oparcie na nodze VOD i ok. 30 mln w tym roku
Niestety, ale na komunikacjé Laskowski wyłożył przysłowiową łachę - osobiście jakoś nie czuję potrzeby ingerowania w podstawowa działalność, ale na poziomie inwestorskim bardzo słabo w ostatnim czasie w tym takie detale jak zadbanie aby CDA było umieszczone w serwisach w zakładce spòlki dywidendowe., poprzez brak jakiejkolwiek odpowiedzi I. Myślę, że jest to spowodowane tym, że Laskowski mentalnie jest coraz dalej od CDA. (To po prostu czuć). Na pewno na WZA to poruszę czyli łacha na IR.