• nowa strategia Autor: ~ANALITICS [185.67.70.*]
    https://stooq.pl/n/?f=1639238

    Esotiq & Henderson zweryfikował strategię ekspansji międzynarodowej na lata 2024-2027, a nowe podejście zakłada działanie poprzez obecność w kanale online i offline przy użyciu dopasowanych modeli biznesowych oraz narzędzi oddziaływania, podała spółka. Określono też kluczowe rynki dla ekspansji poprzez rozwój dystrybucji lub sklepów partnerskich: Czechy, Słowacja, Rumunia, Bułgaria oraz Chorwacja, a kluczowe rynki dla ekspansji przez platformy marketplace to Niemcy i pozostałe kraje Europy Zach."Dotychczasowa strategia ekspansji międzynarodowej została poddana weryfikacji. Stworzono kompleksowy plan rozwoju marek należących do spółki na rynkach międzynarodowych, koncentrujący się na wybranych obszarach produktowych. Trwa przygotowanie poszerzonej oferty, którą spółka będzie zdobywać nowe rynki w SS2025 [sezonie sprzedażowym 2025]. Nowe podejście zakłada działanie poprzez obecność w kanale online oraz offline, przy użyciu dopasowanych modeli biznesowych oraz narzędzi oddziaływania" - czytamy w prezentacji dla inwestorów."Określone zostały kluczowe rynki dla dalszej ekspansji poprzez rozwój dystrybucji lub sklepów partnerskich: Czechy, Słowacja, Rumunia, Bułgaria oraz Chorwacja. Kluczowe rynki dla ekspansji poprzez platformy marketplace - Niemcy oraz pozostałe kraje Europy Zachodniej" - podano także.Spółka podała też, że w II kw. 2024 r. sprzedaż zagraniczna w modelu B2B prowadzona była łącznie do 20 krajów, przy współpracy z 30 współpracującymi podmiotami. W Europie spółka posiada łącznie 23 sklepy partnerskie (w 6 krajach). Na koniec czerwca 2024 r. spółka miała: jeden sklep na Łotwie, jeden w Mołdawii, w Macedonii Północnej dwa sklepy, w Serbii pięć sklepów, na Słowacji dwa oraz 12 na Ukrainie."Strategia ekspansji zagranicznej zakłada zdobywanie nowych rynków poprzez obecność marek Esotiq i Henderson na platformach marketplace, które zapewniają zarówno sprzedaż jak i marketing. We wrześniu 2024 kończymy proces integracji z narzędziem Baselinker, które umożliwia podłączenie wielu nowych partnerów marketplaceowych i automatyczne zarządzanie sprzedażą na tych platformach. Równolegle rozpoczynamy współpracę z klubami wyprzedażowymi działającymi na wielu rynkach Europy Zachodniej, docierając dzięki temu do nowych odbiorców m. z Francji, Niemiec czy Hiszpanii" - napisano też w prezentacji.

    zaczyna to wyglądać coraz lepiej, trzeba trzymać conajmniej rok -moze doczekamy się trzycyfrówki.
  • Re: nowa strategia Autor: ~ANALITICS [185.67.70.*]
    Za BDM:
    Podsumowanie konferencji po wynikach za 1H’24
    Cele spółki
    Zarząd obrał za cel stabilny poziom marży brutto, który zamierza realizować poprzez i) szybsze wprowadzenie kolekcji na rynek ii) dobry odbiór kolekcji przez klientki iii) inwestycje w systemy wspomagające optymalizację kosztów.
    Kapitał obrotowy netto
    Wzrost zapasów, spowodowany był rosnącymi obawami o opóźnienie dostaw, zwiększenie tej pozycji miało zabezpieczyć spółkę przed ewentualnym niedoborem towarów w sklepach grupy.
    Sieć sprzedaży
    Rozwój sieci sprzedaży oparta jest o optymalizację, która jest procesem ciągłym i opierającym się o i) analizę bieżących lokalizacji sklepów ii) poszukiwania atrakcyjnych lokalizacji iii) zamykanie nierentownych placówek iv) przeprowadzanie szkoleń pracowników w celu poprawy KPI.
    Franczyza mikro
    W kolejnych okresach spółka zamierza rozwijać nowy format franczyzy depozytowej ESOTIQ MICRO, zaprojektowany dla mniejszych miast.
    Sprzedaż online
    Niecałe 30 mln PLN sprzedaży zostało wygenerowane w 1H’24 w kanale online, co odpowiada 22% całkowitej sprzedaży spółki. W kanale online, realizowana była sprzedaż przez własne platformy e-commerce’owe, jak również współprace z zewnętrznymi platformami marketplace.
    Aplikacja moblina
    Spółka planuje dalszy rozwój aplikacji mobilnej, która w 1H’24 była odpowiedzialna za 30% sprzedaży wygenerowanej w kanale online. Obecnie aplikacja ma 400 tyś pobrań, z czego 70 tyś tylko w 2Q’24. Jednym z głównych KPI spółki jest aby docelowo, kontakt poprzez aplikacje mobilną była głównym kanałem komunikacji z klientami.
    Koszty
    - Wzrost kosztów sprzedaży o 18,5%, był spowodowany w największym stopniu wzrostem wynagrodzeń.
    Ekspansja międzynarodowa
    Plany na rozwój poza granicami Polski w latach 2024-2027 obejmują następujące kierunki: Czechy, Słowacja, Rumunia, Bułgaria i Chorwacja.
    Obecna perspektywa spółki
    Zarząd spółki w najbliższym okresie będzie koncentrował się wokół nowego modelu franczyzowego Esotiq micro, jak również, chcąc dotrzeć do szerszej grupy klientów i poszerzyć świadomość marki wdroży nową strategię marketingową.
    Spółka ocenia swoją bieżącą pozycję jako stabilną z uwagi na 1,5 milionową bazę lojalnych klientów ESOTIQ CLUB. Emitent optymistycznie patrzy na trwające półrocze, z uwagi na sezonowość sprzedaży w biznesie oraz odpowiednie przygotowanie kolekcji do nadchodzących wydarzeń sprzyjających zakupom ze strony konsumenta (Black Friday).
    Q&A
    - Spadek r/r sprzedaży w sierpniu o 23% spółka tłumaczy rozmijającym się w stosunku do poprzedniego roku kalendarzem sprzedażowym, zdaniem zarządu spółki bardziej przejrzysty obraz dają dane zagregowane (kwartalne, roczne, LTM).
    - Emitent regularnie przeprowadza audyty kosztowe w swoich placówkach, ostateczne korzyści kosztowe będą widoczne pod koniec roku.
    - marża brutto w nadchodzących kwartałach br. powinna kształtować się w okolicy bieżących odczytów.
    - Spółka pracuje nad nową linią luksusową, której docelową grupą są nowi klienci
    - W następnym roku w ofercie grupy pojawi się swimwear w ramach którego spółka szykuje niespodziankę z gwiazdą.
    - Spółka zamierza koncentrować się na 3 głównych celach w swojej działalności, zwiększać sprzedaż, utrzymywać marżę i optymalizować koszty.
    - Żadne aktywa spółki nie ucierpiały w wyniku powodzi
  • Re: nowa strategia Autor: ~inwestor [163.116.189.*]
    Kilka spostrzeżeń ze strony drobnego inwestora:
    - zgodnie z informacją zarządu nie ma co porównywać miesiące rdr bo mają inna strategię roczną i okresy miesięczne sa za krótkie do oceniania

    - cały czas optymalizują wszystko w działalności i mamy czekać na końcowe rezultaty jeszcze do przyszłego roku

    - wprowadzają nową kolekcje tańszą i planują kolejną ekskluzywną, kolejny raz wspominają o kolekcji na rynki zagraniczne

    - działają na rynku online

    - poszukują dojścia do mniejszych miejscowości z nową franszyzą

    - oczekują wysokich marż w następnych miesiącach mimo że w zeszłym roku do grudnia były niższe

    Wnioski:
    - kolejne miesiące powinny być leprze niż rdr nie tylko marżowo ale i kwotowo , pierwsze wyniki już za tydzień

    - wynik roczny na pewno będzie lepszy rdr , pytanie tylko ile razy 1,5 czy 2 ??

    - kurs mimo wzrostu jest wciąż niedoszacowany do rynku a wyniki mają się poprawiać

  • Re: nowa strategia Autor: ~ANALITICS [185.67.70.*]
    Trzeba trzymać, jak kurs wejdzie na nowe ATH to i płynność na papierze się trochę poprawi.
    myslę że kolejna dywidenda bedzie już odcinana z trzycyfrowego kursu
  • Re: nowa strategia Autor: ~Fan [5.134.208.*]
    Świeca tygodniowa piękna się wyrysowała. W kolejnym tyg będzie już pewnie nieco trudniej, niemniej imo to nie powinien być koniec wzrostów. Ważne żeby przebić ostatni poziom z lipca i utrzymać się ponad nim. Póki co dotarliśmy do niego od dołu.

    Co do nieco bardziej długoterminowych scenariuszy - tu musi ktoś większy się tym papierem zainteresować. Ulica tego nie pociągnie, choć akcji w obrocie jest mało.
[x]
ESOTIQ 0,00% 37,20 2025-11-07 16:35:00
Przejdź do strony za 5 Przejdź do strony »

Czy wiesz, że korzystasz z adblocka?
Reklamy nie są takie złe

To dzięki nim możemy udostępniać
Ci nasze treści.