Ależ reakcja na wyniki na otwarciu :) 2 szt wymienione .. grubo.
Prawda smutna o tym naszym blooberku jest taka, że jest całkowicieoderwany od informacji cenotwórczych ( w tym również jak widać od wyników). Kurs/kapitalizacja prowadzona jest przez fundusz i wymiany jakie tu obserwujemy na kilka/ kilkanaście tysięcy co jakiś czas to wyłącznie moderowanie obrotów/ przerzucanie ..
Inna sprawa to fakt, że cały gamedev mocno aktualizuje swoje wyceny/ mnożniki w oparciu o osiągane rezultaty, więc obiektywnie rzecz ujmując - te 15 mln PLN ( i zakładając 30 nawet na YE) to ten kap bloobera na 400m + i tak jest mnożlnikowo niezły,. można powiedzieć że te wyniki dopiero dogoniły kapitalizację, i dlatego jest stagnacja na kursie od tylu lat.
Zauważyło to porozumienie które się rozwiązało bo pewnie któryś z nich potrzebuje się spieniężyć - w części lub całości a rynek się zmienił.
Co musiałoby się stać aby kurs wyszedł z boczniaka i kap wzrósł do tych 30 PLN / 600 mln - a no to oczywiste - przyszłość musiałaby być świetlana . Wydaje się że ona taka jest - bo wchodzą w segment combat w swoich grach i na pewno ich projekty zaskoczą pozytywnie tytułami.. aczkolwiek ta przyszłość tutaj to zawsze jest 3-5 lat :) w którym momencie byś nie patrzył.
No nic :) trzymamy pakiet w ramach inwestycji baardzo długoterminowych ,, pozdrawiam akcjonariat jednej z "nudniejszych" spółek gameevu kursowo ( bo nie informacyjnie) - choć patrząc na 11bit - może to i lepiej, że jest nudniej
Tutaj wszyscy czekają jakie oceny zbierze Silent Hill 2. Jeśli dobre lub bardzo dobre to będzie rakieta. Jeśli średnie lub (oby nie) słabe - to boczniak do zapowiedzi nowej gry.
Jak SH zbierze dobre oceny - to boczniak aż do ujawnienia co jest kolejnym projektem i jaki ten projekt ma timeline.. bo Bloo nie spija śmietanki kursowej jako < developer> a nie owner tematu .. a jżeli SH zbierze kiepskie oceny - to standardowo rykoszetem dostanie Bloo bo wtedy nie będzie już zależności developer/owner i wylądujemy na 17 czekając na to co wyżej....
Dokladnie jak wyzej. Ta spółka to taki fenomen ze wlasnie tak to dziala tutaj. Jak SH2 dostanie dobre oceny to utrzymamy 21-22zl a jak slabe to zjazd na 17-18. Przeciez tutaj zadne pozytywne informacje nie maja wplywu na zainteresowanie spolka badz na jej kurs, wrecz przeciwnie czesto pozytywne powoduja zjazd jak obecnie, negatywne oczywiscie tez powoduja zjazd. Tutaj wszystko w sumie powoduje zjazd, w najlepszym mozliwym wypadku boczniaka i wolniejszy zjazd.
Blisko 50 mln zł przychodów ze sprzedaży wypracowała grupa kapitałowa Bloober Team w pierwszym półroczu bieżącego roku. Skonsolidowany zysk netto za ten okres wyniósł 14,5 mln zł i był wyższy o ponad 200% niż w porównaniu do skonsolidowanego zysku netto analogicznego okresu roku ubiegłego.
Przy przychodach ze sprzedaży na poziomie 48,9 mln zł, grupa kapitałowa Bloober Team wypracowała w minionym półroczu 14,5 mln zł zysku netto (wzrost o 202%). Zysk operacyjny wyniósł około 14,8 mln zł i był o 112% wyższy niż rok temu. Na poziomie jednostkowym wyniki te wyniosły odpowiednio 45,2 mln zł przychodów ze sprzedaży, 13,2 mln zysku operacyjnego (wzrost o 96%) oraz 12,5 mln zł zysku netto (wzrost o 162% w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego). Na koniec pierwszego półrocza spółka Bloober Team S.A. wykazuje niemal 27 mln zł środków pieniężnych.
– Stabilna sytuacja finansowa pozwala nam skupić się na dopracowywaniu w każdym detalu naszych produkcji. W zakończonym półroczu, podobnie jak w mijającym właśnie kwartale, nasze myśli skoncentrowane były na zbliżającej się premierze Silent Hill 2 - komentuje Piotr Babieno, prezes Bloober Team. Silent Hill 2 to remake wydanej przez KONAMI w 2001 roku gry o tym samym tytule, która stała się jednym z najbardziej ikonicznych tytułów w historii branży gier. Na tytuł czekają gracze z całego świata.
– Ostatni trailer Silent Hill 2 został bardzo dobrze przyjęty przez społeczność graczy i media branżowe. Cieszymy się, że nasza wizja odświeżenia tej kultowej gry spotyka się z tak pozytywnym odbiorem. Daje nam to pewność, że połączenie nowoczesnej technologii z wiernością oryginałowi było właściwym podejściem. Reakcje dziennikarzy po hands-on’ach utwierdzają nas w przekonaniu, że nadchodząca premiera spełni wysokie oczekiwania - komentuje Piotr Babieno, prezes Bloober Team.
Równocześnie krakowskie studio pracuje nad projektem C, survival horrorem opartym na własnym IP. Gra ma być wydana w modelu self-publishingu, a jej zapowiedzi można spodziewać się jeszcze w tym roku. Bloober planuje również premiery gier w ramach działalności second party pod marką „Broken Mirror Games”.
A kurs juz 20 z przodu. Do premiery SH2 to tutaj bedzie 18 jak nie nizej.