• jaki poczatek w kpir? Autor: ~kacha [77.115.46.*]
    Witam. Jestem początkująca i proszę o pomoc. Wiem że rozpoczynając działalność i prowadzenie KPiR muszę wykonać spis z natury. Firma ma charakter usługowy, ale jeszcze przed rozpoczęciem działalności kupiłam trochę materiałów i sprzętu potrzebnych mi do wykonywania tych usług. W spisie z natury uwzględniłam zakupione materiały ( o łącznej wartości 1430 zł) a do środków trwałych zaliczyłam zestaw komputerowy wraz z drukarkami (zestaw oszacowałam na 1500 zł i zamierzam korzystać z niego dłużej niż 1 rok, zatem amortyzuję go jednorazowo) . I teraz moje pytania:
    1. czy jaką pierwszą pozycję w KPiR wpisuję bilans otwarcia: spis z natury czyli w kolumnie 10 wartość materiałów 1430 zł. i jednocześnie w kolumnie kosztów 13 wpisuję zamortyzowany zestaw komp. 1500 zł.?
    A może powinnam to rozbić na dwie różne pozycje: w pierwszym wierszu spis z natury czyli mateiały a w drugim wierszu zamortyzowany zestaw komp.?
    W kolejnych pozycjach na tej samej stronie wpisuję już kolejno faktury sprzedaży i zakupów.
    2. Czy w podsumowaniu tego miesiąca w kolumnie 10 sumuję wszystkie zakupione w tym miesiącu materiały łącznie z materiałami ze spisu z natury?
    3. Czy żeby obliczyć dochód w danym miesiącu od przychodów odejmuję wszystkie koszty (również te ze spisu natury i z amortyzacji)?
    Proszę o pomoc bo te początki to strasznie trudne są. Za odpowiedź będę wdzięczna :-)
  • Re: jaki poczatek w kpir? Autor: ~Monia25 [83.26.26.*]
    Biuro Rachunkowe JOTA s.c. oferuje księgowość internetową. Internet to przyszłość, niedługo nikt już nie będzie pamiętał, że firmę i księgowość prowadziło się w sposób tradycyjny. Jeżeli zgadzają się Państwo z tym stwierdzeniem i jesteście gotowi zmienić i udoskonalić w sposób nowoczesny księgowość swojej firmy, zapraszamy do nas.

Biuro Rachunkowe JOTA s.c. poleca :

Przykładowy zakres usług:
    - pomoc przy zakładaniu działalności gospodarczej, wyborze formy opodatkowania