https://steamdb.info/app/2290000/charts/ Tutaj macie premierę mało znaczącej gry, która wyszła z fazy wczesnego dostępu. Szczególnie Zerknijcie na wyjściowy peak i jaki jest przy docelowej wersji, gdzie nawet algorytmy Steam zupełnie inaczej działają. Do niektórych musi trafić, że EA jest przez społeczność omijana i jest oczekiwanie na w pełni zbalansowaną, poprawioną, rozbudowaną grę. Skoro IFZ notuje już na tym etapie tak dobre statystyki, to wyobraźcie sobie co będzie przy ogłoszeniu wersji ostatecznej.
Każdy kto ma jakieś pojęcie to wie, że premiera EA IFZ to było preludium do tego co się będzie działo na premierze pełnej wersji. Z resztą poruszałem to już tutaj na forum kilkukrotnie, że jesteśmy na początku monetyzowania takiego pomysłu jak IFZ, a nie na końcu, jak tu co niektórzy próbują wieszczyć pisząc o "słabych" pozycjach w Global Top Sellers. Teraz ważne będą dwie zmienne: 1. Oceny IFZ przed Full Realase 2. Dotrzymanie terminu
To czy dzisiaj IFZ jest na 300 czy 400 miejscu w Globalu ma znaczenie dla wyników finansowych na koniec roku, a te można z dużą dozą prawdopodobieństwa stwierdzić i tak będą najlepsze w historii GOP, ale znacznie większa kasa popłynie do spółki jeśli przed premierą IFZ będzie miał powyżej 75% pozytywów i termin będzie dotrzymany czyli wg. luźnych zapowiedzi ze spółki III kwartał 2025 albo I kwartał 2026.
Ja mam jednak odmienne zdanie mimo początkowych trudności na premierę Early Access. Od trzech miesięcy spółka jest beneficjentem znaczących środków finansowych oraz co najważniejsze otrzymuje potężny feedback od społeczności, dzięki temu mogą zaimplementować brakującą zawartość. Dzięki temu mają ogromny komfort i mogą skupić się w pełni na dowiezieniu jakości ostatecznej wersji. W międzyczasie będą wydawane inne, mniejsze tytuły oraz naturalnie pracować spory back catalogue. W przyszłym roku doczekamy się solidnej dywidendy oraz całkiem prawdopodobne, że i finalnego produktu. Nie muszę chyba nikomu przypominać z jakim potencjałem mamy do czynienia a na razie to tylko w sumie tylko szkielet, cała reszta będzie rozbudowywana sukcesywnie przez ok 1,5 roku. Na ten moment zahaczamy o 400000 kopii po nieco ponad 3 miesiącach sprzedaży.
Solidna, czyli najwyższa jak do tej pory, z faktu, że spółka potrafi przeznaczyć cały zysk netto z roku obrotowego oraz część z kapitału zapasowego to można będzie się odnieść do tematu jak poznamy informacje z kolejnych raportów okresowych. Chyba nikt nie ma wątpliwości jak dobrze monetyzuje się IFZ, back catalogue również całkiem nieźle sobie radzi. 27 września publikacja raportu za pierwsze półrocze, na tej podstawie będzie można próbować estymować jaki zysk spółka wypracuje do końca roku i ewentualną kwotę dywidendy, którą wypłaci. Pozdrawiam.
To zawsze jest sporna sytuacja czy puszczać grę w EA czy od razu dopracowany produkt. Myślę, ze podsumowując EA IFZ to naprawdę wyszło nieźle, spółka zarobiła dużo kasy i utrzymała zainteresowanie grą, a także otrzymała feedback od graczy i ostro pracuje nad usuwaniem błędów. Jak by się to potoczyło gdyby nie było EA tylko za półtora roku wyszła od razu pełna wersja? Nie wiadomo, może oceny były by lepsze i jeszcze większa sprzedaż wywindowała by kurs gdzieś w okolicach 100 pln, a może dopiero wtedy wyszły by pewne błędy i oceny były by jeszcze gorsze bo to jednak FR więc tu się błędów nie wybacza.