W aktualnym numerze CD-Action (2. numer z 2024, bo to teraz kwartalnik) na str. 84 artykuł o zwolnieniach w branży gier. W dużym stopniu nie znam wymienionych firm i gier; nie wypowiem się.
Widać, że nie jesteśmy jedyni z tymi zwolnieniami i nie do końca muszą być one winą Rudego. Nie mówię, że zwolnienia są dobre i fajne.
"Nie mówię, że zwolnienia są dobre i fajne."
Z perspektywy pracownika, na pewno nic miłego.
Ale w interesie firmy, tym bardziej z branży IT, gdzie jak obserwujemy coraz większą rolę odgrywa AI, optymalizacja kosztów, czy selekcja zatrudnienia, zostawienia talentów a pozbycie się tych którzy nie dotrzymują kroku, jest jak najbardziej właściwe.
Najwięksi gracze jak MICROSOFT, to dostrzegają i mimo że społecznie źle to wygląda, to właśnie poważne firmy nie boją się podjąć tych kroków.
Cieszę się że Cigames również, widać że zarząd jest czujny i patrzy w przyszłość.
Dnia 2024-06-01 o godz. 21:34 ~icek napisał(a): > "Nie mówię, że zwolnienia są dobre i fajne." > > Z perspektywy pracownika, na pewno nic miłego. > > Ale w interesie firmy, tym bardziej z branży IT, gdzie jak obserwujemy coraz większą rolę odgrywa AI, optymalizacja kosztów, czy selekcja zatrudnienia, zostawienia talentów a pozbycie się tych którzy nie dotrzymują kroku, jest jak najbardziej właściwe. > > Najwięksi gracze jak MICROSOFT, to dostrzegają i mimo że społecznie źle to wygląda, to właśnie poważne firmy nie boją się podjąć tych kroków. > > Cieszę się że Cigames również, widać że zarząd jest czujny i patrzy w przyszłość.
Poruszasz dwie kwestie:
1) Zwolnienia są potrzebne, bo ludzi wyręczy AI, i to wyjdzie taniej.
Nie wiem, nie wypowiem się.
2) "zostawienia talentów a pozbycie się tych którzy nie dotrzymują kroku, jest jak najbardziej właściwe".
Zespół tworzą uzupełniające się zespoły. Na przykład w zespole programistów może być jeden od pisania dokumentacji. Jak kogoś każą zwolnić, zwolnią tego od dokumentacji, bo przecież sami potrafią ją napisać, są przecież orłami.