• Update 13: Media o Unimot Autor: ~Grek [203.160.4.*]
    1.      https://www.gospodarkamorska.pl/unimot-przygotowuje-dodatkowa-infrastrukture-importowa-dla-lpg-77701
    a.      W ocenie prezesa Unimotu Adama Sikorskiego, w praktyce import rosyjskiego LPG skończy się już około października br. Szykujemy się do tej sytuacji, podobnie jak przygotowaliśmy się w przypadku embarga na rosyjski olej napędowy - powiedział Sikorski

    2.      https://www.pb.pl/unimot-ma-plan-na-miliard-1214233
    a.      Grupa paliwowo-energetyczna chce wejść w paliwa bunkrowe i zwiększyć liczbę stacji Avia. Niecierpliwe czeka też na wejście sankcji na rosyjskie LPG.

    3.      https://inwestycje.pl/biznes/unimot-zaklada-150-stacji-avia-w-2024-roku-ok-250-w-2028-roku/
    a.      W nowej strategii przestajemy przykładać wagę do liczby stacji Avia, a skupiamy się na ich jakości. Ale nie znaczy to, że nie zakładamy kontynuacji rozwoju sieci Avia. Oceniam, że jesteśmy w stanie powiększać sieć o maksymalnie 25-30 nowych stacji rocznie.

    4.      https://strefainwestorow.pl/artykuly/spolki/20240424/unimot-strategia-plany-rozwoju-dywidenda-2024-2028
    a.      W nowo przyjętej strategii, zarząd zakłada dwa podstawowe cele. Pierwszym z nich jest utrzymywanie efektywnej działalności w obszarach paliw, tradingu i logistyki wraz ze stopniowym poszerzaniem portfolio produktowego. Drugim zaś realizacja inwestycji w nowe kierunki rozwoju z zakresu transformacji energetycznej, w tym w obszarach elektroenergetyki i ciepłownictwa.

    5.      https://energia.rp.pl/paliwa/art40234361-unimot-opublikowal-wyniki-i-nowa-strategie
    a.      W ubiegłym roku w grupie kapitałowej zaszły ogromne zmiany. Kolejne lata mają być okresem równie dynamicznego rozwoju. Zarząd stawia zarówno na dotychczasowe biznesy jak i nowe
    b.      “KOPALNIA ZLOTA” - Ogromny wzrost sprzedaży wolumenowej, przychodów i zysków zanotowano za to w biznesie bitumenów. W ubiegłym roku miały one już ponad 10-proc. udział w całości wpływów. To następstwo przejęcia od Orlenu dawnego Lotosu Terminale wraz z należącymi do niego firmami. W efekcie biznes asfaltów obejmuje już nie tylko handel realizowany przez spółkę matkę ale i działalność produkcyjną Unimotu Bitumen. Co istotne grupa ma w tym  obszarze podpisany z Orlenem dziesięcioletni kontrakt na dostawę produktów bitumenowych i surowca do ich produkcji w ilości do 500 tys. ton rocznie.

    6.      https://biznesalert.pl/unimot-lpg-rosja-terminal-morski-inwestycja-sankcje-unia-europejska/
    a.      Krótkoterminowo jeden z terminali w naszym portfelu w Piotrkowie Trybunalskim jest przystosowany do importu LNG i zwiększamy tam moce – ujawnił prezes Unimotu Adam Sikorski w odpowiedzi na pytanie BiznesAlert.pl. – Rozważamy jeszcze poszerzenie jednego z dziewięciu terminali o przeładunek LPG. Od 2001 roku posiadamy terminal w Zawadzkich.

    7.      https://www.bankier.pl/wiadomosc/Unimot-nie-planuje-finansowac-strategii-emisja-akcji-nie-wyklucza-emisji-obligacji-8734690.html
    a.      Strategia nie zakłada emisji akcji, nie widzimy takiej potrzeby. Jednym ze źródeł będzie generacja własnych środków
    b.      Unimot zakłada w nowej strategii na lata 2024-2028 skumulowany zysk netto na poziomie 1 mld zł oraz wzrost EBITDA do poziomu 690 mln zł w 2028 r. Unimot planuje także coroczną wypłatę dywidendy na poziomie min. 30 proc. zysku netto oraz 700 mln zł inwestycji w biznesy transformacyjne.

    8.      https://www.wnp.pl/gornictwo/unimot-idzie-w-nowe-celuje-w-miliard-zlotych-i-transformacje,828333.html 
    a.      Unimot idzie w nowe. Celuje w miliard złotych i transformację
    b.      Przede wszystkim w swojej strategii firma deklaruje, że do 2050 r. osiągnie neutralność klimatyczną. Nadrzędnym celem firmy jest dostarczanie czystej, taniej energii i aktywny udział w transformacji energetycznej.
  • Re: Update 13: Media o Unimot Autor: ~Grek [203.160.4.*]
    9. https://www.bankier.pl/wiadomosc/Unimot-szykuje-sie-na-sankcje-na-rosyjski-LPG-8734755.html
    a. Szykujemy się do tego" - powiedział wiceprezes, dodając, że w najbliższych dniach spółka będzie mogła przekazać pewne informacje dotyczące dywersyfikacji i zabezpieczenia produktu z innych kierunków.
  • Re: Update 13: Media o Unimot Autor: ~Grek [124.122.194.*]
    10. https://www.portalmorski.pl/porty-logistyka/55558-unimot-przygotowuje-dodatkowa-infrastrukture-importowa-dla-lpg-bez-morskiego-terminalu
    a. Prezes Unimotu dodał, że w krótkim okresie firma zwiększy moce przeładunkowe i magazynowe LPG w jednym z jej terminali paliwowych - w Piotrkowie Trybunalskim, a rozważa dodatkowo przeładunek gazu płynnego w innym ze swoich terminali. Sikorski przypomniał, że firma ma też od 2001 r. terminal LPG Zawadzkie, który cały czas wykorzystuje.
  • Re: Update 13: Media o Unimot Autor: ~Grek [203.160.4.*]
    11. https://www.manifoldtimes.com/news/unimot-group-and-peninsula-ink-loi-on-physical-bunker-fuel-supply-in-polish-ports/
    a. Unimot Group and Peninsula ink LOI on physical bunker fuel supply in Polish ports. Due to growing number of ships calling at Polish ports and number of transshipments, especially in ports of Gdańsk and Gdynia, Unimot Group estimates market for bunker fuels in Poland is 1 million mt annually.
  • Re: Update 13: Media o Unimot Autor: ~ran [176.221.122.*]
    Dnia 2024-05-02 o godz. 04:25 ~Grek napisał(a):
    > 11. https://www.manifoldtimes.com/news/unimot-group-and-peninsula-ink-loi-on-physical-bunker-fuel-supply-in-polish-ports/
    > a. Unimot Group and Peninsula ink LOI on physical bunker fuel supply in Polish ports. Due to growing number of ships calling at Polish ports and number of transshipments, especially in ports of Gdańsk and Gdynia, Unimot Group estimates market for bunker fuels in Poland is 1 million mt annually.

    "Paliwa bunkrowe/żeglugowe to specjalne rodzaje paliw, przeznaczone do użytku przez statki morskie. Grupa Unimot szacuje, że rynek paliw bunkrowych w Polsce, ze względu na rosnącą liczbę zawijających tu statków rosnącą liczbę realizowanych przeładunków, szczególnie w portach Gdańsk i Gdynia, wynosi ok. 1 mln ton rocznie. Do tej pory żadna z firm zajmujących się dostawami paliw bunkrowych nie miała tak istotnego udziału w polskim rynku, jak przewiduje to wspólny projekt Unimot Paliwa i Peninsula.''

    To istotna i nowa informacja.

  • Re: Update 13: Media o Unimot Autor: ~Grek [124.122.193.*]
    12. https://bunkermarket.com/unimot-and-peninsula-to-collaborate-on-bunker-supplies-in-polish-ports/
  • Re: Update 13: Media o Unimot Autor: ~Grek [223.24.152.*]
    13. https://www.wnp.pl/nafta/mocny-paliwowy-gracz-szykuje-sie-na-rynkowa-rewolucje-idzie-w-nowe,834413.html
[x]
UNIMOT 0,58% 138,60 2025-09-29 16:30:44
Przejdź do strony za 5 Przejdź do strony »

Czy wiesz, że korzystasz z adblocka?
Reklamy nie są takie złe

To dzięki nim możemy udostępniać
Ci nasze treści.