• Kiedy opadł Kurz Autor: ~FantastycznyPanMysza [79.184.158.*]
    W sumie zbierałem sie do tego wpisu trochę, ale ostatnie przeglądanie stron upewniło mnie, że to dobry moment.
    Z czego składają się zasoby studia game dev?
    - Zasoby trwałe (Kompy, biuro jak własne...) - Zasoby ludzkie (Zespół)
    - IP - (prawa do gier, własne uniwersa).

    Jak to wygląda miesiąc po premierze w Duście?
    Jacek pisał na TT, ze kontynuacja będzie lepsza, Jakub W mówił, ze niektóre rzeczy w następnej grze, ale nic się nie potwierdziło oficjalnie. I raczej nie potwierdzi, bo.... Przegląd Dusta:
    - Zasoby trwałe - nie wiem na ile to wycenić, ale na pewno mają jakieś własne maszyny. Powierzchnie biurowe wynajmują w Concordii.
    - Zasoby ludzkie - tu robi się ciekawie. Obaj writerzy są poza firmą (a miejcie w glowie ze roibli też Serum, nie pracują już przed premierą Serum, jeden jest od pół roku w Frozen, drugi szuka pracy). Tak samo artysci, ludzie od moc-upów, devowie unity, producenci. Pomiając ze zwycięskeigo teamu się nie zmienia (a tutaj ludzie odchodzą, albo są wyrzucani, bo szukają po linkedin, nie maja nagranych nowych miejsc), to co? Wywalono tych co znali Inkwizytora, więc albo zespół był słaby, albo nie ma drugiej częsci. Tak samo wywalono tych, którzy w częsci odpowiadali za serum.
    Jeśli chodzi o zasoby ludzkie, Dust pozbywa się tego, co mógł teoretycznie uznać za mały suckes Inkiego - zgranie częsci zespołu.
    Zespołu brak.
    -IP - nie ma własnego. Prawa są od Jacka, nie wiem na ile lat, ale firma the Dust nie zrobiła swojego własnego IP. Zatem tu maja tylko te prawa do czerpania korzyści z Inkwizytora (które po sprzedaży gry nie istnieją).

    Zapowiedzi? Firma milczy. Tak o redukcji etatów jak i o planach na przyszłość.
    Wnioski?
    Firma The Dust nie będzie tworzyła więcej gier. Nie ma zespołu ani IP na horyzoncie.
    Grupa THe Dust byc może coś stworzy (aczkolwiek też pozbywa się zespołu Serum) natomiast to już inna bajka - i to nie są porjekty w których firma the dust ma większość udziałów, nawet.
    Zostaliście z akcjami firmy, która nie będzie robić gier. Brawo. P.S - za stroną przemka wrobla - https://przemyslawwrobel.com/serum-czas-biegnie-zdecydowanie-za-szybko/ Setting Serum
    Historia została osadzona w roku 2098.
    Ludzkość walczy z zarazą o nazwie „pomór”. Jedynym skutecznym lekiem jest wynalezione przez korporację Evas serum. Specyfik zapewnia ochronę jedynie przez określony czas. Odlicza go wszczepiony w rękę timer. Kto chce przeżyć, musi zażywać regularnie serum.
    Bohaterem gry jest Adam. Jego ciężko chory syn musi przyjmować najdroższy rodzaj leku. Niestety Adama na to nie stać. Z tego powodu podejmuje się dobrze płatnej, ale ryzykownej pracy. Zostaje testerem nowych prototypów serum.
    Gra zaczyna się w jego ostatnim dniu pracy w laboratorium korporacji Evas na tajemniczej wyspie Matamis.
    „Serum” jest wciąż w produkcji. Fragmenty scenariusza udostępnię dopiero po premierze. Jest też tam to przetłumaczone na angielski, co sprawdziłem przez deeply - większość się pokrywa, niektóre zdania są zmienione, ale wyglada jakby ktos przerzucił polski tekst do deeply i kilka zdań pozmieniał. Jak chcecie, sami się pobawcie.
  • Re: Kiedy opadł Kurz Autor: ~Stolnik [94.246.158.*]
    " Firma The Dust nie będzie tworzyła więcej gier. "

    mocne.

    równie mocne co kłamliwe.

    https://newconnect.pl/ebi/files/155319-grupa-the-dust-raport-kwartalny-q3-2023.pdf

    Inquisitor- budżet pokrywany przez wydawcę plus marketing- 1,93 mln eur ( Kalypso )

    Serum- -- // -- - 1,8 mln eur ( Toplitz )

    HR- -- // -- - 1,2 mnl eur ( Focus )

    terminy póki co są dowożone, poza TI, który miał być w IVQ 23.

    Niezłą kasę tu wsadził głupi zachód , jak na bankruta i spółkę bez perspektyw.
    Pewno dlatego, że to sami samarytanie, lubią przepalać mln eur bez kalkulacji na zysk.

    pomijam tu wszystkie inne rzeczy które są w produkcji.

    ps. TI dostała słabe oceny ( nie wszędzie ) przez grafikę i mechanikę

    Serum i Airport Renowator są robione na UE 5. Problem z kiepską jakością jest wyeliminowany na początku.
  • Re: Kiedy opadł Kurz Autor: ~Cola [213.134.175.*]
    No niezle, pod iloma nickami wypisujesz brednie na tym forum? :) i jeszcze odpisujesz sam sobie, brawo!
  • Re: Kiedy opadł Kurz Autor: ~Cola [213.134.175.*]
    To bylo do trolla IP 79.184.158.*
  • Re: Kiedy opadł Kurz Autor: ~Fpm [79.184.158.*]
    Mordo, ty się modl.zeny ta gra była lepsza niż te żarty co są na profilu tam
  • Re: Kiedy opadł Kurz Autor: ~FantastycznyPanMysza [79.184.158.*]
    Dnia 2024-03-09 o godz. 11:41 ~Stolnik napisał(a):
    > " Firma The Dust nie będzie tworzyła więcej gier. "
    >
    > mocne.
    >
    > równie mocne co kłamliwe.
    >

    Firma nie będzie. Grupa to co innego, mistrzu. Napisałem tak, umiesz czytać?

    > https://newconnect.pl/ebi/files/155319-grupa-the-dust-raport-kwartalny-q3-2023.pdf
    >
    Ok, znamy to

    > Inquisitor- budżet pokrywany przez wydawcę plus marketing- 1,93 mln eur ( Kalypso )
    >
    Kłamstwo. Dodatkowy budżet na dokończenie prac. Finansowanie Inkwizytora to było: - akcje firmy
    - inwestycja inwestora - zobacz kto ma sporą część akcji (poza Wolfem).
    - w trzeciej kolejności Kalipso.
    Nie bylo marketingu, nie było trailera juice.

    > Serum- -- // -- - 1,8 mln eur ( Toplitz )
    >
    Z którego juz wywalono część zespołu produkcyjnego

    > HR- -- // -- - 1,2 mnl eur ( Focus )
    >
    > terminy póki co są dowożone, poza TI, który miał być w IVQ 23.
    >
    Inkwizytor miał być w 22, 1-2 kwartał 23, 4 kwartał 23, finalnie wylądował w lutym. Terminy nie są dowożone, Serum przełożono, Airport renowator zostało odrzucone przez wydawce.

    > Niezłą kasę tu wsadził głupi zachód , jak na bankruta i spółkę bez perspektyw.

    Niezłą kasę? Grosze. Jęsli dla ciebie sumarycznie 5-7 baniek euro to duże pieniądze dla wydawców, to przepraszam,nie znasz rynku. Tencent albo inne grupy wyłożyłyby ci w 18-22 w ciemno 2-5 baniek na grę, jak umiesz nawijać makaron na uszy.

    > Pewno dlatego, że to sami samarytanie, lubią przepalać mln eur bez kalkulacji na zysk.
    >
    Dlatego inkwyztor okazał sie sukcesem dla Kalypso

    > pomijam tu wszystkie inne rzeczy które są w produkcji.
    >
    Jakie rzeczy?

    > ps. TI dostała słabe oceny ( nie wszędzie ) przez grafikę i mechanikę
    >
    Przez grafikę, mechaniki walki, nieświat, mechaniki dochodzeń, przez liniowość i przez cringe dialogi.
    Ale to najmniej istotne, bo nikt w niego nie gra

    > Serum i Airport Renowator są robione na UE 5. Problem z kiepską jakością jest wyeliminowany na początku.

    Nie, mordo. To nie jest wishful thinking, ze jak robisz na UE 5 to masz hit. Tak samo może być gówniane. A co Serum - poczytaj ten prompt. Airport zostało odrzucone przez wydawcę.
  • Re: Kiedy opadł Kurz Autor: ~Stolnik [94.246.158.*]
    "Firma nie będzie. Grupa to co innego, mistrzu. Napisałem tak, umiesz czytać?"

    Owszem, napisałeś sugerując że Dust się zwija. 
    Teraz korugujesz, że nie grupa Dust tylko firma Dust.
    Wniosek
    wg Ciebie firma Dust się będzie zwijała, ale grupa Dust się może rozwijać. Czyli wycena może się zwiększać poprzez spółki zależne. Nie gryzie Ci sie to ze sobą ? Mistrzu ? :)

    " Nie bylo marketingu, nie było trailera juice."

    owszem zgadzam się, że na pc marketing siadł. Zgoda co do trailera.
    za pierwsze odpowiedzilaność Wydawcy, za drugie odpowiedzialność Prezesa. 

    " Z którego juz wywalono część zespołu produkcyjnego"

    taaa... to pewno na skutek jakiegoś tajnego zapisu w umowie z wydawcą, żeby miesiąc przed premierą wywalić część zespołu produkcyjnego a zatrudnić w to miejsce pana Gienia z piekarni i panią Jadzię z Rybnego co będzie gwarantem sukcesu.
    Pozwól właścicielowi prowadzić spółkę par excellence jak uważ za stosowne, rozliczając do z efektu końcowego.

    Słabi odpadają dotyczy to tak spółek jak i ich pracowników. 

    "Inkwizytor miał być w 22, 1-2 kwartał 23, 4 kwartał 23, finalnie wylądował w lutym. Terminy nie są dowożone, Serum przełożono, Airport renowator zostało odrzucone przez wydawce."

    TI przełożony 

    Serum zapowiedziano IQ 24 , o ile wiem Q się jeszcze nie skończył , czyż nie ?

    AR odrzucowny kamień milowy, mamy mało danych bo znać przyczyny i rezultat decyzji, ale wymowa jak najbardziej negatywna jak do tej pory, po suchym komunikacie. Tu liczę na konkrety w raporcie rocznym , co dalej.

    "Niezłą kasę? Grosze. Jęsli dla ciebie sumarycznie 5-7 baniek euro to duże pieniądze dla wydawców, to przepraszam,nie znasz rynku. Tencent albo inne grupy wyłożyłyby ci w 18-22 w ciemno 2-5 baniek na grę, jak umiesz nawijać makaron na uszy."

    Grosze ? kilka mln eur to dla Ciebie grosze ? 
    Cóż Krezusie, jesteś w "mylnym błędzie" ;) sądząc, że profesjonalny wydawca wyda choć jednego centa na projekt bez zbadania uprzednio rynku i potencjału. Prosto można to zweryfikować. Załóż firmę udaj się w krawacie do Tencent niech wyłoży ci w ciemno 18/22 lub choć 2/5 baniek. :))

    "Jakie rzeczy?"

    AR- budżet 1,7mln eur pokrywany przez wydawcę. Tu należą się wyjaśnienia, co zostało zrealizowane, co zostało rozliczone.

    PH- b+m 1,7 mln pln

    P Crub- ? wyjaśnienia.

    P Crusaders-? wyjaśnienia.

    " Nie, mordo. To nie jest wishful thinking, ze jak robisz na UE 5 to masz hit. Tak samo może być gówniane. A co Serum - poczytaj ten prompt. Airport zostało odrzucone przez wydawcę."

    Mordo, nie o tym pisałem. Nie mówię że to będzie hit. Może to być guano.

    Ale prawdopodobieństwo że to będzie guano maleje ponieważ narzędzia do tworzenia są z wyższej półki, a to wymusza jakość. 

  • Re: Kiedy opadł Kurz Autor: ~FantastycznyPanMysza [79.184.158.*]
    Dnia 2024-03-09 o godz. 14:39 ~Stolnik napisał(a):
    > "Firma nie będzie. Grupa to co innego, mistrzu. Napisałem tak, umiesz czytać?"
    >
    > Owszem, napisałeś sugerując że Dust się zwija. 
    > Teraz korugujesz, że nie grupa Dust tylko firma Dust.
    > Wniosek
    > wg Ciebie firma Dust się będzie zwijała, ale grupa Dust się może rozwijać. Czyli wycena może się zwiększać poprzez spółki zależne. Nie gryzie Ci sie to ze sobą ? Mistrzu ? :)
    >
    Nie, nie gryzie. Byłem miły, będę szczery. Wg mnie grupa the dust zrobi jeszcze Serum, moze Airport i jeszcze coś, o ile maja to solidne zapisane i zwinie się, albo stanie się bardzo słabym soft house dla grup w rodzaju PLW. Dlazczego? Cóż, to temat na dlugi wpis.

    > " Nie bylo marketingu, nie było trailera juice."
    >
    > owszem zgadzam się, że na pc marketing siadł. Zgoda co do trailera.
    > za pierwsze odpowiedzilaność Wydawcy, za drugie odpowiedzialność Prezesa. 
    >
    Oki

    > " Z którego juz wywalono część zespołu produkcyjnego"
    >
    > taaa... to pewno na skutek jakiegoś tajnego zapisu w umowie z wydawcą, żeby miesiąc przed premierą wywalić część zespołu produkcyjnego a zatrudnić w to miejsce pana Gienia z piekarni i panią Jadzię z Rybnego co będzie gwarantem sukcesu.
    > Pozwól właścicielowi prowadzić spółkę par excellence jak uważ za stosowne, rozliczając do z efektu końcowego.
    > Słabi odpadają dotyczy to tak spółek jak i ich pracowników. 

    Napisałes to co ja, tylko inaczej, przyjacielu. Efekt końcowy - nie ma nic. Plus, nie ma zespołu. Nie wiem czemu, chociaż sie domyslam, czemu wywalono prawie wszystkich.

    > "Inkwizytor miał być w 22, 1-2 kwartał 23, 4 kwartał 23, finalnie wylądował w lutym. Terminy nie są dowożone, Serum przełożono, Airport renowator zostało odrzucone przez wydawce."
    > TI przełożony 
    > Serum zapowiedziano IQ 24 , o ile wiem Q się jeszcze nie skończył , czyż nie ?
    > AR odrzucowny kamień milowy, mamy mało danych bo znać przyczyny i rezultat decyzji, ale wymowa jak najbardziej negatywna jak do tej pory, po suchym komunikacie. Tu liczę na konkrety w raporcie rocznym , co dalej.
    >
    Serum miało mieć wcześniej premierę, przełożono na 2Q. Na steam jest.
    Spółka nie odniosła się do niczego.

    > "Niezłą kasę? Grosze. Jęsli dla ciebie sumarycznie 5-7 baniek euro to duże pieniądze dla wydawców, to przepraszam,nie znasz rynku. Tencent albo inne grupy wyłożyłyby ci w 18-22 w ciemno 2-5 baniek na grę, jak umiesz nawijać makaron na uszy."
    > Grosze ? kilka mln eur to dla Ciebie grosze ? 
    > Cóż Krezusie, jesteś w "mylnym błędzie" ;) sądząc, że profesjonalny wydawca wyda choć jednego centa na projekt bez zbadania uprzednio rynku i potencjału. Prosto można to zweryfikować. Załóż firmę udaj się w krawacie do Tencent niech wyłoży ci w ciemno 18/22 lub choć 2/5 baniek. :))

    No mówię, ze tak to działało, bo byłem przy kilkunastu podobnych projektavch jako konsultacje i nie tylko - prezentacja w power poincie, dane pod teze i jedziemy. Nie wierzysz? Zobacz sobie pierwsze prezentacje inwestorskie Dusta (nie wiem czy jeszcze są w sieci, ale kiedys były). W 2020 ludzie słyszeli gry, widzieli duze pieniądze i dawali małe, bo liczyli na 200 procent zwrotu.

    > "Jakie rzeczy?"
    > AR- budżet 1,7mln eur pokrywany przez wydawcę. Tu należą się wyjaśnienia, co zostało zrealizowane, co zostało rozliczone.
    > PH- b+m 1,7 mln pln
    > P Crub- ? wyjaśnienia.
    > P Crusaders-? wyjaśnienia.

    Ale tych gier nie ma i nie bedzie, niektóre z tych sub spółek też zwalnialy ludzi.

    > " Nie, mordo. To nie jest wishful thinking, ze jak robisz na UE 5 to masz hit. Tak samo może być gówniane. A co Serum - poczytaj ten prompt. Airport zostało odrzucone przez wydawcę."
    > Mordo, nie o tym pisałem. Nie mówię że to będzie hit. Może to być guano.
    > Ale prawdopodobieństwo że to będzie guano maleje ponieważ narzędzia do tworzenia są z wyższej półki, a to wymusza jakość. 

    Nie wymusza jakości. Jak dasz komuś bez refleksu kto nie ogarnial wyscigów na maluchu mercedesa, to tak samo nie da rady.
    1. Zespoły się przenikają. Ci sami ludzie robili Serum i Inkwizytora. Writerów obu wywalono juz. Czemu? Bo byli super?
    2. Ta gra to małe pieniądze. Co daje ci powody zeby myslec ze gra under 5 milionów dolarów wybije? Sam setting ze strony tego grafomana jest totalnie generyczny. Nazwy są z jakiegoś generatora. Nie brzmi to dobrze.
    3. Potrzebujesz dużego marketingu (a nie płacenia tylko youtuberom) i to dobrego zeby coś wypromować. A to się zakopiue Jak Inwkizytor po meisiącu top 8k na steam.

    Sorry.

  • Re: Kiedy opadł Kurz Autor: ~Stolnik [94.246.158.*]
    ok,

    zobaczymy co przyniesie raport 23, to kilka dni i zweryfikuje to co było zapowiedziane z faktami.

    oraz oczekuję wyjaśnień w sprawach o których pisałem wcześniej.

    co do Serum na steam jest data wydania gry IIQ24

    ja mówię o wersji ea zapowiedzianej na IQ24, ten termin nadal obowiązuje póki co.

  • Re: Kiedy opadł Kurz Autor: ~Lol [83.24.255.*]
    Na razie prezes jednej obietnicy nie dowiózł
[x]
THEDUST 11,11% 1,00 2025-10-17 15:00:00
Przejdź do strony za 5 Przejdź do strony »

Czy wiesz, że korzystasz z adblocka?
Reklamy nie są takie złe

To dzięki nim możemy udostępniać
Ci nasze treści.