Podsumowanie konferencji po wynikach za 4Q23 [neutralne] #Przejęcia - Procesy akwizycyjne toczą się, w 1Q24 możliwa finalizacja przejęcia #FinTech - Spółka zaprezentowała narzędzie wspierane AI dla bankowości - Customer Engament Platform obejmujące LiveBank, AI Banking (zautomatyzowana konwersacja z klientem) oraz Web & mobile banking platform (usługi dodane dla klientów bankowości) - Obciążenie wyniku 4Q23 z tytułu zatrudniania zespołu obsługującego wcześniej Pekao wyniosło 1mln PLN; - Zakończenie wydatkowania capexu na nowe produkty (LiveBank) wpłynęło na wzrost kosztów osobowych o prawie 2mln PLN (ujmowane od razu w kosztach, nie kapitalizowane); - Koszty product development w FinTech (capex) w 2023 roku wyniosły 9mln PLN. Osoby, które rozwijały produkty są już zaalokowane do projektów. Wzrost kosztów osobowych w 2024 roku będzie pokryty przychodami z projektów; - Rośnie udział przychodów subskrypcyjnych (przejściowy negatywny efekt na wysokość przychodów); #SoftwareMind - Spółka zakłada wzrost organiczny przychodów w 2024 roku i dodatkowo poprzez akwizycje; - Odpis należności od klienta z Niemiec na 2,2mln PLN obciążył w całości wynik 4Q, możliwe że zostanie odwrócony; - One-off w Argentynie (hiperinflacja) na 2,3mln PLN w roku 2023 obciążył wynik 4Q w kwocie 0,9mln PLN, pozostała kwota była już we wcześniejszych kwartałach; - Wydłużenie „ławki” w 2023 wpłynęło na spadek wyniku o 4mln PLN w 2023 roku;