Podsumowanie konferencji po wynikach za 4Q23 [neutralne]
#Przejęcia
- Procesy akwizycyjne toczą się, w 1Q24 możliwa finalizacja przejęcia
#FinTech
- Spółka zaprezentowała narzędzie wspierane AI dla bankowości
- Customer Engament Platform obejmujące LiveBank, AI Banking (zautomatyzowana konwersacja z klientem) oraz Web & mobile banking platform (usługi dodane dla klientów bankowości)
- Obciążenie wyniku 4Q23 z tytułu zatrudniania zespołu obsługującego wcześniej Pekao wyniosło 1mln PLN;
- Zakończenie wydatkowania capexu na nowe produkty (LiveBank) wpłynęło na wzrost kosztów osobowych o prawie 2mln PLN (ujmowane od razu w kosztach, nie kapitalizowane);
- Koszty product development w FinTech (capex) w 2023 roku wyniosły 9mln PLN. Osoby, które rozwijały produkty są już zaalokowane do projektów. Wzrost kosztów osobowych w 2024 roku będzie pokryty przychodami z projektów;
- Rośnie udział przychodów subskrypcyjnych (przejściowy negatywny efekt na wysokość przychodów);
#SoftwareMind
- Spółka zakłada wzrost organiczny przychodów w 2024 roku i dodatkowo poprzez akwizycje;
- Odpis należności od klienta z Niemiec na 2,2mln PLN obciążył w całości wynik 4Q, możliwe że zostanie odwrócony;
- One-off w Argentynie (hiperinflacja) na 2,3mln PLN w roku 2023 obciążył wynik 4Q w kwocie 0,9mln PLN, pozostała kwota była już we wcześniejszych kwartałach;
- Wydłużenie „ławki” w 2023 wpłynęło na spadek wyniku o 4mln PLN w 2023 roku;