jest kryzys, Budimeks i Stalexppport nie podjeli ryzyka i nie wzieli na swoje bary ryzyka sfinansowanie inwestycji strykówp-konotopa z pożyczonych pieniędzy. Sprawa jest oczywista. Podjeto zatem decyzje o wykonaniu odcinka w systemie Projektuj i Buduj. Czy myślicie, ze system projektuj i buduj opiera sie na sile roboczej pochodzącej z wiejskiej? czy sądzicie, że jeden palikot albo drugi cymański wyjdą z saperkami i kilofami w pole i będą tworzyć nową jakość. zaskocze was ale nie. System PPP zakłada wyłonienie przez Państwo wykonawcy ale kaskę trzeba zainwestować swoją. W zakończonym obecnie przetargu szukano inwestora czyli konorcjum które zrobi to za własne (pożyczone) pieniądze. I to jest jedyna zmiana. Przerzucono zatem ryzyko z podmiotu gospodarczego na kowalskiego.
Autostrade wybudować trzeba, tu chyba wątpliwości nie ma. Można zatem rozpocząc nowy przetarg z nowymi podmiotami od nowa i wyłonić wykonawcę w 2011 roku. można też wykorzystać bieżącą dokumantację wykreślając kilka niepotrzebnych już zdań, unikając zabawy od początku. Jak zrobi Państwo tego nie wiem ;)
nawet jesli cla procedura zacznie sie od nowa i dolacza inne firmy szansze na zwyciestwo beda mialy niewielki. budimeks i stx dostosuja oferta tak zeby wygrac. oni wiedza juz czego oczekuje gddika i ile dac zeby nie przegrac
Nie mogę się nadziwic głupocie: odwlekanie wykonawcy nie daje szansy na kasę z UE. Jak do 2015 nie wykorzystamy jej to przepadnie na wieki.
Niech buduje ktokolwiek, ale niech buduje !
Zasłaniają się brakiem własności gruntu. Lepiej szybko uchwalić ustawą wywłaszczeniową i nie szukać dziury w calym.
Zawiodła mnie ta spółka !!!!
od wczoraj weszła nowa ustawa o PPP,nowe zasady są korzystniejsza dla decydentów to woleli przetarg unieważnić i zawrzeć umowe na nowych zasadach,tylko mam watpliwości,czy zdążą wybudować ten odconek autostrady do 2012
PO u steru. Cuda, cuda...
... sie nie zdarzaja. Druga Irlandia. Pieprzenie w bambus.
Zamienmy auta na rowery to moze PO z Donkiem na czele nam wybuduja sciezki rowerowe. Potem nam wmowia ze to dla naszego zdrowia i w trosce o ekologie. Jak w Mongolii albo w Czadzie. Vivat PO i jej decyzyjnosc!
Popaprańcy z aws (popłuczyny) nie wybudują żadnej autostrady w całości, doprowadzą do dziury budżetowej a potem oddadzą władzę (na krótko) ciulokom z lsd a ci znowu podciągną trochę budżet i tak wkółko. Ten kraj nie ma szczęścia do rządzących, wszędzie pełno amatorszczyzny, nie ma ustawy która byłaby dopracowana, nie ma wizji państwa - jest szamotanie, takie chop z lasa - chop do lasa (chop od chłop ze słomą w bucie). Drzewiecki w tv mówił teraz trzeba tak negocjować z wykonawcami by budować jak najtaniej, czyli chcą coś robić ale kosztem wykonawców, a że ci by nie zdechnąć podejmują roboty za wszelką cenę, to póki co zawierają umowy. To tak jak samorząd myśli jak by tu się samo rządzić i zbijać kasę dla siebie (nie mieszkańców), tak ten pożałowania godny rząd też rządzi dla siebie, dla słupkow a nie dla dobra kraju. No dobra ale co z tego skoro Stx będzie dołować?
Od dawna się mowilo, że walka była zacięta i decydowały grosze. A to oznacza, że konsorcja zeszły do absolutnego minimum jesli chodzi o marżę zysku żeby wygrać przetarg. Dla gddika jednak wciąż było to za drogo, wciąż chcieli taniej. Konsorcja spasowały. Mając w pasywach wieloletni kredyt i w perspektywie ciągłe zmiany stóp procentowych. Nie mogli ryzykować. Dla spółki nie ma znaczenia czy koszty które ponosi to koszty operacyjne czy koszty finansowe. Bez wzgledu na to do której należą grupy mają wpływ na końcowy wynik. Teraz sytuacja się zmieni. Koszty będzie można oszacować z dużo większą precyzją bez bawienia się w spekulacje finansową.