Żadna poważna firma nie wprowadziła by "bacdoorów" celowo ryzykując swoją reputacją. Awaria pociągu to poważna sprawa. Prędzej sabotaż pracownika albo informatyka wykonującego zlecenie na robotę. Albo po prostu luki wynikające z niechlujstwa nt bezpieczeństwa i to pewnie najbardziej prawdopodobny scenariusz.
Zachęcam do lektury publikacji Zaufanej Trzeciej Strony Jaśniej się nie da. Wszystko przedstawione. Przede wszystkim wbite współrzędne wybranych podmiotów, które mają zielone światło do serwisu. Takich rzeczy się nie robi przez przypadek. - link https://zaufanatrzeciastrona.pl/post/o-trzech-takich-co-zhakowali-prawdziwy-pociag-a-nawet-30-pociagow/
No właśnie. Takie ordynarne wpisy w kodzie jeszcze bardziej skłaniają do myślenia że to twórczość i pomysł pojedynczego człowieka. Mógł np. chcieć robić "dobrze" przede wszystkim sobie ?
koncerny samochodowe tak samo staraja sie blokowac samochody, aby nikt inny nie mógł ich naprawiać , ale maja przefikane, teraz co mogą mówić, to nie my tak jak vwgen brnęli do konca
żeby uwierzyć w to że Newag nie ma z tym nic wspólnego to trzeba być amebą. Zaufana Trzecia Strona elegancko przedstawiła temat. Jeśli ktoś umie czytać to nie ma cienia wątpliwości że firma Newag celowo uwalała pociągi u konkurencji oraz umożliwiła na zdalny dostęp do pociągu pozwalający na wydawanie komend takich jak np całkowite zatrzymanie w czasie wojny. Wg mnie za coś takiego powinna być ciupa. Raz: brak zachowania reguł bezpieczeństwa, dwa: my jako pasażerowie płacimy bilety za pociąg a na ich cenę biorą się również ceny przeglądów na które składają się kary umowne spowodowane przez tą śmieciową spółkę NEWAG. PORAŻKA I WSTYD!!!