https://www.topagrar.pl/articles/rynek-rzepaku/terminal-zbozowy-w-gdyni-poznalismy-wyniki-przetargu-na-30-letnia-dzierzawe-2496205.
Dobrze ze nie dali cen z kosmosu, to moze byłby problem.
Juz teraz moga pokazac strategie
Byl mocno przesadzony, bo temat trafil w "dobry" dla operatorow portow czas. Mysle ze OTL modernizujac swoje nabrzeża, zwiekszajac liczby dzwigow i innych urzadzen jest w stanie zwiekszac przychody. Jak kasa zosyanie niech dzieli sie akcjonariuszami :-)
Dnia 2023-11-09 o godz. 09:38 kubaf3 napisał(a): > Koszt terminala zbożowego był faktycznie przesadzony. Przy zakładanej koniunkturze ciężko byłoby przy tych kosztach uzyskiwać dobrą marżę.
To prawda, dlatego niewybranie spółki w tym przetargu wcale nie musi być złe dla spółki. W kasie leży góra pieniędzy, która i tak już od dłuższego czasu inwestowania jest w rozwój mocy przerobowych, a po przegraniu przetargu inwestycje miały się rozkręcić, szczególnie w Świnoujściu. Długoterminowo spółka to perła, jedna z najlepszych opcji na GPW. :)
Pamiętajcie, wypłacanie dywidend jest wyprowadzaniem pieniędzy ze spółki, dlatego należy jeszcze mocniej dać sobie w s>>>, aż z d>>>, iskry sie posypią co już widać słychać i czuć.
Niektórzy dziś sprzedają, bo OTS przetargu nie wygrał... <face_palm> A to oznacza m.in. to, że: - zainwestują własne środki w 100% WŁASNE PORTY (a nie w wydzierżawiony od kogoś innego port), - Z NIKIM NIE BĘDĄ SIĘ DZIELIĆ ZYSKAMI z działalności operacyjnej. Ci sami ynwestorzy pewnie o sobie mówią, że "zawsze mieli łeb do interesów"... xDD
Nie do końca tak jest, bo zgodnie z prawem tereny portowe jako "dobro wspólne" nie mogą być sprzedane. Właścicielem tych terenów jest tylko skarb państwa, a Zarządy Portów dzierżawią te tereny firmom takim jak OTL. Dzierżawy są 30 lub 40 letnie. Tyle, że czynsze w umowach podpisanych 10 lat temu są dużo niższe od tych obecnych i na niższych gwarantowanych wolumenach przeładunków (pomijam coroczną waloryzację umów o wskaźnik inflacji).
OTL teraz faktycznie może więcej zainwestować w sprzęt i dzięki temu zwiększyć przychody.
Ja zakładam tu zostać na dłużej. A jak przez ten przetarg cena spadnie to jeszcze dokupię. Niedługo wyniki, które pewnie podbiją cenę w okolice 55.
Czym się różni dzierżawa Świnoujścia i Gdyni od tej która miała być dla terminalu zbożowego? Pytam w kontekście twojego nazewnictwa własne vs wydzierżawione?