Czy z biznesowego punkt widzenia wpłynięciem na podjęcie decyzji o opóźnienie premiery na przykład o miesiąc nie będzie dobrym krokiem dla Playway? Playway ma 60% udziałów Madmind.
Premiera Paranoid jest dzień później niż HF2. Generalnie patrząc na same daty pewnie racjonalnym byłoby ze strony Madmind przesunąć premierę Paranoid. Natomiast patrząc głębiej raczej Paranoid i HF2 mają jednak inną grupę docelową odbiorców.
Pewnie dlatego że raczej premiera HF2 może być na tyle duża i ważna, że premiery Paranoida mało kto może zauważyć. Wystarczy zobaczyć na miejsce na wishliście i na liczbę followersów. No i HF2 będzie zapewne promowany na większości kart Steam z grupy PLW a Paranoid raczej tylko wewnętrzna crosspromocja w ramach gier z grupy Madmind.
Natomiast te gry moim zdaniem mają zupełnie inne grupy odbiorców stąd Madmind może się nie zdecydować żeby przesunąć premierę.
Po pierwsze obie gry mają zupełnie inne grupy docelowe i nie konkurują. Termin premier jest bardzo dobrze dobrany. Na tydzień przed wyprzedażą steam. House Flipper jest zasilany całą grupą playway, która niestety nie jest dostosowana do horrorów. Także są z góry na wygranej pozycji, bo promować tą premierę będzie każda spółka z grupy. A Paranoid nikt. Madmind musi radzić sobie sam, trzymajmy kciuki, ale oczekiwania co do premier obu tych gier są zgoła inne. W przypadku House Flippera liczmy na peak powyżej 20k, a w przypadku Paranoid sukcesem będzie 1k.
Zgadzam się, ze najprawdopodobniej jest to różna grupa odbiorców. Czy jest to grupa różniąca się w 100%?
Po co to sprawdzać?
Jedna i druga gra coś na tym na pewno straci (więcej Parnoid i dlatego to ta premiera powinna zostać przesunięta) choćby tylko ze względu na crosspromocję.