"Nowa chińska marka chce wystartować z przynajmniej 20. własnymi salonami w 10 głównych polskich miastach, w tym w Warszawie, Poznaniu, Gdańsku i Katowicach".
Przygotowana likwidacja czyli tzw.: pre-pack oznacza ogłoszenie upadłości przy jednoczesnym zachowaniu przedsiębiorstwa dłużnika. W praktyce polega ona na sprzedaży części, bądź całości przedsiębiorstwa dłużnika albo niektórych jego składników, na warunkach ustalonych jeszcze przed ogłoszeniem upadłości. Dłużnik (chociaż może to być także wierzyciel) poszukuje inwestora, który będzie chętny na zakup przedsiębiorstwa dłużnika oraz ustala się z nim warunki transakcji. Uzyskanie porozumienia otwiera drogę do złożenia wniosku o ogłoszenie upadłości wraz z ofertą inwestora na zakup przedsiębiorstwa lub jego części.
Niektórzy marzą o powtórce z Optimusa. Że pojawi się Święty Mikołaj (pod postacią Jakubasa czy innego Kulczyka) i pozwoli odrobić straty posiadaczom, a może i wyjść na plus? O ile pamiętam, wówczas Optimus chociaż nie miał majątku to posiadał spore straty podatkowe które były jedynym cennym aktywem. Jak ta sprawa wygląda na Bahu?
Prezes tylko mówił czy nie tylko mówił? Oto jest pytanie... ;)
Pamięć u kolegów dobra ale krótka? No to tak gwoli przypomnienia... :)
KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO
Raport bieżący nr 65/2020 Data sporządzenia: 2020-12-22
Skrócona nazwa emitenta BRITISH AUTOMOTIVE HOLDING S.A. Temat Informacja o wystosowaniu przez British Automotive Polska S.A. do JLR wezwania do zapłaty
Podstawa prawna Art. 17 ust. 1 MAR - informacje poufne. Treść raportu: Zarząd British Automotive Holding S.A. [Emitent], działając na podstawie art. 17 ust. 1 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 596/2014 z dnia 16 kwietnia 2014 r. w sprawie nadużyć na rynku (rozporządzenie w sprawie nadużyć na rynku) oraz uchylające dyrektywę 2003/6/WE Parlamentu Europejskiego i Rady i dyrektywy Komisji 2003/124/WE, 2003/125/WE i 2004/72/WE („MAR”), niniejszym informuje, że powziął informację o wystosowaniu w dniu 22 grudnia 2020 r. przez jednostkę zależną Emitenta, spółkę British Automotive Polska S.A. [BAP], wezwania do zapłaty kierowanego do Jaguar Land Rover Limited [JLR].
W przedmiotowym wezwaniu BAP żąda od JLR natychmiastowej zapłaty kwoty 104.498.730,00 (sto cztery miliony czterysta dziewięćdziesiąt osiem tysięcy siedemset trzydzieści) złotych tytułem szkód poniesionych przez BAP w związku z działaniami JLR w ramach dotychczasowej współpracy, które w ocenie BAP były działaniami w złej wierze i niezgodnymi z dobrymi obyczajami i doprowadziły po stronie BAP do wystąpienia szkody w postaci utraconej marży sprzedaży oraz poniesionych wydatków marketingowych.
Ponadto w treści wezwania BAP wskazuje na możliwość podniesienia przez BAP dodatkowych roszczeń, których wysokość i zasadność jest obecnie analizowana przez BAP.
Faktycznie Kowalu, muszę brać coś na pamięć, było coś takiego. Temat dokladnie z przed 3 lat a po drodze nie kojarzę, by coś w tym temacie się działo. Pytanie o solidność podstaw takiego pozwu jest ciągle zasadne. Osobiście traktuje to jako dzieciecy balonik. Szanse wygrania 1:1000. Niestety syndyk jak znalazl w papierach ten pozew, to chyba sie.zsikal ze szczescia.nic nie musi robić, tylko przeciągać sprawę w sądzie i kasować do bólu swój szmal z majątku masy.
To było tylko wezwanie do zapłaty a nie pozew do sądu. Taki bzdet pod publikę. Wzywać to se można i tym bardziej bez konsekwencji podać taki komunikat. Zapijcie woda, jakby tego nie bylo