https://youtu.be/wS77IfrBp4Y?si=w6LKkd0XVCHQuzTy Współpraca z Hungry Beasts(Dying Light, Ghostrunner) pokazuje jak twórcy odpowiedzialnie podchodzą do tego projektu. Obecny Winter Survival już nie jest tym prostym symulatorem bez ciekawej interakcji z otoczeniem, deweloperzy dokonali sporo zmian, dzięki temu możemy spodziewać się prawdziwego survivalu z krwi i kości. Należy pamiętać, że największy tytuł studia"Red Frost" będzie bazował na silniku gry(UE5) i wykorzystywał gotowe assety właśnie z WS, dlatego tak ważne jest, by ta premiera była w pełni dopracowana i rozwinięta. Końcówka tego roku jest bardzo bogata w premiery, kopanie się z koniem i wydawanie na siłę gry byłoby strzałem w stopę. Co więcej, przejście na główny rynek GPW przed premierą pozwoli podmiotom instytucjonalnym na zajmowanie pozycji. Deweloperzy zdecydowali się również na wypuszczenie kolejnego dema, które zwiększy zainteresowanie, a co najważniejsze ukaże w jaki sposób ta gra ewoluowała na przestrzeni czasu, oraz jaki feedback od graczy został zaimplementowany. Sprzedaż flagowej gry pokazuje, że mimo upływającego czasu gra nie traci zainteresowania, co więcej raport okresowy za ostatni kwartał jasno sygnalizuje poprawę wyników sprzedażowych a w produkcji mamy największy płatny dodatek do tej gry "Shady Deals" oraz niewydane jeszcze płatne dodatki na wersje konsolowe. Wystarczy spojrzeć na stan aktywów spółki by mieć pewność, że funkcjonowanie tego studia nie jest w żaden sposób zagrożone, co więcej wyższa cena samego GSS na Steam oraz silny dolar pozwoli na wypracowanie jeszcze lepszych wyników finansowych w następnych kwartałach.
Przy tylu zmianach, przebudowaniu praktycznie całej gry z prostego, chodzonego symulatora na pełnowartościowy survival z elementami walki i do tego zmiana silnika na najbardziej aktualny Unreal Engine 5 to było oczywiste, że nastąpi przesunięcie premiery. Spółka już drugi raz nie popełni tego błędu jak przy Food Trucku. Jest za dużo do ugrania, szczególnie, że cały zysk z tej gry zostaje w spółce. Przy tak rozbudowanym projekcie warto zaangażować więcej środków na marketing, nowe demo na pewno mocno pomoże, wzmożona kampania reklamowa pozwoli ożywić wishlistę na nowo.
Nie zapominaj o Airport Contraband który może zaskoczyć datą premiery nawet na dniach. Mam w pamięci komunikat z 19 kwietnia tego roku o zwiększeniu zespołu developerskiego oraz budżetu produkcji tego tytułu. Dodatkowo oczywiście Shady Deals a w międzyczasie narastające oczekiwanie na Winter Survival który w chwili obecnej znajduje sie na #160 miejscu WL