• Dostosowanie CMK do prędkości 250 km/h - kolejny przetarg PKP PLK Autor: ~Kr [31.182.221.*]
    Dot. postępowania pn.: Zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych na stacji Góra Włodowska 
    w ramach projektu pn. „Dostosowanie CMK do prędkości 250 km/h”. 
    Nr postępowania: 9090/IREZA1/10525/02909/22/P       
     
     INFORMACJA Z OTWARCIA OFERT  
     
     PKP  Polskie  Linie  Kolejowe  S.A.,  z  siedzibą  w  Warszawie  (03-734)  przy  ul.  Targowej  74, 
    w imieniu której działa PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Centrum Realizacji Inwestycji Region 
    Centralny z siedzibą  w  Warszawie (03-816) przy ul. Chodakowskiej 50, zgodnie z art. 222  
    ust. 5 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz.U. z 2021 r. 
    poz.1129 z późn. zm.) przekazuje informację z otwarcia ofert, dokonanego w przedmiotowym 
    postępowaniu:  
     
      Otwarcie ofert nastąpiło w dniu 25.07.2022 r. o godz. 12:00.  

    Konsorcjum w składzie: 
    1.  PORR S.A. (Lider) 
    ul. Hołubcowa 123 
    02-854 Warszawa 
    2.  Trakcja System Sp. z o.o. 
    Al. Lipowa 3 
    53-124 Wrocław 
      
    41 705 000,00 PLN netto 
    51 297 150,00  PLN brutto 

    TRACK TEC Construction  
    Sp. z o.o. 
    ul. Wyścigowa 3 
    53-011 Wrocław 
      
    49 540 305,14 PLN netto 
    60 934 575,32  PLN brutto 
     
    ZUE S.A. 
    ul. Kazimierza Czapińskiego 3 
    30-048 Kraków 
      
    46 203 517,03 PLN netto 
    56 830 325,95  PLN brutto 

    Pomorskie  Przedsiębiorstwo 
    Mechaniczno-Torowe Sp. z o.o.  
    ul. Sandomierska 19 
    80-051 Gdańsk 
     
     53 310 901,31 PLN netto 
      65 572 408,61 PLN brutto 
     
    Informacja o kwocie przeznaczonej na sfinansowanie zamówienia 
    PKP  Polskie  Linie  Kolejowe  S.A  reprezentowana  przez  PKP  Polskie  Linie  Kolejowe  S.A. 
    Centrum  Realizacji  Inwestycji  Region  Centralny,  działając  na  podstawie  art.  222  ust.  4 
    ustawy  z  dnia  11  września  2019  r.  Prawo  Zamówień  Publicznych  (t.j.  Dz.U.  z  2019, 
    poz. 1129 z późn.zm), informuje, że kwota przeznaczona na sfinansowanie przedmiotowego 
    zamówienia wynosi 20 670 468,90 PLN netto, tj. 25 424 676,75 PLN brutto.  

    Nawet państwowa Trakcja razem z PORR nie są wstanie tego zrobić za pół ceny !!

     
  • Re: Dostosowanie CMK do prędkości 250 km/h - kolejny przetarg PKP PLK Autor: ~Kr [31.182.221.*]
    W Poprzednim przetargu gdzie oferty najniższe miała Alusta z Comremum:

    Konsorcjum:
    1.ALUSTA S.A. - Lider ul. Czerwonacka 1 60-016 Poznań
    2.COMPREMUM S.A. - Partner ul. Gryfińska 1 60 -192 Poznań

    CZĘŚĆ I
    32 030 312,97 PLN netto 39 397 284,95 PLN brutto
    CZĘŚĆ II
    70 711 993,95 PLN netto 86 975 752,56 PLN brutto
    CZĘŚĆ III
    82 768 094,79 PLN netto 101 804 756,59 PLN brutto
    CZĘŚĆ IV
    52 072 264,04 PLN netto 64 048 884,77 PLN brutto

    INFORMACJA O KWOCIE, JAKĄ ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA  
    PRZEZNACZYĆ NA SFINANSOWANIE ZAMÓWIENIA 

    PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. z siedzibą w Warszawie (03-734) przy ul. Targowej 74, jako 
    Zamawiający,  w  imieniu  której  działa  PKP  Polskie  Linie  Kolejowe  S.A.  Centrum  Realizacji 
    Inwestycji  Region  Centralny  z  siedzibą  w  Warszawie  (03-816)  przy  ul.  Chodakowskiej  50, 
    działając  na  podstawie  art.  222  ust.  4  ustawy  z  dnia  11  września  2019  r.  Prawo  Zamówień 
    Publicznych (t.j. Dz.U. z 2022, poz. 1710 z późn. zm.), informuje, że kwota przeznaczona na 
    sfinansowanie ww. zamówienia wynosi:  
    156 200 388,69 PLN netto, tj. 192 126 478,09 PLN brutto,  
    - w tym Wynagrodzenie Warunkowe: 26 011 721,69 PLN netto, 31 994 417,68 PLN brutto 
    z tego: 
      dla Części I: 16 087 482,85 PLN netto, tj. 19 787 603,91 PLN brutto  
           - w tym Wynagrodzenie Warunkowe: 2 679 014,63 PLN netto, 3 295 187,99 PLN brutto 
      dla Części II: 49 566 971,56 PLN netto, tj. 60 967 375,02 PLN brutto  
         - w tym Wynagrodzenie Warunkowe: 8 254 283,36 PLN netto, 10 152 768,53 PLN brutto 
      dla Części III: 56 257 003,40 PLN netto, tj. 69 196 114,18 PLN brutto  
         - w tym Wynagrodzenie Warunkowe: 9 368 360,27 PLN netto, 11 523 083,13 PLN brutto 
      dla Części IV: 34 288 930,88 PLN netto, tj. 42 175 384,98 PLN brutto  
        - w tym Wynagrodzenie Warunkowe: 5 710 063,43 PLN netto, 7 023 378,02 PLN brutto. 

    Tu rozbieżności mniejsze ale PKP PLK i tak ma niedoszacowane wynagrodzenia dla wykonawców robót.

    Co teraz zrobi z tymi wszystkimi przetargami PKP PLK ?
  • Re: Dostosowanie CMK do prędkości 250 km/h - kolejny przetarg PKP PLK Autor: ~Marek [77.111.245.*]
    Zmuszą panstwowe firmy Trakcje, Torpol i co tam jeszcze mają by wykonały remont CMK poniżej kosztów i wykazały straty dla akcjonariuszy haha 40-50% różnicy w wycenie to nie może się udać zrobić bez strat !!
  • Re: Dostosowanie CMK do prędkości 250 km/h - kolejny przetarg PKP PLK Autor: ~KrólArtur [89.69.170.*]
    Dnia 2023-07-25 o godz. 13:33 ~Marek napisał(a):
    > Zmuszą panstwowe firmy Trakcje, Torpol i co tam jeszcze mają by wykonały remont CMK poniżej kosztów i wykazały straty dla akcjonariuszy haha 40-50% różnicy w wycenie to nie może się udać zrobić bez strat !!

    Może niedługo upaństwowią Compremum? Compremum podąża śladami Trakcji.
  • Re: Dostosowanie CMK do prędkości 250 km/h - kolejny przetarg PKP PLK Autor: ~Bin [188.146.125.*]
    Ale Compremum zrobi za połowę ceny. Właśnie zwolniły im się moce przerobowe.
  • Re: Dostosowanie CMK do prędkości 250 km/h - kolejny przetarg PKP PLK Autor: ~Kr [31.182.221.*]
    Artur i Bin nie macie nic do powiedzenia, nic do dodania w dyskusji, to nie piszcie na wątkach dla normalnych ludzi załóżcie sobie wątek dla Trolli i tam się popisujcie.
  • Re: Dostosowanie CMK do prędkości 250 km/h - kolejny przetarg PKP PLK Autor: ~Kr [31.182.221.*]
    W 2021 miało być tak:

    Polska jest pierwszym krajem UE w Środkowej Europie, w którym pociągi osiągnęły prędkość powyżej 160 km/h. Według oficjalnych zapowiedzi z 2021 roku CMK powinna być gotowa do certyfikacji do prędkości 250 km/h w grudniu 2023 roku

    Teraz niestety nie wiem czy bez wygranych przetargów uda się tak:

    Na Centralnej Magistrali Kolejowej prędkość 250 km/h zostanie wprowadzona z dwuletnim opóźnieniem.

    Zgodnie z zapowiedziami spółki PKP Polskie Linie Kolejowe sprzed czterech lat, pod koniec tego roku na prowadzącej z Grodziska Mazowieckiego do Zawiercia linii CMK miała zostać podniesiona prędkość. Zamiast do 200 km/h pociągi rozpędzałyby się do 250 km/h. To pozwoliłoby skrócić czas przejazdu z Warszawy do Krakowa i Katowic do niecałych dwóch godzin. Zapowiadanego terminu nie uda się dotrzymać. – Realnie zakładamy, że prędkość 250 km/h wprowadzimy na CMK do końca 2025 r. – mówi DGP, Ireneusz Merchel, szef spółki PKP PLK.

    https://forsal.pl/transport/kolej/artykuly/8712592,szybka-kolej-pociagi-na-cmk-predkosc-250-kmh.html 
[x]
COMPREMUM 2,07% 0,89 2025-10-09 14:18:38
Przejdź do strony za 5 Przejdź do strony »

Czy wiesz, że korzystasz z adblocka?
Reklamy nie są takie złe

To dzięki nim możemy udostępniać
Ci nasze treści.