Dot. postępowania pn.: Zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych na stacji Góra Włodowska w ramach projektu pn. „Dostosowanie CMK do prędkości 250 km/h”. Nr postępowania: 9090/IREZA1/10525/02909/22/P
INFORMACJA Z OTWARCIA OFERT
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., z siedzibą w Warszawie (03-734) przy ul. Targowej 74, w imieniu której działa PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Centrum Realizacji Inwestycji Region Centralny z siedzibą w Warszawie (03-816) przy ul. Chodakowskiej 50, zgodnie z art. 222 ust. 5 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz.U. z 2021 r. poz.1129 z późn. zm.) przekazuje informację z otwarcia ofert, dokonanego w przedmiotowym postępowaniu:
Otwarcie ofert nastąpiło w dniu 25.07.2022 r. o godz. 12:00.
Konsorcjum w składzie: 1. PORR S.A. (Lider) ul. Hołubcowa 123 02-854 Warszawa 2. Trakcja System Sp. z o.o. Al. Lipowa 3 53-124 Wrocław
41 705 000,00 PLN netto 51 297 150,00 PLN brutto
TRACK TEC Construction Sp. z o.o. ul. Wyścigowa 3 53-011 Wrocław
49 540 305,14 PLN netto 60 934 575,32 PLN brutto
ZUE S.A. ul. Kazimierza Czapińskiego 3 30-048 Kraków
46 203 517,03 PLN netto 56 830 325,95 PLN brutto
Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe Sp. z o.o. ul. Sandomierska 19 80-051 Gdańsk
53 310 901,31 PLN netto 65 572 408,61 PLN brutto
Informacja o kwocie przeznaczonej na sfinansowanie zamówienia PKP Polskie Linie Kolejowe S.A reprezentowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Centrum Realizacji Inwestycji Region Centralny, działając na podstawie art. 222 ust. 4 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo Zamówień Publicznych (t.j. Dz.U. z 2019, poz. 1129 z późn.zm), informuje, że kwota przeznaczona na sfinansowanie przedmiotowego zamówienia wynosi 20 670 468,90 PLN netto, tj. 25 424 676,75 PLN brutto.
Nawet państwowa Trakcja razem z PORR nie są wstanie tego zrobić za pół ceny !!
W Poprzednim przetargu gdzie oferty najniższe miała Alusta z Comremum:
Konsorcjum: 1.ALUSTA S.A. - Lider ul. Czerwonacka 1 60-016 Poznań 2.COMPREMUM S.A. - Partner ul. Gryfińska 1 60 -192 Poznań
CZĘŚĆ I 32 030 312,97 PLN netto 39 397 284,95 PLN brutto CZĘŚĆ II 70 711 993,95 PLN netto 86 975 752,56 PLN brutto CZĘŚĆ III 82 768 094,79 PLN netto 101 804 756,59 PLN brutto CZĘŚĆ IV 52 072 264,04 PLN netto 64 048 884,77 PLN brutto
INFORMACJA O KWOCIE, JAKĄ ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA PRZEZNACZYĆ NA SFINANSOWANIE ZAMÓWIENIA
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. z siedzibą w Warszawie (03-734) przy ul. Targowej 74, jako Zamawiający, w imieniu której działa PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Centrum Realizacji Inwestycji Region Centralny z siedzibą w Warszawie (03-816) przy ul. Chodakowskiej 50, działając na podstawie art. 222 ust. 4 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo Zamówień Publicznych (t.j. Dz.U. z 2022, poz. 1710 z późn. zm.), informuje, że kwota przeznaczona na sfinansowanie ww. zamówienia wynosi: 156 200 388,69 PLN netto, tj. 192 126 478,09 PLN brutto, - w tym Wynagrodzenie Warunkowe: 26 011 721,69 PLN netto, 31 994 417,68 PLN brutto z tego: dla Części I: 16 087 482,85 PLN netto, tj. 19 787 603,91 PLN brutto - w tym Wynagrodzenie Warunkowe: 2 679 014,63 PLN netto, 3 295 187,99 PLN brutto dla Części II: 49 566 971,56 PLN netto, tj. 60 967 375,02 PLN brutto - w tym Wynagrodzenie Warunkowe: 8 254 283,36 PLN netto, 10 152 768,53 PLN brutto dla Części III: 56 257 003,40 PLN netto, tj. 69 196 114,18 PLN brutto - w tym Wynagrodzenie Warunkowe: 9 368 360,27 PLN netto, 11 523 083,13 PLN brutto dla Części IV: 34 288 930,88 PLN netto, tj. 42 175 384,98 PLN brutto - w tym Wynagrodzenie Warunkowe: 5 710 063,43 PLN netto, 7 023 378,02 PLN brutto.
Tu rozbieżności mniejsze ale PKP PLK i tak ma niedoszacowane wynagrodzenia dla wykonawców robót.
Co teraz zrobi z tymi wszystkimi przetargami PKP PLK ?
Zmuszą panstwowe firmy Trakcje, Torpol i co tam jeszcze mają by wykonały remont CMK poniżej kosztów i wykazały straty dla akcjonariuszy haha 40-50% różnicy w wycenie to nie może się udać zrobić bez strat !!
Dnia 2023-07-25 o godz. 13:33 ~Marek napisał(a): > Zmuszą panstwowe firmy Trakcje, Torpol i co tam jeszcze mają by wykonały remont CMK poniżej kosztów i wykazały straty dla akcjonariuszy haha 40-50% różnicy w wycenie to nie może się udać zrobić bez strat !!
Może niedługo upaństwowią Compremum? Compremum podąża śladami Trakcji.
Artur i Bin nie macie nic do powiedzenia, nic do dodania w dyskusji, to nie piszcie na wątkach dla normalnych ludzi załóżcie sobie wątek dla Trolli i tam się popisujcie.
Polska jest pierwszym krajem UE w Środkowej Europie, w którym pociągi osiągnęły prędkość powyżej 160 km/h. Według oficjalnych zapowiedzi z 2021 roku CMK powinna być gotowa do certyfikacji do prędkości 250 km/h w grudniu 2023 roku
Teraz niestety nie wiem czy bez wygranych przetargów uda się tak:
Na Centralnej Magistrali Kolejowej prędkość 250 km/h zostanie wprowadzona z dwuletnim opóźnieniem.
Zgodnie z zapowiedziami spółki PKP Polskie Linie Kolejowe sprzed czterech lat, pod koniec tego roku na prowadzącej z Grodziska Mazowieckiego do Zawiercia linii CMK miała zostać podniesiona prędkość. Zamiast do 200 km/h pociągi rozpędzałyby się do 250 km/h. To pozwoliłoby skrócić czas przejazdu z Warszawy do Krakowa i Katowic do niecałych dwóch godzin. Zapowiadanego terminu nie uda się dotrzymać. – Realnie zakładamy, że prędkość 250 km/h wprowadzimy na CMK do końca 2025 r. – mówi DGP, Ireneusz Merchel, szef spółki PKP PLK.